- lör jun 23, 2012 21:51
Luva skrev:Nu har jag börjat på andra omgången, men det stämmer inte, är det två m i varje sida av diagrammet som gäller?kvarnkvik skrev:Nej det framgick inte särskilt tydligt. Räknade ganska mycket fram och tillbaka innan jag fick det rätt.Luva skrev:Tack! Då är det inte mig det är fel på då kanskekvarnkvik skrev:Jag är helt hopplös på det här med diagramstickningJag har precis gjort färdigt en sån. Du har rätt, du ska öka enligt samma princip hela tiden och öka antalet maskor (det ska aldrig bli färre maskor än varvet innan). Det enda som ändras är att det blir fler fasta maskor mellan minskningarna och ökningarna. Hoppas att du förstår vad jag menar. Varje ny rapport har 2 st fler maskor på varje varv än föregående rapport.eller, det går rätt hyfsat att sticka så länge det är första vändan på diagrammet, men när man ska börja om på diagrammet så hakar det alltid upp sig för mig. Nu har jag börjat på drops nr 133-1 och stickat hela diagrammet. Nu står det att jag ska fortsätta att upprepa andra delen av diagrammet tills sjalen är tillräckligt stor, men jag fattar inte hur jag ska göra, jag har ju ökat, så rapporten är ju större än vad rapporten är när diagrammet börjar, betyder det att jag ska fortsätta öka efter samma princip och lägga till maskor, eller ska jag följa diagrammet exakt? Men då kommer ju inte rapporterna stämma eller?
Jag fattar inte varför jag envisas med att börja pådropsmönster, för jag reder ju aldrig ut dem...det kan väl inte sägas att det framgick särskilt tydligt i beskrivningen?