Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Angående manducan så älskar jag vår manduca. Den är inte slapp bakomryggen på bebis/barn och bebis/barn hänger inte långt ut från kroppen i den, inte när vi använder den iaf.
Vi har haft Beco 4th, Beco butterfly II, connecta, Manduca och Boba 2G eller ja, Boban och Manducan har vi kvar än så länge
Men jag måste säga att jag föredrar Manduca av de selar jag haft och burit i.
Det känns lixom bra att prova de vi är intresserade av på ett och samma ställe, då är det lättare att jämföra. Klart att vi kan ändra oss oxå senare men just nu har vi ingen aning om hur någon utav dem känns och då är det ju bra att känna på alla tre på samma ställe.

Kyltsi: Oj vad många selar. Härligt att du gillar manducan.
Cillan skrev:Det känns lixom bra att prova de vi är intresserade av på ett och samma ställe, då är det lättare att jämföra. Klart att vi kan ändra oss oxå senare men just nu har vi ingen aning om hur någon utav dem känns och då är det ju bra att känna på alla tre på samma ställe.

Kyltsi: Oj vad många selar. Härligt att du gillar manducan.
Ja, det har blivit en del i sökandet på den vi gillar bäst ;)
Fast det är ju samma med sjalarna, vi har haft massor med olika och funnit både maken och jag våra egna favoriter.
Han föredrar en grön groddy (en prototyp som aldrig började tillverkas till försäljning som vi lånat av min kära syster) och jag gillar min Ellevill Zara caffe

Att prova de olika för att jämföra om det finns möjlighet till det är bra :tumup:
Angående Manduca och små personer: Jag är inte heller speciellt stor och en av sakerna som avgjorde till manducas fördel för mig var att man kunde korta av axelbanden därfram. Tex ergon fick jag den vadderade delen under armarna vilket blev klumpigt. Det som jag ev kan se som ett problem om du är mycket mindre än mig är att höftbältet kan bli för långt, jag har ca 15 cm kvar som går att dra åt. Så helt klart värt att prova även om man är lite mindre.

Vi skaffade vår när dottern var 3 månader och använder den utan insatsen men hon kan sitta i insatsen också men då hon sitter lika bra utan känns det bara som ett onödigt steg att krångla med.

Vi är i alla fall jättenöjda och dottern med som ser lite mer eftersom man kan korta av ryggstödet när hon är vaken.
Ska absolut prova manducan oxå.

Ja sjal jade vi ju tänkt aldoria men jag tar tacksamt emot tips på andra tunna sjalar som är billigare än aldorian (är ju supersvårt att hitta den beg). Misstänker nämligen att jag kommer vara rätt varm av bebis trots att det blir kallare ute när bebis kommer.
Jag måste bara kolla. Ni köper väl ingen sele (till dig) förrän bebis är ute? Du har ju inte direkt din vanliga kropp att prova selar med.
Kan nog fortfarande få till ett höftbälte på hyfsat bra plats. På manducan var det mest de remmarna som går över axlarna som edenbaby var lite bekymrad över om de var förstora och det kan jag ju prova som ryggbärande, det var där hon var tveksam till om jag verkligen ville ha korsade axelband vilket är vad hon tror att jag behöver. Får nog ändå en känsla för om den är bra eller dålig, trivas eller inte trivas men tack för omtanken.
Cillan skrev:Kan nog fortfarande få till ett höftbälte på hyfsat bra plats. På manducan var det mest de remmarna som går över axlarna som edenbaby var lite bekymrad över om de var förstora och det kan jag ju prova som ryggbärande, det var där hon var tveksam till om jag verkligen ville ha korsade axelband vilket är vad hon tror att jag behöver. Får nog ändå en känsla för om den är bra eller dålig, trivas eller inte trivas men tack för omtanken.
Fast det är mer så att kroppen förändras mycket under graviditet och efter. En sele kan passa innan, ennen annan första tiden, och en tredje efter några månader.
Ponyo skrev:
Cillan skrev:Kan nog fortfarande få till ett höftbälte på hyfsat bra plats. På manducan var det mest de remmarna som går över axlarna som edenbaby var lite bekymrad över om de var förstora och det kan jag ju prova som ryggbärande, det var där hon var tveksam till om jag verkligen ville ha korsade axelband vilket är vad hon tror att jag behöver. Får nog ändå en känsla för om den är bra eller dålig, trivas eller inte trivas men tack för omtanken.
Fast det är mer så att kroppen förändras mycket under graviditet och efter. En sele kan passa innan, ennen annan första tiden, och en tredje efter några månader.
:iagree: Och sen beror mycket på hur bebis är också. En spinkis är inte lika som en knubbis. Det är mycket som spelar in om man är lite udda (som man gärna är om man är liten). Med udda menar jag att remmar inte sitter perfekt osv pga ens egen småväxta kroppsbyggnad.
LillaMy84 skrev:Såg en gemini som ligger ute här på säljes.. har du sett den? :)
Har inte tittat de senaste dagarna men jag skulle nog vilja klämma och känna på alla tre först. Men tack i alla fall för omtanken.
Jag har gjort något helt fantastiskt ikväll. Jag har beställt min första trikåsjal, en aldoria bambusjal plommon :love:.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?