Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aha
Jag har sytt en. Köpte en svart t-shirt som var ganska tight. Ärmarna på den var lite smala (lite rynkade i kanten) och eftersom dom drogs upp lite extra när man sydde om den så blev dom lite trista men det var ingen som inte en sax för att klippa bort kanten och sen en bred spets löste.

Bild... Kanske i en vecka med bara fredagar :wink:

Jag har planer på att göra en av en långärmad tröja också :D
Användarens profilbild
Av amöba
Jag vill också se bilder. Har lite svårt att fantisera ihop hur det ser ut om man tar en större eller en mindre tröja. Gissar att den behöver vara rätt tigth för att få snygg fason. Eller?
Användarens profilbild
Av puppan
amöba skrev:Jag vill också se bilder. Har lite svårt att fantisera ihop hur det ser ut om man tar en större eller en mindre tröja. Gissar att den behöver vara rätt tigth för att få snygg fason. Eller?
Det här funderar jag också över.
Och nä, jag har inte heller hunnit testa än.
Användarens profilbild
Av Mosan
Många tassar, då gör väl jag också det! :tumup:
Användarens profilbild
Av brisea
Fridute skrev:Med fördel runda av hörnen vid hamstring ingen annars blir den en liten lump där

:hmm: Du menar vid urringningen va? Det var där och i armhålorna min blev knölig. Jag blir sugen på att testa igen, men har inte hittat någon lämplig tröja att använda.
Användarens profilbild
Av puppan
Nu har jag äääntligen provat. Jag tog en gammal trikåklänning som jag hade när jag var gravid och inte använt sedan dess då den blivit lite uttöjd.

Jag är nöjd med hur koftan blev, men tänker att den nog inte riktigt passar på min kroppstyp. Den liksom underströk avsaknaden av en byst om man säger så :lol: :roll:

Så här blev den, med trådar kvar och allt.
Bild
Användarens profilbild
Av aspen
puppan skrev:Nu har jag äääntligen provat. Jag tog en gammal trikåklänning som jag hade när jag var gravid och inte använt sedan dess då den blivit lite uttöjd.

Jag är nöjd med hur koftan blev, men tänker att den nog inte riktigt passar på min kroppstyp. Den liksom underströk avsaknaden av en byst om man säger så :lol: :roll:

Så här blev den, med trådar kvar och allt.
Bild
Håller inte med alls med det där om kroppstypen. Innan jag läste om det satt jag och tänkte på att den sitter så bra på dig! så det så!

men för att få till det bra själv: var den mycket "för stor" för dig innan du sydde?
Tack aspen.

Den var tight men tyget är väldigt strechigt.
Ringningen var lite åt båtringninghållet så det blev inte bra först, jag fick klippa så att det inte blev en 90-graders skillnad mellan där jag klippte mitt fram och själva urringningen.
Användarens profilbild
Av Mosan
Vad fin den blev! Och så fick jag inte se den IRL idag! :(
Ikväll har jag klippt och nålat, men sedan gav jag upp när jag inte fick till inställningarna på symaskinen... Vad ska man ha för typ av söm egentligen i tunn trikå? Sicksack tänker jag men sen vet jag inte? Det blev inget bra så imorn ringer jag teknisk support (mamma) :mitvit:
Mirjam skrev:Ikväll har jag klippt och nålat, men sedan gav jag upp när jag inte fick till inställningarna på symaskinen... Vad ska man ha för typ av söm egentligen i tunn trikå? Sicksack tänker jag men sen vet jag inte? Det blev inget bra så imorn ringer jag teknisk support (mamma) :mitvit:
Jag sydde med vanlig raksöm eftersom jag tänkte att sömmen inte kommer att töjas ut.
Annars kan man st med svag sicksack, förstärkt raksöm eller med tvillingnål.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?