Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av BaraSara
Vi får besök snart och har inga rullgardiner till gäststugan!
Det finns gamla rullgardinsrullar med beslag, men jag hittar inte mörkläggningsväv på metervara (bara mörkläggningstyg). Vet någon var man får tag på det? Eller har en idé om ett alternativ till rullgardin, typ en väldigt enkel hissgardin (jag är värdelös på att sy).
Vad är skillnaden på mörkläggningsväv och mörkläggningstyg?

Vi har både mörkläggande gardiner och rullgardiner och det är samma material i dem. Vet att det finns på metervara hos Ohlssons.
BaraSara skrev:Vi får besök snart och har inga rullgardiner till gäststugan!
Det finns gamla rullgardinsrullar med beslag, men jag hittar inte mörkläggningsväv på metervara (bara mörkläggningstyg). Vet någon var man får tag på det? Eller har en idé om ett alternativ till rullgardin, typ en väldigt enkel hissgardin (jag är värdelös på att sy).
Ohlssons tyger har, men jag vet inte om det kanske bara finns i butik. Annars köper många mörkläggningstyg och syr en ögla/sätter en öljett i hörnen och hänger upp på en spik eller krok. Enkelt att bara hänga upp när man ska sova.
Jag har för mig att jag sett bilder på tex Underbara Clara på sådan lösning. Hon hade nog inga vanliga gardiner utan lät tyget hänga på en sida bara när det inte användes.
Signatur skrev:Vad är skillnaden på mörkläggningsväv och mörkläggningstyg?

Vi har både mörkläggande gardiner och rullgardiner och det är samma material i dem. Vet att det finns på metervara hos Ohlssons.
Mörkläggningstyget är väldigt mjukt, jag tror att det är svårt att få det snyggt som rullgardin, om man inte gör en sån som man rullar nerifrån och knyter upp med band. Rullgardinsväven är stelare och behöver inte fållas heller.
Knyttet & K skrev:Ohlssons tyger har, men jag vet inte om det kanske bara finns i butik. Annars köper många mörkläggningstyg och syr en ögla/sätter en öljett i hörnen och hänger upp på en spik eller krok. Enkelt att bara hänga upp när man ska sova.
Tack för tipset! Det får nog bli en sådan lösning.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?