Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gullan
Fram tycker jag omslutetX är helt bäst, då får man avlastning ner på höften.
På rygg använder jag mest omslutet också, man får se till att få tyget ordentligt utbrett och barnet riktigt nära.
Har du tittat under "knyta" på startsidan där finns massor av knytningar att prova.
Annars är en sjalträff ett hett tips, där kan du få handfast hjälp av vana bärare :)
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
tycker oxå att omslutet på ryggen är det abolut bästa! men egentligen så kanske det bästa om man inte vill belasta axlarna är en sele? ergon tex belastar ju i princip bara höfterna (det gör väl andra selar med, men det är bara den jag kan uttala mig om!)
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Jag har testat omslutet kryss förut, men det känns mycket bättre när jag sprider ut tyget över axlarna som i instruktionerna på den här hemsidan :)
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
... på magen. Har inte vågat testa på ryggen ännu, min son är drygt tre månader så jag tänkte vänta med det. Hur ger man stöd för huvudet om barnet somnar på ryggen?
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Jag tycker "omslutet X" på magen avlastar allra bäst. (jag har problem med ryggen och är jättenoga med avlastningen). Eller för all del "dubbelt omslutet X" nu när ditt barn är så litet...
Användarens profilbild
Av Kaja
Vad som helst som är symmetriskt enligt min kiropraktor.

Själv gillade jag x-omslut på magen fram till 8-9 månader och sedan har vi kört sele på ryggen. Har aldrig fått till ett bra x-omslut på ryggen utan går alltid och parrerar lite för Ellen, så det blir jobbigt i längden. Med selen så håller jag en rak position i ryggen och det är viktigast. Tibetan på ryggen var bra, men man blir lite topp-tung av det...

//Kaja
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Då ska jag testa dubbelt omslutet kryss också! :)
Ibland trycker knytningar på magen på mig, vid revbensslutet dvs längst ner på knytningen. Tips?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Apelsin skrev:omslut på magen eller på ryggen.

På ryggen avlastar sjalen bättre än vad sele gör om man får till en riktigt riktigt bra knytning. Men sele speciellt på ryggen är toppen bra.
:iagree: Håller helt med Apelsin 8)
EmmaMaria skrev:Då ska jag testa dubbelt omslutet kryss också! :)
Ibland trycker knytningar på magen på mig, vid revbensslutet dvs längst ner på knytningen. Tips?
När du gör xomslut på magen och sedan knyter fram - fundera på var knuten hamnar!? Ett tips kan vara att se till att du knyter runt höfterna (istället för midjan) om du inte redan gör det :wink:
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Men om jag knyter runt höfterna, hamnar han inte för långt ner då? Ska han inte sitta högre upp än min navel? Ammade mycket i sjalen förut och då satt han långt ner och det var tyngre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?