Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
imsel skrev:men vad dyr frakt det är på tyg :shock:

Måste kolla vidare och räkna in frakten..
På nåt ställe var det lite billigare upp till 0,5 kilo, men hur mycket väger mudd ungefär då? :hmm:
Hade ju egentligen tänkt börja med bara en bit mudd, alltså ty.. 0,5 meter..
Fast hur mycket muddar får man på så lite?

Ev hade jag tänkt ta 0,5 meter av 2 olika färger.
Jag funderar på en tur till stoff och stil nån dag så jag kan langa åt dig om du vill...
Användarens profilbild
Av puppan
glis skrev:Hörrni! Såhär kanske tre år efter alla andra måste jag sy en singoallaklänning åt syrrans snart-fyraåring. Hur gör man?
Googla på 'peasant blouse tutorial'

Annars har jag mönster från stoff och stil för en treåring som jag kan rita av åt dig om du vill.
Användarens profilbild
Av glis
puppan skrev:
glis skrev:Hörrni! Såhär kanske tre år efter alla andra måste jag sy en singoallaklänning åt syrrans snart-fyraåring. Hur gör man?

Annars har jag mönster från stoff och stil för en treåring som jag kan rita av åt dig om du vill.
Tack! Jag skall nog klara mig med turorialen tack!
Användarens profilbild
Av glis
Titinea skrev:Vet någon var jag kan köpa plastskivor som kan användas som stadga i sidorna på en typ mjuklift. Hoppas ni förstår vad jag menar. :)
Jag vet att Bibbi har någon sorts material som är avsett för väskor men vet inte hur stora de är eller vad de är gjorda av. Var man köper plastsjok i konsumetnförpackning vat jag inte alls annars. :hmm: Grosister säljer nog inte mindre än kvadratmetrar.
glis skrev:
puppan skrev:

Tack! Jag skall nog klara mig med turorialen tack!
Hittade en konstig omonterad Singoalla i en gammal Ottobre. Där stod det att man kunde sy ihop den till och med, så jag kom undan ännu lättare. Fastnade nämligen på storleksangivelsen i tuten, lyckades inte skumma mig till om det var ålder som avsågs...
Vinterhumlan skrev:
Fryle skrev:
Vinterhumlan skrev:
Fryle skrev:
erisara skrev: Men jag ska nog antingen köpa eller fixa till ett fingerskydd så att hon inte kan komma åt att få fingrarna i nålen (såg olika modeller på nätet men jag funderar på om man inte kunde sätta dit en bit avkapad petflaska runt om. Stark nog tejp så borde den kunna sitta still. Eller kanske en ståltrådskonstruktion.
Min Janome 4030 har fingerskydd som standard. Det gör att jag vågar låta dottern sy själv. Läser man punktskrift måste man vara rädd om fingrarna...

Det är liksom en ståltrådsbåge framför nålen och går att montera av lätt. Det finns plexiglasvarianter också, vet inte till vilket symaskinsmärke.
Det fingerskyddet tror jag inte jag har :hmm:
Hittar du någon bild på det du skulle vilja visa?
Ingen bild på mitt eget, men det ser ut ungefär såhär:
Bild
Så smart! Jag har inget sånt så det måste jag skaffa!
Jag har fått tag i ett skydd! Inte exakt likadant men med samma funktion och detta till priset 26 kr :vågen: jag gillar Greger Sy :heart:
Av mly
Jag behöver hjälp! Jag har köpt mig en overlock idag :vågen:
En huskylock 90 men det tar ett tag att få instruktionsboken då den saknades till denna, hon i affären skulle dock beställa en till mig. Men det är en av trådarna jag inte får till, någon som har en likadan och vill hjälpa mig?
Av mly
Silverros skrev:
mly skrev:Jag behöver hjälp! Jag har köpt mig en overlock idag :vågen:
En huskylock 90 men det tar ett tag att få instruktionsboken då den saknades till denna, hon i affären skulle dock beställa en till mig. Men det är en av trådarna jag inte får till, någon som har en likadan och vill hjälpa mig?
Det första jag gjorde fel på var átt jag inte satt dem tillräckligt ordentlgit i trådhusen, eller vad tusan det nu heter.. Så då spändes dem inte ordentligt. :roll:
Jag saknade en krok jag skulle trä i, men jag satte sambon vid maskinen och han hittade den :vågen:
Sen tog det mig ett par timmar att få tråden på rätt håll men nu har jag sytt två tvättlappar... Kan undra om jag vågar mig på något mer avancerat?
Användarens profilbild
Av Fryle
Vinterhumlan skrev:
Fryle skrev:Jättebra, Vinterhumlan! :tumup: Ja, Greger Sy är fantastisk! :heart:
Nu börjar jag förstå varför du ville köpa billig tråd :rodna:
Båda barnen har sytt som galningar hela helgen :whut:
Visst är det roligt när barnen syr! :loving:
Men som sagt, billig tråd av bra kvalitet är önskvärt :roll: .
Användarens profilbild
Av puppan
Fryle skrev:
Vinterhumlan skrev:
Fryle skrev:Jättebra, Vinterhumlan! :tumup: Ja, Greger Sy är fantastisk! :heart:
Nu börjar jag förstå varför du ville köpa billig tråd :rodna:
Båda barnen har sytt som galningar hela helgen :whut:
Visst är det roligt när barnen syr! :loving:
Men som sagt, billig tråd av bra kvalitet är önskvärt :roll: .
Jag måste bara lägga in en :iagree: här. :D
Jag har också en DC 4030 och mina barn syr också väldigt gärna.
Min minsting tycker också om att sy, antingen vill han sitta i mitt knä eller stå på stolen bredvid och trycka på alla knapparna.
Om jag syr på OL:en så säger han :NEJ, NEJ, den! och pekar på 4030:n :fnissa:

Nu har jag just sytt en beppehatt eftersom vi glömde lillebrollans kepa på landet i helgen.
Jag gjorde på frihand och det tog sisådär tre försök innan jag blev nöjd med brättet. :roll:
Jag har äntligen fått lite sylust!

Lilla A fick en ny sommarklänning, både hon och jag blev mycket nöjda.
Bild
Jag bara älskar det prickiga tyget och är så ledsen att jag inte köpte mer av det. Jag har en rejäl bit i mörkblått också som är tänkt att bli en riktig kalasklänning. Fast jag är lite sugen på att sy nåt till mig själv av det... :hide: Men jag borde ha köpt turkost, och cerise, och rött, och knallgrönt.... :lol:
Ett par tights har det också blivit, men de har inte förevigats på bild. Jag klippte sönder ett par favorittights som var bortom räddning så nu hoppas jag att jag har ett perfekt mönster.

Jag är jättesugen på att sy till mig själv också. Jag har beställt det här mönstret och hoppas att det inte dröjer alltför länge innan det kommer:
http://www.mrsbao.se/product.php?id_product=387
Det ser ut att vara en perfekt modell för mig. Jag är lite skeptisk till omlottet i kjolen, men jag tänker att man ju kan sy ihop det.
Sen skulle jag vilja sy ett par brallor, ett par lite vida brallor, sådana man hade på 90-talet som var i viscose och liknande materal :lol: Någon som vet var jag kan hitta mönster?
Användarens profilbild
Av imsel
Jag har rensat och sorterat bland alla sybehör :app: :vågen: :siishah: :lol:
Har ju haft allt i påsar, skålar i påsar och några saker lite varstans (tex så var min sprättare borta länge. så köpte jag en ny, och typ dan efter hittade jag den gamla :Hahaa: )

Funderade på att sy idag då jag är ensam hemma, men det blev bara sortering och massa annat istället.
Kanske har jag lite ork i veckan när jag ändå är ensam hemma. Fast jag jobbar natt så vi får väl se..

Såhär prydligt blev det:
Bild
Boken får också plats därinne :tumup:
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?