Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ZaZi
Knyttet & K skrev:Jag har sytt många! Det är bara att :klippasiglite:
Jag minns inte riktigt hur jag brukade klippa, men jag tror att jag klippte en 2-metersbit som jag delade på mitten till axelbanden, sen midjebältet i kanten av biten som är kvar och sittdelen x2 bredvid det.
mly: jag gjorde så som knyttet & k tipsade om. Nästan. Jag var tvungen att ta hänsyn till revan i sjalen. Så midjebandet tog jag av på andra änden och delade på mitten samt tog bort den mittersta rosa randen på evan, för att få midjebandet lite smalare än axelbanden. Från mittstycket tog jag sedan sittdelen. Huvan är ett helt annat tyg.

Någon frågade om bitarna som blev över: det blir inte mycket kvar eftersom axelbanden tar 2 m, midjebandet ca 1 m och så sittdelen gånger 2 + ev huva.
En förvaringspåse ska jag nog sy av den lilla bit som är kvar. :D
Anna skrev:Hur lång var den från början? (av ca 20cm fullbredd fick jag ut en solhatt till Ellen)
en 6:a dvs 4,7 (tror jag :lol: ) Den kändes iofs längre. :hmm:

Solhatt. :loving: Ja det skulle jag kunna sy av spillet.

Och nu levlar jag visst! Hejdå stjärnor. Välkommen: Bild
Efi skrev:Jättefin! :vågen: Smart med öglorna! :tumup:

Ska ta mig i kragen och plocka fram saxen. Måste bara städa mig fram till symaskinen också. Syrummet är ett totalt kaos... :roll:
Sömnlösa nätter med evighetssnuttande liten G kan tydligen vara positivt för kreativiteten. :tumup: Jag har legat och funderat ut hur jag ville ha den och hur den skulle göras de senaste nätterna. Och när jag väl satt saxen i den gick det ganska fort. :) OCh så var jag tvungen att avsluta snabbt eftersom jag inte har ngt syrum. Så projektet har liksom lagt beslag på vardagsrum/kök. Inte så praktiskt... men vi är lite trångbodda. Syrum låter som en dröm. :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?