Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag vill våga sy en mt av en sjal som det gått en liten reva i. Men hu så läskigt det känns att sätta saxen i en älskad sjal. :? Tänk om det inte blir bra. :purskis:
Därför behöver jag hjälp av er som sytt mt av sjal.
Ett styckningsschema skulle sitta fint. :lol: Hur ska jag klippa för att ta tillvara tyget på bästa sätt? Vad ska jag tänka på?

Lite bilder som inspiration skulle sitta fint också. :D

Edit: mt'n är klar! :app: Bilder på sidan 2.
Senast redigerad av ZaZi den mån jun 04, 2012 16:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av lingonben
Jag tänkte precis starta en tråd om samma sak så jag hakar på, om det är ok?

Jag har en easy som jag funderar på att klippa i. :hmm: Är vissa sjalmärken att föredra? Stadighet mm?
Vill också veta hur det optimala huvudstödet ser ut? :tumup:
Användarens profilbild
Av Andelle
Jag tänkte exakt samma tanke för en timme sedan :shock:
Hur lång måste sjalen vara? Jag funderar på att använda en Zara som är 4,7 men räcker det?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har sytt många! Det är bara att :klippasiglite:
Jag minns inte riktigt hur jag brukade klippa, men jag tror att jag klippte en 2-metersbit som jag delade på mitten till axelbanden, sen midjebältet i kanten av biten som är kvar och sittdelen x2 bredvid det.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Knyttet & K skrev:Jag har sytt många! Det är bara att :klippasiglite:
Jag minns inte riktigt hur jag brukade klippa, men jag tror att jag klippte en 2-metersbit som jag delade på mitten till axelbanden, sen midjebältet i kanten av biten som är kvar och sittdelen x2 bredvid det.
Du får det att låta så enkelt. :lol: Det är ju jätteläskigt att slakta en sjal.
Så om man har en randig sjal så blir ränderna liksom på högkant av tyget till sittdelen? Eller tänker jag fel? Du har inga bilder på dina alster?

Huvudstöd klurar jag också på. Det har jag inget på den mt jag använder nu. Och det är ju lite jobbigt. Så ett bra huvudstöd måste jag få till.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ja, de flesta jag sytt har haft långrandig panel. Men det borde räcka att ha åtminstone ena sittdelen bredrandig om man vill det.
Jag har tyvärr inga bilder, för jag har aldrig sytt någon åt mig själv, bara på beställning.
Användarens profilbild
Av lingonben
ZaZi skrev:Hittade den Den här tråden med bilder på sjal MTs
:Hahaa: Där föddes iden till att klippa i min easy... aug 2009... jag är inte så snabb med saxen! :rodna: 8)
Användarens profilbild
Av Kristina
HÄR är min. På nästa sida i tråden finns det bild på den utbredd på golvet också och det finns nog en del bra tips i tråden. :)
Användarens profilbild
Av ZaZi
ok. nu har jag slaktat. 8) :klippasiglite: det var läskigt, men nu är den i delar. :vågen:
Imorgon ska den sys i hop i ny skepnad. (har inte tråd i rätt färg hemma. orutinerat...) Det ser lovande ut när jag lägger ihop delarna. :app:
Användarens profilbild
Av Bianca
Å, jag har också en sjal jag är sugen på att sätta saxen i. Blir ännu mer sugen nu! Får se om jag vågar :roll:
Användarens profilbild
Av Bianca
ZaZi skrev:ok. nu har jag slaktat. 8) :klippasiglite: det var läskigt, men nu är den i delar. :vågen:
Imorgon ska den sys i hop i ny skepnad. (har inte tråd i rätt färg hemma. orutinerat...) Det ser lovande ut när jag lägger ihop delarna. :app:
Vad har man för tråd? Extra stark?
Spännande att du har klippt nu, kommer bli jättebra tror jag!
Användarens profilbild
Av Kristina
ZaZi skrev:ok. nu har jag slaktat. 8) :klippasiglite: det var läskigt, men nu är den i delar. :vågen:
:vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?