Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Andelle skrev:Om du fortfarande är inne på Beco Gemini så har den oxå korsningsbara axelband.
Det har jag missat. Bra du sa det ifall det blir en sådan. Ska försöka göra ett tredje försök att få tag i butiken Asmundtorp om de inte hört sig av efter helgen. Lite tråkigt att de inte svarar på mail när de vill bli kontaktade på det sättet men men de kanska missade det. De har ju både beco (iof sig butterfly) och manduca så det hade varit bra att få komma till dem.
Skrev tidigare tt jag ju har en manduca, som jag är jättenöjd med, selen jag dock skulle ge allt för (utom pengarna eftersom vi inte har råd med så
Mycket....) är just beco gemini. Klart skönast av alla jag provat! :tumup:
HPe skrev:Skrev tidigare tt jag ju har en manduca, som jag är jättenöjd med, selen jag dock skulle ge allt för (utom pengarna eftersom vi inte har råd med så
Tycker oxå becon är lite dyr men det kan ju gå att hitta en beg. Tycker du det är värt att satsa på en manduca om vi tycker om den om vi hittar en att prova?
Cillan skrev:
HPe skrev:Skrev tidigare tt jag ju har en manduca, som jag är jättenöjd med, selen jag dock skulle ge allt för (utom pengarna eftersom vi inte har råd med så
Tycker oxå becon är lite dyr men det kan ju gå att hitta en beg. Tycker du det är värt att satsa på en manduca om vi tycker om den om vi hittar en att prova?
När jag var på jakt efter sele till Skrutt fanns det så gott som
Inga begagnade beco G's, så jag hade inte så mycket val. Är som sagt jättenöjd med Manducan som jag fick för typ 600:-, så en nysele var som inget alternativ.
Fördelar manduca: billigare, tror den passar bättre för större barn, allsång längre användninstid, har man inte obegränsade (typ) resurser så kanske det är roligare att i stället köpa nåt mer...
Fördelar Beco G(för just mej): så skön att man inte ens känner att den finns där....
Men försök att prova båda, med barn i. Inte säkert att set passat dej bara för att det passar mej. :)
HPe skrev:
Cillan skrev:
När jag var på jakt efter sele till Skrutt fanns det så gott som
Inga begagnade beco G's, så jag hade inte så mycket val. Är som sagt jättenöjd med Manducan som jag fick för typ 600:-, så en nysele var som inget alternativ.
Fördelar manduca: billigare, tror den passar bättre för större barn, allsång längre användninstid, har man inte obegränsade (typ) resurser så kanske det är roligare att i stället köpa nåt mer...
Fördelar Beco G(för just mej): så skön att man inte ens känner att den finns där....
Men försök att prova båda, med barn i. Inte säkert att set passat dej bara för att det passar mej. :)
Vi har ju inte jättemycket pengar så det kanske därför jag gillar den lite med. Det går ju säkert att hitta båda beg. Jag tycker becon ser lite mysigare ut på något sätt men det är kanske för att jag tycker att den liknar en sjal mer än becon. Men det är klart att den måste sitta bra annars använder man ju inte den oavsett hur billig den är. Verkar vara lite svårt att hitta någon som har någon utav selarna här så jag vet inte riktigt hur vi ska prova men det löser sig nog.
Sen gör det inte så mycket om det blir lite fel (inte om du köper begangnat). För då kan man sälja och köpa nytt. Jag köpte först en Patapum, men den blev jag inte vän med alls. Och sen blev det Beco, som jag blev mycket mer nöjd med. Men mest gillade jag mina hybrider. ;)
Vi har haft lite oförutsedda utgifter som vi inte räknat med och jag är på vippen att bli sjukskriven därför försöker vi nu prioritera i vad vi måste köpa. Jag vill gärna ha åtminstone en sjal till en början. Jag hade tänkt mig en aldoria bambu (jag gillar bambus egenskaper). Mannen vill ju gärna ha en sele och jag kan ju tycka att det kan vara smidigt med en sele oxå om man inte alltid orkar knyta. Vi är väldigt inne på en manduca men har inte helt släppt beco gemini heller, däremot är ju manducan billigare om vi inte hittar någon begagnad. Det som gör att vi tvekar lite på manduca är att den känns som att barnet hänger mer ut från bärarens kropp och att det kanske blir tungt för bärarens rygg. Vad säger ni andra om det? Vi har tyvärr inte kunnat prova någon sele. Det fanns ingen möjlighet att komma till butiken i Asmundtorp (som för övrigt inte kommer att vara någon butik i fortsättning utan bara på nätet). Det var enda stället som jag vet att det fanns både beco (även om det inte var gemini) och manduca. Jag har absolut inget emot att köpa sele eller sjalen begagnad men det gäller ju att hitta någon oxå. Hittar vi inte åtminstone selen begagnad känns det som att vi får välja och jag är inte säker på att mannen vill använda sjal och då är jag rädd för att han går miste om det här med att bära. Jag funderar lite på oxå om det kanske är bättre att köpa någon annan sjal som varar längre så att jag slipper köpa en ny så tidigt. Det står ju dock att bambusjalen är stadig och kan användas upp till 1 års ålder och jag vill ju samtidigt ha en gosig sjal. Hur länge kan man bära i aldoria? Eller är det bättre att satsa på en gosig vävd sjal som varar längre nu när vi behöver spara lite på utgifterna? Om man ska hitta en billigare sele finns ju boba 3g som jag kan komma på i alla fall. Den ska ju passa från nyfödd och uppåt men jag tycker det ser så himla svajjigt ut för det nyfödda barnets huvud när jag kollar instruktionsfilmen. Stämmer det?

Jag hade även tänkt att köpa en bärjacka typ MaM Coat eller Susés Kinder Coat men de är ju så himla dyra och jag vet inte riktigt vilken storlek jag ska ha. Hade kunnat tänka mg den begagnad oxå men som sagt det gäller ju att hitta det.

Varför kan det inte finnas fler affärer där jag bor så man kan känna och klämma på dem :gaah: . Det är mycket lättare.
Senast redigerad av Cillan den sön jun 03, 2012 22:54, redigerad totalt 1 gånger.
Ni kanske kan köpa en sjal till att börja med och sele senare när ekonomin är bättre? Eller ännu bättre - önska er nån av dem i bebispresent, mycket bättre än alla kläder som brukar komma.

Jag har inte burit i Aldorian men känt på den och är ganska säker på att du inte vill bära i den tills barnet är ett år, max 4-5 mån gissar jag. Här började vi med vävd efter nån månad, visst kunde vi fortfarande bära i trikå då och då men avlastningen är så mycket bättre i vävd att jag inte iddes ta trikå om jag skulle bära längre än 30 min.

Jag vet inte när den bebis kommer men om det är nu under sommaren kan du nog avvakta med bärjacka tills det blir kallare, ganska länge bar jag S under min egen rymliga jacka utan problem, det är kanske inte lika smidigt som en bärjacka men gratis och enkelt.
Andelle skrev:Ni kanske kan köpa en sjal till att börja med och sele senare när ekonomin är bättre? Eller ännu bättre - önska er nån av dem i bebispresent, mycket bättre än alla kläder som brukar komma.

Jag har inte burit i Aldorian men känt på den och är ganska säker på att du inte vill bära i den tills barnet är ett år, max 4-5 mån gissar jag. Här började vi med vävd efter nån månad, visst kunde vi fortfarande bära i trikå då och då men avlastningen är så mycket bättre i vävd att jag inte iddes ta trikå om jag skulle bära längre än 30 min.

Jag vet inte när den bebis kommer men om det är nu under sommaren kan du nog avvakta med bärjacka tills det blir kallare, ganska länge bar jag S under min egen rymliga jacka utan problem, det är kanske inte lika smidigt som en bärjacka men gratis och enkelt.
Jo fast ekonomin kommer nog inte vara så mycket bättre under tiden jag är hemma eller det är svårt att ta igen med sparande undertiden. Jag vill att mannen ska få det mysiga redan från början. Frågan är ju om det i längden blir billigare att köpa en vävd från början? Fast jag har inte hittat någon vävd bambu. Får kanske ge upp det där med bambu i så fall. Å andra sidan är ju inte aldorian superdyr och det går ju faktiskt sälja den. Hmm det här går att vrida och vända på hur länge som helst men det är bara för jag vill att det ska bli bra.
Cillan skrev:
Andelle skrev:Ni kanske kan köpa en sjal till att börja med och sele senare när ekonomin är bättre? Eller ännu bättre - önska er nån av dem i bebispresent, mycket bättre än alla kläder som brukar komma.

Jo fast ekonomin kommer nog inte vara så mycket bättre under tiden jag är hemma eller det är svårt att ta igen med sparande undertiden. Jag vill att mannen ska få det mysiga redan från början. Frågan är ju om det i längden blir billigare att köpa en vävd från början? Fast jag har inte hittat någon vävd bambu. Får kanske ge upp det där med bambu i så fall. Å andra sidan är ju inte aldorian superdyr och det går ju faktiskt sälja den. Hmm det här går att vrida och vända på hur länge som helst men det är bara för jag vill att det ska bli bra.
Det är ju inte omöjligt att han vill bära i sjal när han ställs inför faktum, min man älskade trikåsjalen och bar i den länge, mycket mysigare än sele när de är små tycker jag (och han). Dessutom ser man lite ut som Luke Skywalker i sjal hälsar maken :loving:

Det finns inget med barn som är billigt, allt är mer eller mindre dyrt. Försök köpa begagnat och sälj när ni är klara så blir det minst dyrt :wink:

Ellevill och Lenny Lamb har bambusjalar bl.a.
Andelle skrev:
Cillan skrev:

Det finns inget med barn som är billigt, allt är mer eller mindre dyrt. Försök köpa begagnat och sälj när ni är klara så blir det minst dyrt :wink:
Det vet jag men det är därför jag försöka hitta ett sätt att få till det lite billigare :wink: . Typ hitta rätt sele så det inte blir felköp. Verkar som att alla är nöjda med sina bevo gemini för jag hittar inte många begagnade. Har googlat och många verkar vara nöjda med manduca men det är som sagt svårt när man inte kan prova.
Cillan skrev:
Andelle skrev:
Cillan skrev:

Det vet jag men det är därför jag försöka hitta ett sätt att få till det lite billigare :wink: . Typ hitta rätt sele så det inte blir felköp. Verkar som att alla är nöjda med sina bevo gemini för jag hittar inte många begagnade. Har googlat och många verkar vara nöjda med manduca men det är som sagt svårt när man inte kan prova.

Har sett ganska många annonser för Gemini det senaste, har du kikat på säljes? Nu vet jag inte om du vill höra detta men jag tyckte visserligen att Geminin var toppen till dottern när hon var liten men för oss funkade den mindre bra när hon närmade sig 10 månader, så vill du hitta rätt från början kanske det är en annan sele ni ska ha, detta är dock bara min åsikt.

Ofta är det väl så att det är svårt att hitta nått som funkar superbra hela barnperioden, vad som passar en nyfödd passar troligtvis inte lika bra på en tvååring. Så antingen köper man flera varianter eller så kompromissar man. Det är bl.a. det som är långsjalens styrka, den passar lika bra oavsett hur stort barnet blir, även om en kortare sjal kanske är att föredra när man ryggbär, likväl går det med en lång sjal.
Jag älskade trikåsjalen, men kom aldrig riktigt överens med min vävda Hoppe som ajg ändå älskar. Jag har också sytt lite olika sjalar, men med samma resultat. långsjal passar inte mig. Däremot så passar Patapum baby mig.

Maken ville aldrig bära i sjal. Han belv för varm och fick aldrig det där mysiga i sjalen pga värmen. Men han har burit destå mer i sele.

Vad vill jag säga med detta? Jo, att du aldrig kan plandera ditt bärande. Jag skulle satsa på en trikåsjal och se hur länge ni kan använda den. Jag är själv en sån som vill ha koll på allt i förväg, men just sjalandet var en grej som liksom kom av sig under livets gång.
Och sen vet du ju faktiskt inte vad du får för bäbis heller. Vissa bäbisar vill åka sjal från första dagen och andra tycker att det är för instängt och blir arga och då passar en sele bättre.

F.ö, hittar du en sele/sjal begagnat så kan du oftast sälja av den för samma pris och då förlorar du ju inga pengar om det blir fel.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?