Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Vad kan jag göra med en 3-meterssjal? Nu när jag har en skulle jag gärna vilja använda den nån gång. :D (Höftkryss har jag listat ut att den räcker till.)
Av surftrollet
mari_tres skrev:Kan det här kanske hjälpa?
http://www.babydesign.se/shop/assets/sh ... abell2.htm
Perfekt! Tack!
Tväråna skrev:Sy ringsjal? Eller bara trä den i två ringar utan att sy fast och använda den som ringsjal? (Vi använder vår Bärabarn-sjal så, och det blir massa tyg över).
Det hade varit en idé om inte anledningen till att sjalen är så kort är att jag klippte av till en ringsjal. :)
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
esarina skrev: Det hade varit en idé om inte anledningen till att sjalen är så kort är att jag klippte av till en ringsjal. :)
Vad är det för något som du har slaktat? *lite nyfiken*

Det går att knyta en enkel ryggsäck med knuten under rumpan för snabbbärning också. Inte bästa avlastningen men funkar kortare stunder om man behöver ha båda händerna fria för att bära annat med.
Jag kan göra det med min svartpeppar (BäraBarn).
Ett tips då är att lägga smokingbältet/påsen över barnets rygg och sen istället för att dra sjalen över axlarna och sen ner under dina armar och sen knyta under rumpan, så "låser du fast" tyget under rumpan bättre om du istället drar sjaländarna under dina armar och upp och sen bak över axlarna innan du drar ner och knyter under rumpan - blir mycket stabilare. Jag testade faktiskt att knyta upp Felicia på ryggen i svartpepparen och det gick det med även om jag bara kunde knyta med två hörn.

Hoppas du förstår hur jag menar, känns lite knepigt att beskriva i text
Av surftrollet
Delfinen_78 skrev:Vad är det för något som du har slaktat? *lite nyfiken*
Inte nåt. ;) Jag färgade lite blå pearl vinröd och fick ett härligt plommonlila resultat och jag ville väldigt gärna ha både knyt- och ringsjal så jag sydde ringsjalen först och det som blev över blev vanlig sjal, om än lite kort. :roll:
Delfinen_78 skrev:Det går att knyta en enkel ryggsäck med knuten under rumpan för snabbbärning också. Inte bästa avlastningen men funkar kortare stunder om man behöver ha båda händerna fria för att bära annat med.
Jag kan göra det med min svartpeppar (BäraBarn).
Ett tips då är att lägga smokingbältet/påsen över barnets rygg och sen istället för att dra sjalen över axlarna och sen ner under dina armar och sen knyta under rumpan, så "låser du fast" tyget under rumpan bättre om du istället drar sjaländarna under dina armar och upp och sen bak över axlarna innan du drar ner och knyter under rumpan - blir mycket stabilare. Jag testade faktiskt att knyta upp Felicia på ryggen i svartpepparen och det gick det med även om jag bara kunde knyta med två hörn.

Hoppas du förstår hur jag menar, känns lite knepigt att beskriva i text
Jag förstår! Tack för tipset, det låter smidigt!

Testade med vanlig ryggsäck i morse och bara jag kommer år min dator så ska jag visa ett kort. :)
Användarens profilbild
Av Aurian
Tänkte skriva enkel ryggsäck jag också, fast jag drar den som vanligt med tyg på barnet från knäveck till nacke, över mina axlar och sen ner och knyter under barnets rumpa.
Ska testa att dra sjalen tvärtom, först under mina armar osv. tack för tipset Delfinen ;-)

Vanlig enkel "rebozo"-knytning fungerar ju förstås (alltså som knytningen på BäraBarns instruktioner) med tyget över en axel bara. Fast då föredrar jag höftkryss som ju avlastar bättre.

Förslaget att använda sjalen som "falsk"-ringsjal var egentligen inte så dum, trots att du redan har en ringis i det tyget. Du kan ju använda dem samtidigt och då bära i dubbelt kryss :tumsup:
Användarens profilbild
Av Lydia
Beroende på hur "stor" du är så kan det funka med "kängruknytning" (som ryggsäck fast på magen).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?