Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bärjackan MaM upgrade, hur får man på sig den om man är ensam. Vet inte babyidea att ett barn som får något över huvudet automatiskt slänger sig bakåt och vägrar samarbeta. Jag kan inte dra upp dragkedjorna själv om jag gör den så stor att det ska funka.

:twisted:
Om jag inte kan göra det, så har jag tyvärr ingen nytta av den.
:twisted:
Användarens profilbild
Av Isanna
Om det är samma princip som på Suses jackan så krävs det en massa övning innan det blir bra. Jag minns att jag bråkade med min jacka en hel del när jag hade köpt den. Oftast tog jag hjälp, men det är väl det man ska låta bli om man ska lära sig ordentligt. Se det som när du i början fick öva på ryggknyt, nu får du öva på jackan!

Det som jag upplevde som trassligast i början var att få över den över barnets huvud utan att mössan ramlade av eller satte sig på sniskan så att Isa inte såg nånting. Nu kan hon ju rätta till mössan själv men det kunde hon inte i fjol vinter.

Suseskider hemsidan hade en mycket bra instruktionsbildserie på hur man tog på sig jackan. Leta rätt på den kanske.
Användarens profilbild
Av sacha42
Jag slänger på mig den som en cape, eller slängkappa. Över Alvashuvud och sen så tar jag på mig jackan själv.

Gud så svårt det var att förklara :?
Användarens profilbild
Av Isanna
sacha42 skrev:Jag slänger på mig den som en cape, eller slängkappa. Över Alvashuvud och sen så tar jag på mig jackan själv.

Det gjorde jag med, men jag minns att det i början inte var så lätt som det lät, mössan på sne och ett litet huvud som inte hittade ut ur sitt hål. :lol:
Användarens profilbild
Av sacha42
Isanna skrev:
sacha42 skrev:Jag slänger på mig den som en cape, eller slängkappa. Över Alvashuvud och sen så tar jag på mig jackan själv.

Det gjorde jag med, men jag minns att det i början inte var så lätt som det lät, mössan på sne och ett litet huvud som inte hittade ut ur sitt hål. :lol:
nä den jäkla fleecen grabbar tag i mössorna ganska lätt :?

men med lite övning så får man till det :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Min man jobbar ju, så ska jag till dagis eller lekis och vill ta jackan, så kan jag ändå inte få någon hjälp, suck.

Tack, ska titta på den där länken!

Jag är bara så arg på Babyidea, att de inte kan skriva något om detta. De gillar att göra små prydliga bilder om alla sina små funktioner på jackan, men de verkar inte bry sig om att tipsa om hur man kan få på sig själva jackan. Det gör mig så irriterad, det var ju samma sak med ponchon.
Det är som att sälja en sjal och inte skicka med knytinstruktioner, näha knytningar det får du väl luska ut själv, men vi har ficka på sjalen och så är det olikfärgade kanter så att du inte tvinnar den.

Jag vet inte om jag kan svinga på mig en så tung jacka, jag är inte snabb nog tror jag, Saga har nog dubbelt så snabb reaktionsförmåga som jag, så hon kommer väja hela tiden.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Ppå susies jakcan tar jag tag runt bebishålet. Slänger jackn bakom ryggen på mig och bebis, drar uppåt tills jag kommer till huvudet på bebis drar ner hålet över bebis huvud och tar sen på mig jackan.
Användarens profilbild
Av thanisa
Tittade på mammajacket instruktioner och där sätter man jackan över barnet och sen tar upp barnet på ryggen, känns för mig lite avigt och som om det blir jobbigare att få till knytningen när man också har en jacka att ta hänsyn till.

http://www.mamajacket.com/EN/wie_anziehen_EN.php
Användarens profilbild
Av Helena
thanisa skrev:Tittade på mammajacket instruktioner och där sätter man jackan över barnet och sen tar upp barnet på ryggen, känns för mig lite avigt och som om det blir jobbigare att få till knytningen när man också har en jacka att ta hänsyn till.

http://www.mamajacket.com/EN/wie_anziehen_EN.php
Är det sant? :D :D :D :shock: :shock: :shock:

Jaja, jag bär ju mest i bärsele, det kanske går.
Användarens profilbild
Av Helena
En av versionerna på Suse´s´kindercoat är så här, men funkar det på ett barn som inte samarbetar tror ni? Har inte tänkt på om jag böjer mig framåt eller inte när jag försökt sätta på mig den. Får nog testa den där andra varianten istället.

Lånar en bild därifrån.
Bild
Senast redigerad av Helena den ons okt 17, 2007 17:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev:Jag tror mer på att dra den bakifrån och upp över barnets huvud. Så gjorde jag med Äiska-ponchon, tyckte det fungerade bättre än att ta framifrån och försöka pricka barnets huvud... :lol:
Ja, nu funkade det, efter många försök, att ta den bakifrån på något vis. Har lite svårt att se exakt hur man ska göra på bilderna, så jag får tänka ut lite själv hur jag ska göra. En arm har hon ändå ute och en inne just nu när hon sitter på ryggen, även när jag drar åt stropparna. Men det spelar ju ingen roll, får väl ha på henne en jacka ifall hon vill plocka ut armarna jämt.
Användarens profilbild
Av sacha42
Helena skrev:En av versionerna på Suse´s´kindercoat är så här, men funkar det på ett barn som inte samarbetar tror ni? Har inte tänkt på om jag böjer mig framåt eller inte när jag försökt sätta på mig den. Får nog testa den där andra varianten istället.

Lånar en bild därifrån.
Bild
jag böjer mig hellre bakåt, för då är det oftast bara Alvas huvud som tar emot och då blir det lättare att hitta öppningen.
Användarens profilbild
Av Helena
Det blev inte så bra när hon somnade sedan, hon fick inget huvudstöd. Jag hade fäst stropparna i de inre banden eller vad det nu är man fäster dem i. Skulle jag kanske fäst dem i de yttre? Eller gör det kanske ingen skillnad. Jag drog åt dem, men kanske jag skulle dragit åt dem ännu mer.

Bild
Användarens profilbild
Av sacha42
om du läser på den lilla lappen som satt fast med en säkerhetsnål så finns det en bild på hur man kan trä snodden uppe för att få huvudstöd. Fast det kanske bara var på kaninmössan :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?