Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnkvik skrev:Inte nu, men merino extra fine har jag stickat i förut och jag gillar det, mjukt och lent, men som ofta när det gäller drops, rätt trista färger va? Karisma har jag nog inte stickat i, men i Alaska som väl bara är en annan tjocklek och jag gillar det också, riktigt ullgarn, inte stickigt, vad vill du veta mer?
Mest nyfiken på känslan i dem, jag ska sticka en kofta med ett spetsmönster, så jag är lite velig över vilken av dem som kan passa bäst för uppgiften. :rodna:
Användarens profilbild
Av tweed
CAKirre skrev:
kvarnkvik skrev:Inte nu, men merino extra fine har jag stickat i förut och jag gillar det, mjukt och lent, men som ofta när det gäller drops, rätt trista färger va? Karisma har jag nog inte stickat i, men i Alaska som väl bara är en annan tjocklek och jag gillar det också, riktigt ullgarn, inte stickigt, vad vill du veta mer?
Mest nyfiken på känslan i dem, jag ska sticka en kofta med ett spetsmönster, så jag är lite velig över vilken av dem som kan passa bäst för uppgiften. :rodna:
Är de inte lite tjocka för spetsmönster?
kvarnkvik skrev:
CAKirre skrev:
Det är denna jag ska göra
Användarens profilbild
Av tweed
Jag vill ha tips på mönster på sommarbolero för stickor tre ungefär :D Tänkte sticka mig en bolero eller två i bomullsblandningen.
Och så undrar jag om någon har ett toppenmönster på barntröja i storlek 5 år för stickor 5 ungefär. Jag vill ha något med lite rolig krage, någon slags knäppning, tror jag.

Jag inbillar mig att jag snart ska hinna sticka igen nu snart, och de gamla projekten känns inte så lockande just nu :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
CAKirre skrev:
kvarnkvik skrev:
CAKirre skrev:
Jag vet inte hur drops Nepal eller lima är i tjocklek jämfört med de nämnda garnerna, men det är annars mitt favoritdropsgarn. Hälften ull, hälften alpacka :loving:
kvarnkvik skrev:
CAKirre skrev:
kvarnkvik skrev:
CAKirre skrev:
Jag vet inte hur drops Nepal eller lima är i tjocklek jämfört med de nämnda garnerna, men det är annars mitt favoritdropsgarn. Hälften ull, hälften alpacka :loving:
Nepal är lite tjockare verkar det som, men Lima ligger i samma klass. Usch, nu blev det ju ännu svårare. :whut:
Användarens profilbild
Av tweed
CAKirre skrev:
kvarnkvik skrev:
CAKirre skrev:
kvarnkvik skrev:
CAKirre skrev:
Nepal är lite tjockare verkar det som, men Lima ligger i samma klass. Usch, nu blev det ju ännu svårare. :whut:
Det är otroligt lättstickat och väldigt lent och skönt, utan att få den där lite overkliga känslan som merino kan få. Dvs, det känns som att det är behandlat på något sätt...
mly skrev:Garnet som är i originalmönstret är ganska tätt ihoptvinnat, vet inte hur jag ska förklara men det känns mer som ett bomullsgarn i konsistensen, nån som fattar? :hmm:
Om det är garnet till koftan jag ska göra så, ja. Jag får den känslan också. Jag har gjort en annan huvtröja i med samma bård, men i bomull (muskat tror jag), dock kändes det inte riktigt rätt och den tröjan använder jag sällan, men jag tror det behöver vara hårt tvinnat för att mönstret ska komma till sin rätt.
Därför undrar jag om det är så att merino extra fine kan passa bättre...
Användarens profilbild
Av tweed
CAKirre skrev:
mly skrev:Garnet som är i originalmönstret är ganska tätt ihoptvinnat, vet inte hur jag ska förklara men det känns mer som ett bomullsgarn i konsistensen, nån som fattar? :hmm:
Om det är garnet till koftan jag ska göra så, ja. Jag får den känslan också. Jag har gjort en annan huvtröja i med samma bård, men i bomull (muskat tror jag), dock kändes det inte riktigt rätt och den tröjan använder jag sällan, men jag tror det behöver vara hårt tvinnat för att mönstret ska komma till sin rätt.
Därför undrar jag om det är så att merino extra fine kan passa bättre...
Merinon är ju klart lik i strukturen.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Ponyo skrev:Har ni något tips på ett riktig tjockt bomullsgarn? Typ stickor 8-9. Dyrt som billigt.
En kompis som söker.
Hooked zpagetti, ett återvunnet trikåtrasegarn?

Bild
Sånt stod jag och klämde på igår när jag var på LYS:en :D
Av Ponyo
melon skrev:
Ponyo skrev:Har ni något tips på ett riktig tjockt bomullsgarn? Typ stickor 8-9. Dyrt som billigt.
En kompis som söker.
Hooked zpagetti, ett återvunnet trikåtrasegarn?

Bild
Nja, hon och jag har väldigt lika smak. Så det ska nog vara ett vanligt bomullsgarn. Grått, vitt eller svart. :D
  • 1
  • 270
  • 271
  • 272
  • 273
  • 274
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?