- lör maj 26, 2012 20:59
Lillebrollan har varit sjuk hur länge som helst, feber och förkyld.
Häromdagen så var han äntligen bättre och vi skulle gå ut och leka bara för att upptäcka att han inte har några svala byxor. Bara jeans och velourmjukisar.
Men då kom jag på att jag fr länge sedan fått ett par linnebyxor av min mamma som var alldeles förstora både för henne och för mig.
De kunde ju bli ett par sjysta sommarbraxxer till lillebrollan.
JAg måttade mot hans favoritjeans och gjorde enligt naimez muddbyxeprincip och braxxerna blev kalasbra. Jag trädde smalt resårband i midjan och lät den gamla nederfållen vara kvar. Minimalt med jobb.
Titta så fint de sitter på den lilla godingen och nu har han iaf ETT par svala byxor.

Kepsen är också hemmasydd btw
Mitt favoritmönster och kommer från en sjuttiotalssybok.
Häromdagen så var han äntligen bättre och vi skulle gå ut och leka bara för att upptäcka att han inte har några svala byxor. Bara jeans och velourmjukisar.
Men då kom jag på att jag fr länge sedan fått ett par linnebyxor av min mamma som var alldeles förstora både för henne och för mig.
De kunde ju bli ett par sjysta sommarbraxxer till lillebrollan.
JAg måttade mot hans favoritjeans och gjorde enligt naimez muddbyxeprincip och braxxerna blev kalasbra. Jag trädde smalt resårband i midjan och lät den gamla nederfållen vara kvar. Minimalt med jobb.
Titta så fint de sitter på den lilla godingen och nu har han iaf ETT par svala byxor.

Kepsen är också hemmasydd btw

Mitt favoritmönster och kommer från en sjuttiotalssybok.
Mamma till K född 0505, lillasyster bajs 0709 samt en liten lillebrolla som kom i slutet på augusti -10
Mobilsurfar mest och läser mer än vad jag skriver.
Mobilsurfar mest och läser mer än vad jag skriver.