Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nova
Riktigt sugen på en ny overlock.

Om man köper en symaskin från http://www.sewingmachinesdirect.co.uk
vad ska man tänka på?
Är det samma elkontakt tex? :?:
Hur gör man om man behöver nyttja garantin? :?:
Användarens profilbild
Av Keke
Hej

Jag funderade oxå på att beställa från England och kontaktade en försäljare men han sa att vi inte har samma volttal, de har 240volt, tyvärr :cry:

Lycka till i jakten
Av belinda
Ang elokontakten; man kan antingen använda en adapter eller byta sladden. Verkar inte vara överkrångligt :D
jag håller också på och spanar på sewingmashinesdirect hehe 8)
Användarens profilbild
Av Nova
belinda skrev:Ang elokontakten; man kan antingen använda en adapter eller byta sladden. Verkar inte vara överkrångligt :D
jag håller också på och spanar på sewingmashinesdirect hehe 8)
:app:

Byte av sladd eller inköp av adapter kan väl inte vara så dyrt eller?
Användarens profilbild
Av aspen
jag bytte sladd...eller bara kontakten längst ut.
på baksidan av mskinen står det;220~240 volt
Användarens profilbild
Av aspen
och så ska man tänka på att inte föra över pengarna till ett annat konto innan de drafit dem, då skickas inte maskinen ;-) :hide:
Användarens profilbild
Av Nova
annelie skrev:och så ska man tänka på att inte föra över pengarna till ett annat konto innan de drafit dem, då skickas inte maskinen ;-) :hide:
Där har du en poäng förstås. :wink:

Får man vara nyfiken och fråga vad du köpte?
Och om du är nöjd med ditt köp?
Användarens profilbild
Av aspen
Nova skrev:
annelie skrev:och så ska man tänka på att inte föra över pengarna till ett annat konto innan de drafit dem, då skickas inte maskinen ;-) :hide:

jag är jättenöjd, skulle ju velat ha en instruktionsbok på svenska, fast det väntade jag mig inte att få.

köpte en janome 644D med hela paketet pressarfötter
Användarens profilbild
Av Nova
annelie skrev:
Nova skrev:

jag är jättenöjd, skulle ju velat ha en instruktionsbok på svenska, fast det väntade jag mig inte att få.

Lång leverans?
Användarens profilbild
Av aspen
Nova skrev:
annelie skrev:
Nova skrev:

Lång leverans?
3-5 dagar
beställde på söndag (måndag då eftersom de inte är där på söndag) den kom måndagen efter men då vill jag säga att jag på tisdagen fick jag ett mail om att jag inte hade pengar på kontot :hide: så de fördes över på onsdagen.

de andra verkar ha fått den på to-fre när de beställt på måndag.
Användarens profilbild
Av millot
Fick du betala skatt och frakt?
Användarens profilbild
Av elli
Jag har oxå beställt därifrån, den var slut på lager så de tog några dagar extra men när de väl skickat den så tog de 3 max 4 dagar innan den kom.

Jag byte oxå kontakten på sladden. Frakten ser man på deras sida när man klickar på beställ. och de blir ingen tull och extra moms inom EU vilket är bra.
Jag köpte en Janome 744!
Användarens profilbild
Av millot
Jag kollade lite och det verkar som man får betala extra (förutom frakten) när man klickar i att man skickar till sverige. <vet någon vad det är? Trodde också att det skulle vara skattefritt inom EU. Det blev liksom ganska dyrt när de lade på 35 pund i frakt och 82 pund i VAT... :cry:
Användarens profilbild
Av elli
millot skrev:Jag kollade lite och det verkar som man får betala extra (förutom frakten) när man klickar i att man skickar till sverige. <vet någon vad det är? Trodde också att det skulle vara skattefritt inom EU.
Jag var in och kollade igen och de enda man får betala extra utöver maskinen är 35 pund i frakt.
Skatten är ju samma som om man bott i england.
Användarens profilbild
Av millot
elli skrev:
millot skrev:Jag kollade lite och det verkar som man får betala extra (förutom frakten) när man klickar i att man skickar till sverige. <vet någon vad det är? Trodde också att det skulle vara skattefritt inom EU.
Jag var in och kollade igen och de enda man får betala extra utöver maskinen är 35 pund i frakt.
Skatten är ju samma som om man bott i england.
Vad konstigt! Undrar om jag gör något fel när jag fyller i :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?