Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
zandrama skrev:Melon: Visst hade du ett enkelt bolerorecept som var typ en rektangel som man syr ihop?Joho, mätryggbredden och lägg till 5-10 centimeter beroende på hur tajt du vill ha den. Mät stickfastheten och lägg upp maskor som motsvarar det måttet. Börja med mudd och sticka sedan mönster så långt att stickningens kortsidor når runt din arm. Sticka en till mudd, med fördel lite längre än den första. Sy ihop kortsidornas hörnen med varandra. Om du vill lyxa till det lite kan du plocka upp maskor längs ärmhålen och sticka en väldigt liten kant. Tar typ en kväll eller två
melon skrev:Har du nån bild på en sådan?zandrama skrev:Melon: Visst hade du ett enkelt bolerorecept som var typ en rektangel som man syr ihop?Joho, mätryggbredden och lägg till 5-10 centimeter beroende på hur tajt du vill ha den. Mät stickfastheten och lägg upp maskor som motsvarar det måttet. Börja med mudd och sticka sedan mönster så långt att stickningens kortsidor når runt din arm. Sticka en till mudd, med fördel lite längre än den första. Sy ihop kortsidornas hörnen med varandra. Om du vill lyxa till det lite kan du plocka upp maskor längs ärmhålen och sticka en väldigt liten kant. Tar typ en kväll eller två
mly skrev:melon skrev:Har du nån bild på en sådan?zandrama skrev:Melon: Visst hade du ett enkelt bolerorecept som var typ en rektangel som man syr ihop?Joho, mätryggbredden och lägg till 5-10 centimeter beroende på hur tajt du vill ha den. Mät stickfastheten och lägg upp maskor som motsvarar det måttet. Börja med mudd och sticka sedan mönster så långt att stickningens kortsidor når runt din arm. Sticka en till mudd, med fördel lite längre än den första. Sy ihop kortsidornas hörnen med varandra. Om du vill lyxa till det lite kan du plocka upp maskor längs ärmhålen och sticka en väldigt liten kant. Tar typ en kväll eller två
linafelicia skrev:Till MuuM:
Denna boleron stickas i ett stycke. Riktigt rolig och klurig att sticka.
Briar Rose Bolero heter den och finns givetvis på Ravelry.
http://www.ravelry.com/patterns/library ... ose-bolero
glis skrev:Jag håller med, det låter mycket med ökning varje varv och det ser fluffigt ut i ärmhålan på bilden.Bra. jag repar upp och testar med vartannat varv.
linafelicia skrev:Ärmarna ser väldigt stora ut också. Jag ökar alltid varannat varv vid raglan.glis skrev:Jag håller med, det låter mycket med ökning varje varv och det ser fluffigt ut i ärmhålan på bilden.Bra. jag repar upp och testar med vartannat varv.
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?