Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nova
Har haft en enfärgad Leo Turkis och en Inka och jag har inte uppfattat någon skillnad mellan dessa två.
Tycker de är likvärdiga i tjocklek och mjukhet.

Däremot verkar Ullin vara både mjukare och tunnare än de båda.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tror att de olika randiga färgerna också skiljer sig åt faktiskt.

Jag har en inka och när man använt den ett tag efter tvätt, blir den väldigt glatt och smidig i tyget. Leo-sjalarna, de enfärgade, är nog inte så glatta har jag fått höra, men de är kanske lite mjukare å andra sidan.

Man önskar nästan att Storchenwiege själva kunde ge något expert-utlåtande en gång för alla, och förklara varför vissa är tunnare, andra tjockare osv. Nu grubblar vi ju oss fördärvade över skillnaderna mellan de olika Storkarna. :lol:

Easycare däremot, de verkar ju vara likadana i tjocklek eller hur? Tycker inte riktigt att någon har nämnt skillnader mellan de olika färgerna?
Senast redigerad av Helena den lör nov 12, 2005 22:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sus
Det där är en sån där fråga som vi älska att diskutera här. Är verkligen dom randiga och dom enfärgade storkarna olika tjocka, och i så fall vilken är tjockast...

Jag hade en leo Marin först som jag sålde och köpte en Inka, nu har jag även en ringsjal gjord av en leo marin. Jag tycker inte det är någon större skillnad i känslan när man bär i dom i alla fall. och om man jämför tyget så tycker jag att alla verkar ha olika åsikt om vilken som känns tjockast. Vid ett tillfälle stod jag, Anso och Ingrid på babydesign och jämförde samma Inka med samma enfärgade stork och vi var sbsolut inte överens om vilken som var tjockast...

Jag tror att man kan uppleva dom enfärgade som både tjockare och tunnare än dom randiga för att den mönstrade väven i de enfärgade är olika tjock på olika delar av mönstret om du förstår hur jag menar...

SKillnaden mellan en enfärgad och en randig är i allafall så minimal att jag tycker du enbert ska välja sjal på färgen inte på väven.
Användarens profilbild
Av Helena
Det beror ju också på ifall sjalarna är nytvättade. Min inka är rätt tjock och jobbig när den är nytvättad. Men sen blir den tunnare och smidigare efter någon tids användning. Ska man jämföra sjalar, borde de vara tvättade och använda exakt lika många gånger.

Fast någon skillnad borde det väl vara mellan de enfärgade och de randiga med tanke på att de har olika vävsätt. Men jag tror att båda sorterna är lika bra. Det är ju betydligt större skillnad ifall man väljer en helt annan sjal, som t ex en Didymos eller Hoppediz. En Stork är ju alltid en Stork.

Usch, nu känner jag att jag skulle vilja prova en Leo, och min son som nästan grät när jag plockade fram inkan i kväll. Han gillar inte alls sjalar längre. :cry:
Senast redigerad av Helena den lör nov 12, 2005 23:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kristina
kikalt skrev:han sa att han tycker att en diskret färg vore bra, så att vi slipper tänka på att färgmatcha kläderna med sjalen.
Fast en stork Inka passar till allt eftersom det är så många färger i sjalen.. ;)
Användarens profilbild
Av sus
Kristina skrev:
kikalt skrev:han sa att han tycker att en diskret färg vore bra, så att vi slipper tänka på att färgmatcha kläderna med sjalen.
Fast en stork Inka passar till allt eftersom det är så många färger i sjalen.. ;)
Håller med, MEN den passar inte till randiga kläder. Jag råkade sätts på mig en orange/brun/vit randig tröja samma dag som Majken hade Röd/vit/rosarandiga byxor. Och så vira jag in oss i Inkan. Inte snyggt :?
Användarens profilbild
Av Helena
sus skrev:
Håller med, MEN den passar inte till randiga kläder. Jag råkade sätts på mig en orange/brun/vit randig tröja samma dag som Majken hade Röd/vit/rosarandiga byxor. Och så vira jag in oss i Inkan. Inte snyggt :?
Det stämmer, jag gillar färgglada kläder med olika mönster och det är inte så bra till inkan. Enfärgat är bäst, men man får anpassa sig :lol:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag tycker att Inkan är FÖR randig för omslutna knytningar. Det blir ränder överallt på både korsen och tvärsan :lol: :lol: Ullin är mycket lugnare även om den är randig också.... Men Inkan är snygg i ryggsäcksknytningar :wink:

Jag upplever Inkan som lite stelare än Ullin. Men jag tror att den kommer att bli mjukare ju mer man tvättar och använder den. Inkan har jag haft längre än Ullin, båda köpte jag nya.

Ingrid trodde att Leon upplevdes som lite mer stretchig, så att den därför passade extra bra för ryggknytningar. Har inte provat det än, väntar på min Leo Rouge 4.1m..... Fanns inte hemma i Finland, måste beställas.

Väven i Leo är så vacker. Åhhh, jag längtar :twisted:

Maggan, det var ju synd att jag inte fått den än, så hade du kunnat känna på dem IRL :wink:
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker inte att det var någon större skilnad på min Ulli och min Leo Natur iaf. Men jag ägde dem inte samtidigt så jag kan inte svära på det... Jag älskade båda, Leon har jag kvar den säljer jag nog aldrig. Gör inte om samma misstag två gånger... :)
Användarens profilbild
Av Helen
Alla åsikter har kommit fram redan.
satsa på den färg du tycker bäst om. Jag tror inte du kommer att vara missnöjd med en Stork oavsett om den är randig eller enfärgad, bara du väljer en färg du gillar.

Jag hade ulli förra vintern och har en leorouge nu. Underbara sjalar båda två
Skillnaden är att de randiga är lite glansigare, men det varierar nog lite efter hur man tvättar den också.

Lycka till du blir inte missnöjd med en stork!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?