Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emor
Ja alltså, detta samtalsämnet kom lite snabbt upp på en sjalträff här. Jag är inte gravid i dagsläget men eftersom att jag har någon obeskrivlig längtan efter ännu en bebis och har gett sambon strikta order om att skjuta skarpt :lol: så hoppas jag att jag snart är det.

Dottern min är ännu inte så gammal, och jag har aldrig insett att det skulle vara ett problem att bära henne på ryggen samtidigt som man är gravid. (jag bar lillan lågt, men upplevde det inte som obehagligt om det satt åt lite runt magen, man kan ju dock aldrig veta hur det blir nästa gång)

Så, är det någon som burit och varit gravid samtidgt? Hur länge bar ni, och hur upplevde ni det?
Användarens profilbild
Av laiz
P var ett år när jag blev gravid och jag har burit henne i princip varje dag under graviditeten. Det kändes viktigt för mig att kunna fortsätta bära henne eftersom vi båda tycker det är så himla mysigt.
Första hälften som vanligt, länge, på skogspromenader med hunden och i timmar när hon sov och sådär. Sedan fick jag lite foglossning och det började kännas lite jobbigt i höfterna så då fick hon börja sova i sängen på dagarna. Men jag bar henne ändå lite varje dag.
Nu i slutet av graviditeten har det blivit tyngre och tyngre men det blir det ju ändå när man har en liten att ta hand om. Har mest haft henne på ryggen de tio minutrarna det tar för henne att somna och sen har jag lagt ner henne på sängen.
Jag tycker aldrig selen eller sjalen har varit i vägen för magen eller att det varit obekvämt på det sättet. Kanske att det har varit lite bekvämare med selen än med sjalen men det beror ju helt på hur magen sitter och hur man knyter.

Hoppas du blir gravid snart och att du kan fortsätta bära dottern massor!
Användarens profilbild
Av hörnsten
Stora var ganska precis 1 år när jag blev gravid. Då bar jag på heltid och fortsatte med det till v36, då ungen helt plötsligt blev vagnfrälst.
Tyckte det oftast funkade okej med selen med midjebältet lågt men oftast barn jag i sjal och av slutade tibetanskt. :D
Användarens profilbild
Av Stark
Vi har 3,5 år mellan tjejerna så C var i stort sett nyss fyllda 3 när jag började få magen. Dessutom var jag dagmamma till V som fyllde 2 månaden efter C. Jag bar både C och V fram till jag var i åttonde månaden utan problem i sele på ryggen. Förutom då jag blev kissnödig, vilket kan gå ganska fort med bebis som trycker på från insidan och selen som trycker på från utsidan.

Ska kanske tillägga att graviditeten var helt problemfri. Inga krämpor alls, så det gjorde nog sitt till.
Av LillaGrodan
Hej!

Bar storebror in i tredje trimestern. Gick fint :-).
Av LillaGrodan
LillaGrodan skrev:Hej!

Bar storebror in i tredje trimestern. Gick fint :-).
Glömde: Och bar på heltid. Hade inte vagn. Storebror blev storebror när han var 16 månader.
Användarens profilbild
Av Stark
Cilia skrev:Vi har 3,5 år mellan tjejerna så C var i stort sett nyss fyllda 3 när jag började få magen. Dessutom var jag dagmamma till V som fyllde 2 månaden efter C. Jag bar både C och V fram till jag var i åttonde månaden utan problem i sele på ryggen. Förutom då jag blev kissnödig, vilket kan gå ganska fort med bebis som trycker på från insidan och selen som trycker på från utsidan.

Ska kanske tillägga att graviditeten var helt problemfri. Inga krämpor alls, så det gjorde nog sitt till.
Jag bar dem dagligen minst en timme om dagen fram till åttonde månaden. Sen bar jag C lite sporadiskt fram till F kom.
Användarens profilbild
Av yonohanna
Ja, min tjej va 4 månader när jag blev gravid o jag bara henne varje dag på magen.
Eller ja...
Tills jag va i 7 månaden ungefär, o då blev de ryggen.
Men det gick jättebra!
Hon va ju iofs väldigt liten då om man jämnför med de flesta andra verkar de som.
Men mys va de :loving: o e de :loving:
Användarens profilbild
Av telistant
Å jag slutade nästan bära helt då jag blev gravid med andra barnet, det blev extremt obekvämt med nåt som tryckte på magen. Lite mysbärning ibland bara. Nu är tvåan inte intesserad av att bli buren så här är det inte aktuellt nu.
Användarens profilbild
Av Emor
Men det låter ju hoppfullt! Då är det bara att vänta på plusset och bära på ;)
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Bar några gånger i veckan iaf med snart 2åring, ca 13 kilo oftast på ryggen i sele eller sjal tom. vecka 28. Sedan fick jag ont i fogarna samt fick annan värk i kroppen som innebar att det var för smärtsamt att bära. Sjal funkade dock bättre än sele. Bar jag i sele tryckte det ihop fogarna på ett sätt som inte var behagligt utan ökade smärtan.

Hoppas på plus och att du får må bra och kan bära så länge du vill!
Av Landkrabba
Intressant tråd. Är själv gravid i vecka 17 och har precis "återupptäckt" bärandet. Sonen, 11 månader, och jag är lite periodare när det kommer till sjalarna. Köpte min första vävda sjal här om dagen så när sambon kommer hem från sjön skall vi testa att få upp Adam på ryggen, är för feg för att testa själv. Men än så länge är det inga problem att bära honom på magen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?