Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

zandrama skrev:
linafelicia skrev:Är det någon av er som kan förklara Ravelympics för mig. Jag försöker förstå vad det går ut på men det finns så sjukt mycket information om minsta lilla detalj att det blir för rörigt för mig. Jag vill ha en väldigt enkel förklaring på vad det går ut på.
Jag har förstått det som att handlar om att utmana sig själv. Sen ställer man upp i den/de kategori/er som passar. Man lägger upp vid OS-invigningen och sen har man OS-veckorna på sig.

Jag tänkte gå med i laget som gruppen 12 in 12 2012 har startat, det laget heter Back in the bus eller nåt sånt och sticka ett par mönstrade vantar. Några i det laget har som mål att ställa upp i så många "grenar" som möjligt och sen inte fullfölja någon. :lol:

Rätta mig om jag har fel, någon? Melon ställde väl upp i förra Ravelympics?
Ok, men hur funkar det rent praktiskt?
Jag har förstått att man måste tillhöra ett lag men hur ställer man upp i kategorierna. Lägger man in det i någon tråd eller taggar man projekten, eller hur gör man?
Koras det vinnare eller är allt bara ungefär som online-stickcafé på facebook, att man lägger upp kommentarer och bilder och kommenterar varandras saker?
Användarens profilbild
Av melon
zandrama skrev:
linafelicia skrev:Är det någon av er som kan förklara Ravelympics för mig. Jag försöker förstå vad det går ut på men det finns så sjukt mycket information om minsta lilla detalj att det blir för rörigt för mig. Jag vill ha en väldigt enkel förklaring på vad det går ut på.
Jag har förstått det som att handlar om att utmana sig själv. Sen ställer man upp i den/de kategori/er som passar. Man lägger upp vid OS-invigningen och sen har man OS-veckorna på sig.

Jag tänkte gå med i laget som gruppen 12 in 12 2012 har startat, det laget heter Back in the bus eller nåt sånt och sticka ett par mönstrade vantar. Några i det laget har som mål att ställa upp i så många "grenar" som möjligt och sen inte fullfölja någon. :lol:

Ja det stämmer. Men det var som linafelicia säger så många regler så jag orkade inte ta mig igenom alla. Jag var rädd att göra fel så jag stickade på utan att tävla.
melon skrev:
zandrama skrev:

Ja det stämmer. Men det var som linafelicia säger så många regler så jag orkade inte ta mig igenom alla. Jag var rädd att göra fel så jag stickade på utan att tävla.
Jag tror också att jag stickar utan att tävla. Jag orkar inte sätta mig in i allt.
Av mly
linafelicia skrev:
mly skrev:Jag vill lägga upp en liten stickning bara till mig, för det är så synd om mig idag. Lite tröst sådär, men jag har ingen inspiration, tips mottages tacksamt!
Jag är väldigt sugen på en Spectra. Enkel och snygg.
Bild
Bild
Bild
Så häftig! Jag la upp ett par sockar igår, men jag har bara tråk garn och dåligt med inspiration, blä...
Sockarna jag blrjade med va blå, jag vill ju sticka rosa eller illgrön eller så. (på gnällhumör förlåt)
Användarens profilbild
Av MuuM
Melon, hur gick det med mönster på Dorotea? Jag är lite sugen på att göra den...
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:Melon, hur gick det med mönster på Dorotea? Jag är lite sugen på att göra den...
Det är på väg, måste bara provsticka lite först för jag ska ändra på en detalj. Det vore jättekul om du ville sticka henne! :app:
Av Ponyo
Jag har köpt garn till min nätbrynja. Den blir en enfärgad i ickefärgen grå (jag är så osjalbarnig när det gäller sådant).
Men jag måste vänta med att sticka, för jag har precis blivit av med min hemska spänningshuvudvärk.
Av Ponyo
melon skrev:Jag tänkte gå klädd såhär på ett bröllop i juni, vad tror ni om det?

Bild

Bild

Bild

Mer info finns i bloggen.
Jag skulle nog vilja se något ljusare till. Jag tycker att det svarta/grå ser för tråkigt ut till. För hårt liksom.
Men klänningen (speciellt livet) är superfin!
  • 1
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 266
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?