Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lady A
mly skrev:I måndags va jag och I på stickcafé, jag fick gå hem tidigt för I blev trött. Upp med henne i selen på ryggen och så på med den nya fleece jackan, å alla kommenterade å så gulligt, vad mysigt det ser ut osv, sen säger en av tanterna, precis som en liten koala. Är det dom som har bebisarna i en ficka på magen? jag tyckte iaf det va gulligt sagt!
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av dolvis
chicaboom skrev:Fyllo på stan när jag hade A på ryggen: "Har du ingen piska så du kan få lite fart på mamma?"
Måste bara komplettera detta uttalande lite med denna bistra påpiskare som jag fångade på bild över axeln för några veckor sen när vi fixade lite i trädgården.
Bild
Av Hell Cat
femsexsjuoått skrev:Vanligaste:
"Oj oj oj, är det inte tungt för dig?"
(har en stor unge)

Mest oväntade:
Övre medelålders man med sur uppsyn ropar i farten: "Bra. Det är bra att bära sina barn!"

Konstigaste:
Jävligt bitter tant på spårvagnen som kommenterar alla i sin omgivning nedsättande:
"Herregud! Vad är det för något?! Ett spädbarn i en kökshandduk
?!"
:shock: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Faegis
dolvis skrev:
chicaboom skrev:Fyllo på stan när jag hade A på ryggen: "Har du ingen piska så du kan få lite fart på mamma?"
Måste bara komplettera detta uttalande lite med denna bistra påpiskare som jag fångade på bild över axeln för några veckor sen när vi fixade lite i trädgården.
Bild
Åh, vad sött!
Användarens profilbild
Av Emor
Var på mässa idag och fick lite kommentarer, som väl är oundvikligt när man bär på sådanna ställen? Hursom, det var gubbar som tyckte det var fiint när vi bar, och andra som log uppskattande. Bäst var ändå den (snygga :roll: ) försäljaren som frågade om det fanns plats för honom med och var riktigt intresserad och ställda massor med frågor. Och den unga killen som gick bakom mig en bra bit och tittade ner i sjalen för att tillslut gå förbi mig och stanna mig och fråga "hur gammal är den där?" och titta med ögonen tindrandes på lillan, 5 månader svarade jag, och han suckade längtansfullt och gick iväg. Lite senare kom han tillbaka med sin flickvän och visade upp "den söta lilla bebisen" :loving:
Användarens profilbild
Av Lady A
Emor skrev:Var på mässa idag och fick lite kommentarer, som väl är oundvikligt när man bär på sådanna ställen? Hursom, det var gubbar som tyckte det var fiint när vi bar, och andra som log uppskattande. Bäst var ändå den (snygga :roll: ) försäljaren som frågade om det fanns plats för honom med och var riktigt intresserad och ställda massor med frågor. Och den unga killen som gick bakom mig en bra bit och tittade ner i sjalen för att tillslut gå förbi mig och stanna mig och fråga "hur gammal är den där?" och titta med ögonen tindrandes på lillan, 5 månader svarade jag, och han suckade längtansfullt och gick iväg. Lite senare kom han tillbaka med sin flickvän och visade upp "den söta lilla bebisen" :loving:
Åh, vad gulligt! :heart:
Användarens profilbild
Av chrissiya
Lady A skrev:
Emor skrev:Var på mässa idag och fick lite kommentarer, som väl är oundvikligt när man bär på sådanna ställen? Hursom, det var gubbar som tyckte det var fiint när vi bar, och andra som log uppskattande. Bäst var ändå den (snygga :roll: ) försäljaren som frågade om det fanns plats för honom med och var riktigt intresserad och ställda massor med frågor. Och den unga killen som gick bakom mig en bra bit och tittade ner i sjalen för att tillslut gå förbi mig och stanna mig och fråga "hur gammal är den där?" och titta med ögonen tindrandes på lillan, 5 månader svarade jag, och han suckade längtansfullt och gick iväg. Lite senare kom han tillbaka med sin flickvän och visade upp "den söta lilla bebisen" :loving:
Åh, vad gulligt! :heart:
Håller med, sjukt gulligt!! :)
Användarens profilbild
Av Labyrint
Jag blev tilltalad på swahili eller nåt idag av en afrikansk man (ursäkta min okunskap när det gäller språk, jag är rätt hopplös när det gäller att skilja mellan olika). Träffade honom i tvättstugan och vi småpratade pyttelite på svenska (om tvätt och var det fanns trasor typ), han pratade helt utan brytning. Plötsligt la han huvudet på sned och fick ur sig en lång mening jag inte fattade nånting av. Sen bytte han till svenska igen och sa att "nehej, du förstår inte. Men du vet att du bär ditt barn som oss i Afrika va?".
Användarens profilbild
Av saferide
Haha måste dela med mig av vad som hände i torsdags! Vi var på restaurang och nä vi skulle gå därifrån tog jag med L utanför och svingade upp henne och knöt henne. Tittade mot fönstret (som jag brukar göra för att se att hon sitter ok) och ser att precis innanför sitter fyra kvinnor (~30-40 år) vid ett bord och tittar på oss. När de ser att jag tittar dit så gör de alla tummen upp! :vågen: Kände mig som värsta superhjälten :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
saferide skrev:Haha måste dela med mig av vad som hände i torsdags! Vi var på restaurang och nä vi skulle gå därifrån tog jag med L utanför och svingade upp henne och knöt henne. Tittade mot fönstret (som jag brukar göra för att se att hon sitter ok) och ser att precis innanför sitter fyra kvinnor (~30-40 år) vid ett bord och tittar på oss. När de ser att jag tittar dit så gör de alla tummen upp! :vågen: Kände mig som värsta superhjälten :tumup:
Det var så klart sjalbarnsmaffian! Du mimade väl "Hej plastpåse" till dem? :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
tjoffsann skrev:
hillalilla skrev:Häromdagen gick jag förbi en mörkhyad man som glatt utbrast "Duktig!" när han såg att jag hade barnet på ryggen.

Och igår åkte jag buss med min 1½åring sovandes i sjal under jackan. Några säten bort satt några tonårskillar.
- Shit, kolla, hon har en unge där under!
- Eller hur! Ge dig nu.
- Jo men kolla, ser du inte skorna.
Det verkar va många som blir förvånade av att upptäcka ett barn under jackan :lol:

Vi åkte buss härom dan och Liten satt och sov i sjalen, och knorra och lät som hon brukar när hon sover. Efter ett tag säger kvinnan bredvid oss: Jasså, du hade en bebis där! Jag funderade på varför du lät så konstigt :rodna:
Ätit ngt olämpligt kanske? ;-)

Maken skrämde slag på en hel del kvinnfolk i höstmörkret när han sövde sonen under promenader i parken. Sonens ljudliga grymtande, klagande och suckande insomningsläten i kombination med en "bredrund" (sonen på magen) man på 1,93 som raskt närmade sig dem med med bestämda steg liksom. Han brukade medvetet ta sig förbi folk snabbt eller i a f undvika att gå bakom kvinnor som såg skrämd ut ngn längre stund...
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?