Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av hälsingemamma
undrar lite över anledningen till att ha en hel hög med sjalar, använder ni dem för olika ändamål, är det för att matcha kläder och humör, eller?

nyfiken!! kanske står jag där själv snart! kanske kan era svar bringa lite reda i mitt huvud som är fullt av frågetecken över vilken sjal som skulle passa mig bäst!
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag och min man skulle ha varsinn sjal, men så blev det helt oplanerat en till. Ringsjal har jag som komplement och snabbärning... Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ha fler att matcha efter kläder tex.
Användarens profilbild
Av Anso
Min "ursäkt" är väl att när jag ger mig in i något nytt så gör jag det till 200% och vill kunna och veta allt som går. Sedan tidigare så är jag ökänd tyg- och sjalsamlare och gillar att sy och knepa och knåpa. Så summan av kardemumman är att det här med bärsjalar och selar passar mig perfekt, massor att prova och titta på. :D

Men visst är det skoj men lyxigt att ha olika sjalar att välja mellan beroende på humör och klädval. Det kan ju vara motiverat med i alla fall två olika längder på sjalarna, en lite kortare sedan när man kanske bara knyter ryggsäck och kanske en något tunnare när det är sommar.
Användarens profilbild
Av frida
Första svaret är att man behöver en till när den första är i tvätten... :wink: Men annars tycker jag det är dels en humörsak men främst hur jag ska bära och var jag ska. Jag har alltid ringon med för snabb-bärande och väljer diskretare långsjal nedåtdagar. På en längre tur i skogen vill jag ha en stadig hoppiz medans min EllaRo ryms i lilla väskan när vi ska till stan... Sen är det ju så att när jag sitter framför datorn med kräkstänkta axlar är det himla kul att hitta den där sjalen som gör min och sonens liv så mycket härligare!
Användarens profilbild
Av Alven
Jag försöker just nu ha en bärsak av varje typ, mest på kul. Vill testa alla liksom. Jag har sålt av de jag har dubbelt av, väntar på bärpåsetyg från tinaw så är nog samlingen komplett sen.

När det gäller själva användandet så väljer jag efter hur jag ska bära och efter humör. Långa turer = långsjal eller Ergo. Kokrta turer = ringsjal eller ABC. ABC är bra för den tar i princip ingen plats i väskan så det är det ultimata reservbärhjälpmedlet :)
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag vill prova allt, helt enkelt. :D Så då gjorde jag det, och upptäckte att varje sjal har starka sidor, och passar speciellt bra i ett visst sammanhang, så nu vill jag inte bli av med dem :roll: :D
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Började sent med sjalandet, så nu vill jag ta igen det och prova allt!!!!
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har faktiskt bara en av varje sort (Nåja, några ringsjalar har jag nog) eller altså en av varje längd, de kompleterar ju varandra.

Sedan har jag en del hemmabyggen och de är ju roliga att göra och ofta av fyndade tygbitar eller sådant som fanns i samlingarna, så då kan man ju unna sig att ha många så man kan matcha kläder och humör.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag trodde i min enfald att jag skulle klara mig med min stork... Men insåg rätt så snabbt att jag behövde en ringsjal. Och sen behövde jag ytterligare en långsjal när man tvättar och rebozon är ju så mycket svalare... Och ergon är ju väldigt bra att bära större barn i...

Och så funderar jag på om man inte skulle ha en easy... Lagunen på säljes försöker jag blunda för... Och en vattensjal skulle jag nog få användning för, och en sidensjal är ju så underbart vackra.... Det är den dära fruktansvärda sjal :twisted: som slår till tror jag... :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ja anledningen till att jag har samlat på mig ett helt gäng med sjalar på bara nån månads tid kan jag nog inte svara på :oops:
Men man vill ju prova dom olika sorterna. Å så lite olika längder behöver man ju. Å så är det ju skoj med lite olika färger å kunna variera sig lite.
Ja måste väl erkänna att sjal :twisted: har slagit till helt enkelt! :roll:
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
Jag fick min första mei tai när dottern var 1.5 månad. efter min första var det...hmmmm....there's no turning back! :lol: :lol: :lol: nu är hon 4 månader och har samlat olika typer och farg av MT :oops: ....ja ja....jag ÄR ju beroende :lol: :lol:

anledningen till det är att jag skulle vilja ha sjalar som går bra med mina kläder :lol: :lol: eller ibland beror det på humöret...men mer än vanligt ser jag en fin MT som jag absolut-måste-ha annars kommer många sömnlösa nätter (BEROENDE!!!!!) :lol: :lol: :oops:
Användarens profilbild
Av diddeldi
ja, de olika typerna kompletterar ju varandra, de är bra till olika tillfällen. och så måste man ju ha lite olika längder... och lite olika färger... och testa olika märken... :roll: och så är jag inte så bra på att skiljas från mina sjalar så högen växer ju :oops:

min man säger att han tycker att det är kul att jag hittat en hobby :D . fast minst en av sjalarna är ju hans förstås 8)
Användarens profilbild
Av Ester
För mig har det nog blivit mer som en hobby/intresse så att jag helt enkelt varit nyfiken på att prova så många olika bärdon som möjligt.

Sen har jag behållit de som jag helt enkeltinte kunnat skiljas ifrån och resten har sålts och finansierat nya inköp.

Som ursäkt för alla pengar som läggs på sjalar så har jag faktiskt inte köpt nya kläder till mig själv på läääääänge...

Men som någon skrev i en annan tråd - det är en fantastisk andrahandsmarknad just nu - så man kan få nästan nya fina sjalar till bra pris.
Av Aelia
Daniellas mamma skrev: ...men mer än vanligt ser jag en fin MT som jag absolut-måste-ha annars kommer många sömnlösa nätter (BEROENDE!!!!!) :lol: :lol: :oops:
Haha, precis så känner jag oxå, har jag fått för mig att jag ska ha den, då MÅSTE jag bara ha den...Och visst, taffsar med mennen varje gång jag vill ha nåt nytt.Men men jag får nästan alltid det jag vill iaf. Han kanske tom vågar bära i mei tai camo har han sagt, hehe.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Allt är ju individuellt !!

Jag tycker att olika sjalar är nödvändigt för att jag slabbar o är ute o knyter då blir sjalarna skitiga.

Men det jag mest märkt är att vid olika perioder bär man olika !!
Som nyfödd var det inte så tungt men länge så jag behövde en sjal som satt bra längre stunder ä även när man lytfte i o ur o var bekväm när Liten sov.
När dem är lite äldre var det mest vakna stunder med en massa bök :P då gäller det att ha en sjal som sitter som en smäck o avlastar bra :lol:
Även nu ska den sitta bra vid sömn.

Nu är han tyngre behöver inte bära lika öänge men lik väl sonmar han o då gäller det att bem sitter !!!

Se'n är det ju inte mitt fel att jag älskar tyg :lol: :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?