Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jag går och funderar på vilken trikåsjal det nya barnet skall föräras. Har provat babybundler, HaB, moby och sino. Tyckte mobyn var ok men inte speciell och HaB hade krulliga kanter och lite "stel". Sambon fördrar BaBu för bättre avlastning och mer tyg. Jag gillade sinon för dess smidighet, så tunn under kläder tex. Upplever den dock som ganska sårbar för "felknytningar". Om inte tyget ligger optimalt så fick jag ganska snabbt tryckbesvär. Jag använder bara trikå några månader, sen blir det mest mei-tai (ibland vävd) så det gäller främst ett mindre barn (som kommer till jul). Värdesätter alltså smidighet och kommer nog att välja en färg som är hyfsat neutral (hade svart sino). Kan inte ni som jämfört några av dessa, MaM eco, Marimekko, BaliBaby och sino (eller andra) kommentera. :D
Användarens profilbild
Av eM
Jag :heart: Marimekkon

Så tunn och så stadig! Båda min killar har varit tunga och stora redan som nyfödda så jag tvivlade på trikåsjal när Totte kom men Marimekkon va ju så snygg så jag var tvungen och prova, och älskade den! Avlastar super och är tunnare än Sinon vad jag vet. Väldigt lätt att få till och superfin!
Av Aelia
Har sino och Marimekko(2 st) och jag älskar alla 3 :twisted:
Användarens profilbild
Av Deja
eM skrev:Jag :heart: Marimekkon

Så tunn och så stadig! Båda min killar har varit tunga och stora redan som nyfödda så jag tvivlade på trikåsjal när Totte kom men Marimekkon va ju så snygg så jag var tvungen och prova, och älskade den! Avlastar super och är tunnare än Sinon vad jag vet. Väldigt lätt att få till och superfin!
:iagree:

Och jag tycker väldigt mycket om min Sino också! Har haft Babybundler och Hug-a-Bub också, men tycker inte att de är lika smidiga att använda som Marimekko och Sino.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag anses väl lite partisk men jag älskar min bali baby stretch :heart: . den är tunn och gosig till en nyfödd, men behövs det så kan jag till och med bära min stora skrutt i den för den är så stadig :D . sen är det ju olika om man gillar färgerna eller inte, men det gör i alla fall jag 8)
Användarens profilbild
Av emmahawk
det var ju goda omdömen om dem! Låter ju intressant att marimekkon är jämförbar i smidighet med sinon. Hur skulle du beskriva strukturen/tjockleken på bali babyn diddeldi? Är det hampa i den, minns plötsligt inte :roll: . Aelia du är då alltid värst! :lol: Det låter ju som ett gott betyg att du faktiskt har 2 marimekko :lol: . Mellan dem och sinon, vad är det som gör att du väljer den ena el den andra?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:)
Du kan få testa min marimekko om du vill! Jag måste hålla med övriga Sino och marimekko älskare, gillar dem bäst av alla trikåsjalar jag testat :wink:
Användarens profilbild
Av Bina
melon skrev:
Lin skrev:Jag :heart: Mameco!
Jag också :heart:
Jag med :heart:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Bina skrev:
melon skrev:
Lin skrev:Jag :heart: Mameco!
Jag med :heart:

MaM ECO har så härliga färger. Dessutom kan man använda den även till tungre barn eftersom hampan ger både stadga och gör den relativt sval. Dessutom är sjalen ekologisk 8)
Fast jag anses väl som partisk :wink:
Användarens profilbild
Av sacha42
Jag gillar marimekkon för att den är tunn, lättknuten och snygg. Sinon för att den är lättknuten och tunn. Babybalistrechen för att den också är lättknuten och härliga färger. Alla är mkt bra på att avlasta. Alva är ju ingen liten bebis och alla funkar :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
emmahawk skrev:Hur skulle du beskriva strukturen/tjockleken på bali babyn diddeldi? Är det hampa i den, minns plötsligt inte :roll:
nej det är bara bomull. den är väldigt tunn men stabilare än de flesta andra elastiska sjalar. mjuk och jämn i strukturen, mest elastisk på bredden och inte lika mycket på längden.
Användarens profilbild
Av emmahawk
jaha, och det här blev ju genast mycket lättare... :lol: Jag klämmer gärna på din kajsa kavat så får vi se om det kanske dyker upp någon uppsalabo med MaMen el Bali Baby... :roll: Tack alla ni för era synpunkter, jag tolkar det som att sino och marimekko är tunnast, bali babyn rel tunn och iallafall lättknuten och MaMen stadigast?
Användarens profilbild
Av Diem
Har inte provat Sinon och Marimekkon men Econ är jag jättenöjd med, har en Baby Bundler också men har inte fått till det lika bra med den, kanske för att den är smalare...(?)
Av Aelia
emmahawk skrev:Aelia du är då alltid värst! :lol: Det låter ju som ett gott betyg att du faktiskt har 2 marimekko :lol: . Mellan dem och sinon, vad är det som gör att du väljer den ena el den andra?
Nää,inte värst, nästvärst :wink:
Oj svår fråga, marimekko är tunnare än sino, snyggare, men ändå älskar jag min sino lika mycket, men det har jag bara 1 :wink: Väljer gör jag beroende på mina kläder, och vilken färg jag känner för, inget annat :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?