Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

husmodern skrev:
Cillan skrev:
telistant skrev:Angående manduca från första början så går det utmärkt. Bebis ben får vara kvar innanför ryggpanelen. Å så finns det en spädbarnsinsats som man kan knäppa upp bebis i. Dock är den inte så mysig där från början, lite för tjock o hård till en pyttis. Angelpack eller beco gemini som jag inte provat själv tror jag på från början men angelpack kan ev vara lite liten om din man är stor
Hur är det med Angelpack och beco gemini med spädisar och grodställningen då? Mannen är inte jättestor har m i tröjor om det säger något om storleken. Något på 170 cm eller så i längd.
Både becon och angelpacken är så smala att det funkar med grodställning redan från början.
Puttar man lixom bara in benen då innanför ryggpanelen? Hur länge måste de sitta i grodställning?
Det måste väl vara så man gör på meitaien oxå då?
Är de eg inte lite lika en meitai fast med knäppen och inte knyta?
Senast redigerad av Cillan den fre apr 13, 2012 16:29, redigerad totalt 1 gånger.
husmodern skrev:
Cillan skrev:
husmodern skrev:Men varför ska selen passa så himla länge då? Både din och bäbisens kropp kommer ju förändras massor under det första året och det är ju inte säkert att det som passar i början passar lika bra efter ett tag.
Om du ist tänker att det ska sitta bra till att börja med och sen säljer av när det inte passar, hur skulle det funka? Köper du begagnat från början så kommer du förmodligen inte förlora några pengar alls.
För att det är mannen som mest ska använda selen och jag tror inte hans kropp förändras så mycket :wink:
Inte han kanske, men er bäbis växer ju :mrgreen: och är det en liten knubbis så kommer nog varken angelpacken eller becon hålla så länge (jag har en knubbis och skulle nog kunna burit i dem tills hon var 8mån eller nått), får ni däremot en smal unge så håller de längre.
Men vill han inte bära i sjal i början tror du?
Man kan ju i alla fall planera för att den ska hålla längre. Alltså jag menar att den inte bara ska passa spädis men gå att använda till det. Om det sen inte går för att bebis inte får plats är ju en sak. Varken jag eller mannen är särskilt stora så det skulle nog se ganska komiskt ut om vi fick en knubbis (undrar var den har fått knubbigheten ifrån då?). Mannen vill inte bära i sjal, han tycker det ser ut som att det är så mycket tyg och vill inte hålla på att knyta och greja. Det ska vara bara att knäppa ihop den, sele har han inget emot och då tycker jag det är bättre att han får ha selen än att inte bära alls. Kanske gillar inte jag heller sjal och då är det ju bra med en sele hemma. Jag vill att mannen ska kunna bära spädis redan från början så han oxå får vara delaktig och då är det ju bra om selen funkar från början.

Fick lite smått beslutsångest nu. Helt plötsligt blev det 5 selar, fast Pikkolon tycker jag verkar lite konstig. Ska be mannen kolla på dem och så får vi givetvis hitta någonstans att prova några stycken.
Någon som vet något bra ställe i Lund, Malmö eller Helsingborg där vi kan prova flertalet utav de selar vi funderar på? Vill prova några stycken i alla fall innan vi väljer. Det hade ju varit praktiskt om så många som möjligt hade funnits på samma ställe. Är ju lixom inte så hemma i vart sånt kan finnas :wink:, antar att typ babyland och sådana butiker mest har babybjörn.
Har nog planer på en beco gemini men skulle vilja prova den innan. Alla affärer vi varit inne i idag har ergo. Vet i katten hur jag ska hitta någon i närheten som har beco gemini.

Halkade in på easyhug idag när jag surfade runt. Är det något att ha? Är lite rädd för att jag inte kommer kunna knyta när jag är på bb (nervös när det är i början och så har jag ingen aning om hur man gör).
Cillan skrev:Har nog planer på en beco gemini men skulle vilja prova den innan. Alla affärer vi varit inne i idag har ergo. Vet i katten hur jag ska hitta någon i närheten som har beco gemini.

Halkade in på easyhug idag när jag surfade runt. Är det något att ha? Är lite rädd för att jag inte kommer kunna knyta när jag är på bb (nervös när det är i början och så har jag ingen aning om hur man gör).
Provknyt hemma med en nalle/docka så ska du se att det går bra, jag provade 2-3 gånger innan och knöt utan problem upp vår nyfödda ett halvt dygn efter förlossningen. Knallade ut till frukosten och plockade åt mig det jag ville ha medans de andra mammorna gick med sina skrymmande baljor och krånglade.
Sarah79 skrev:Cillan, om du kan ta dig till Asmundtorp kan du kanske prova och känna lite http://www.varanara.se/getpage.asp?do=10&lang=sv
De har inte beco gemini och det är nog den som jag funderar mest på eftersom så många rekommenderar den. Jag gillar inte riktigt beco butterfly 2 eftersom man stoppar barnet i en ficka. Med sjal är det ju hud mot hud förutom om man har kläder på sig och det är så jag vill att selen ska vara oxå. Kanske en ergo är bättre då? Måste man ha spädbarnsinsatsen för att bära nyfödd i ergo? Fast jag tycker banden sitter så nära armhålan på ergon. Jag kommer nog aldrig hitta en sele som passar.... Manducan har ju oxå tyg emellan bäraren och bebis. Patapum går ju inte för bebisar. Då är ju agelpack mer likt en sjal.
Jag har mailat Vara nära för drygt en månad sedan men inte fått något svar. Annars tar det inte många minuter att ta sig dit.
Cillan skrev:
Sarah79 skrev:Cillan, om du kan ta dig till Asmundtorp kan du kanske prova och känna lite http://www.varanara.se/getpage.asp?do=10&lang=sv
De har inte beco gemini och det är nog den som jag funderar mest på eftersom så många rekommenderar den. Jag gillar inte riktigt beco butterfly 2 eftersom man stoppar barnet i en ficka. Med sjal är det ju hud mot hud förutom om man har kläder på sig och det är så jag vill att selen ska vara oxå. Kanske en ergo är bättre då? Måste man ha spädbarnsinsatsen för att bära nyfödd i ergo? Fast jag tycker banden sitter så nära armhålan på ergon. Jag kommer nog aldrig hitta en sele som passar.... Manducan har ju oxå tyg emellan bäraren och bebis. Patapum går ju inte för bebisar. Då är ju agelpack mer likt en sjal.
Jag har mailat Vara nära för drygt en månad sedan men inte fått något svar. Annars tar det inte många minuter att ta sig dit.
Fast så mycket tyg är det ju inte mellan barn och bärare i Manducan väl..? Typ som en blöja bara ju.. väl? Eller så upplevde jag det iaf.. Nu fick den tyvärr flytta vidare, för den passade inte mig alls när bebis började bli lite tyngre (vad hjälper det, saknar den gör jag ändå haha) men både han och jag var supernöjda när han var pluttis

Bästa är att prova, jätteolika hur dom sitter (fattar eg inte hur det är möjligt, så lika som dom i mina ögon är :hmm: )
LillaMy84 skrev:
Cillan skrev:
Fast så mycket tyg är det ju inte mellan barn och bärare i Manducan väl..? Typ som en blöja bara ju.. väl? Eller så upplevde jag det iaf.. Nu fick den tyvärr flytta vidare, för den passade inte mig alls när bebis började bli lite tyngre (vad hjälper det, saknar den gör jag ändå haha) men både han och jag var supernöjda när han var pluttis

Bästa är att prova, jätteolika hur dom sitter (fattar eg inte hur det är möjligt, så lika som dom i mina ögon är :hmm: )
Måste man ha dem i det där tyget?
Vad var det du inte gillade med den?
Tyget måste man absolut inte knäppa fast bebisen i. Men som jag skrivit nån annanstans så tycker jag den är lite klumpig till pyttis. Till tvåan använde jag bara sjal o sen angelpack, som blir lite för nätt till ett större barn ( typ året och 10-12 kg+).
Ja, till en början tror jag, har för mig jag kunde skippa den när sonen var 3-4 månader.
Jag tror att det bara är så att jag råkar ha en Ergo-kropp.. Väljer nästan hellre den än sjalen numer, så bra sitter den på mig, medans Manducan bara kunde bäras i korta stunder innan axlar och rygg gjorde ont..
Grannen (skiljer inte många dagar eller gram på våra kids) vi brukar promenera med har inga problem med sin Manduca ens på de längsta och tuffaste äventyren vi varit på
Så jag säger prova:) Annars köp begagnat och byt efter hand om det inte verkar
Jag visade Manducas hemsida för mannen idag och han blev riktigt intresserad av den selen och sa att han ville ha en sådan. Nu hoppas jag bara att vi kan hitta någonstans att prova den och så skulle det ju vara bra att prova becon oxå. Fast jag måste säga att jag tycker att manducan ser mysigare ut. Jag gillar att man kan korsa axelbanden på den oxå om man vill.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?