Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ponyo skrev:
CAKirre skrev:
solängel skrev:Min bak också :fnissa:

Jag får lite nätbrynje-vibbar av den.
:iagree: men den babyblå färgen på garnet nedtill gillade jag!
Den är grå :fnissa:
Va? Är den grå? :siishah:
På min skärm ser den blå ut. Babyblå kanske var lite att ta i, men blågrå då? :hmm:
Fin färg iallafall! :tumup:
Nu är jag tillbaka (eller rättare sagt, nu har jag kommit så långt att det är dags) för mina korta varv på bakdelen....

Är det någon som har någon erfarenhet om hur mycket det kommer att bukta sig om jag bara kommer sticka en maska mellan varje vändning? Egentligen är ju en liten buktning bra, för att det ska ligga nära rumpan - men det är ju inte bra om det blir för snävt.

Jag har dragit i en livlina, så det är ju inte panik - och jag skulle också kunna sticka en provlapp. Men om någon har någon tumregel, så blir det ju enklare för mig ;-)
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:Nu är jag tillbaka (eller rättare sagt, nu har jag kommit så långt att det är dags) för mina korta varv på bakdelen....

Är det någon som har någon erfarenhet om hur mycket det kommer att bukta sig om jag bara kommer sticka en maska mellan varje vändning? Egentligen är ju en liten buktning bra, för att det ska ligga nära rumpan - men det är ju inte bra om det blir för snävt.

Jag har dragit i en livlina, så det är ju inte panik - och jag skulle också kunna sticka en provlapp. Men om någon har någon tumregel, så blir det ju enklare för mig ;-)
Jag tror en maska blir för snävt/spetsigt, jag hade kört på fem.
Fryle skrev:
Kaffemoster skrev:Nu är jag tillbaka (eller rättare sagt, nu har jag kommit så långt att det är dags) för mina korta varv på bakdelen....

Jag tror en maska blir för snävt/spetsigt, jag hade kört på fem.
Jo.. men då blir den inte tillräckligt mycket längre bak. Så just nu provar jag att vända efter varje maska, och öka ungefär varannan vändning. Vi får väl se hur det blir.
Vad tror ni om det här garnet? Är det någon som klämt på det? http://garnstudio.com/lang/se/visgarn.p ... BigDelight

Tänkte att oslo-anorakken skulle vara fint i det http://www.pickles.no/oslo-anorakken
husmodern skrev:Vad tror ni om det här garnet? Är det någon som klämt på det? http://garnstudio.com/lang/se/visgarn.p ... BigDelight

Tänkte att oslo-anorakken skulle vara fint i det http://www.pickles.no/oslo-anorakken
Vanliga Delight har jag stickat en hel del i. Garnet är väldigt mjukt och skönt, men är lite ojämnt tvinnat och ibland är det skarvat mitt i ett nystan.
Oslo-anorakken var ju superfin! Vill ha en själv! :love:
Användarens profilbild
Av tweed
Farligt med drops garnrea :roll: Jag ska nog passa på att köpa lite fina ullgarner till jobbet nu när det är lite billigare. De garner som swelogent har att erbjuda är ju allt annat än roliga :evil: Antingen akryl eller gräsliga färger...

Är det förresten någon som har testat drops :heart: you-garnet? Blandning bomull/polyester. Jag gillar inte syntet, men till eleverna kanske det skulle kunna vara ok, det kostar bara 7kr/nystan.
Kaffemoster skrev:...
....
.... Så just nu provar jag att vända efter varje maska, och öka ungefär varannan vändning. Vi får väl se hur det blir.
Jag måste säga att jag är riktigt nöjd. När jag sen sitter som när jag cyklar försvinner det bubbliga där bak.
Bild
Är det någon av er som kan förklara Ravelympics för mig. Jag försöker förstå vad det går ut på men det finns så sjukt mycket information om minsta lilla detalj att det blir för rörigt för mig. Jag vill ha en väldigt enkel förklaring på vad det går ut på.
linafelicia skrev:Är det någon av er som kan förklara Ravelympics för mig. Jag försöker förstå vad det går ut på men det finns så sjukt mycket information om minsta lilla detalj att det blir för rörigt för mig. Jag vill ha en väldigt enkel förklaring på vad det går ut på.
Jag har förstått det som att handlar om att utmana sig själv. Sen ställer man upp i den/de kategori/er som passar. Man lägger upp vid OS-invigningen och sen har man OS-veckorna på sig.

Jag tänkte gå med i laget som gruppen 12 in 12 2012 har startat, det laget heter Back in the bus eller nåt sånt och sticka ett par mönstrade vantar. Några i det laget har som mål att ställa upp i så många "grenar" som möjligt och sen inte fullfölja någon. :lol:

Rätta mig om jag har fel, någon? Melon ställde väl upp i förra Ravelympics?
  • 1
  • 261
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?