Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av evano
Jag har funderat på om det går att springa med sitt barn i bärsele eller bärsjal? Det skulle vara praktiskt då jag och min man skulle kunna ge oss ut och löpträna samtidigt. Samtidigt så är jag rädd att det ska bli för skumpigt för vårt barn (5 mån). Det finns löpvagnar men vi använder aldrig vagn annars så jag vill helst inte ha en sådan. Går det att springa med så små barn i bärsele? Med äldre barn? Någon som har gjort det?
Det blir ju väldigt skumpigt o huvudet slänger runt.
Enda sättet är om du håller i babys huvud med handen, men de blir ju inget vidare för nån av er.
Jag tror tyvärr inte på ideén, eventuellt när barnet blir större o stadigare (men då oxå tyngre). Vagn fyller sin funktion där faktiskt.
Jag tror inte heller på det, vare sig ur din eller bebisens perspektiv.

Lägg till bebisens vikt i resonemanget, det blir som att löpträna höggravid fast med vikten på utsidan av kroppen, känns riskigt för knäna.
Jag var tvungen att springa till bussen härom dagen och bara det kändes sådär så jag skulle nog inte rekommendera att springa - tyvärr.
Prova! Om du håller en hand på huvudet, springer mjukt och försiktigt och det inte är halt blir det säkert inte för farligt skumpigt för bäbisen, men kanske du tycker det blir för tungt eller inte tillräckligt tillfredställande att behöva ta så mycket hänsyn och inte kunna röra tex armarna fritt.
Av evano
Efter att jag skrivit mitt inlägg utökade jag min googling till engelska också och hittade mer där. Det verkar finnas människor som har sprungit med sina barn men det verkar inte vara att rekommendera.

Tyngden för min del är inget jag oroar mig för, det går att löpa även med packning. Dock så verkar det bli alldeles för skumpigt för barnet. Det blir kanske en löpvagn om jag hittar någon begagnat billigt. Annars känns det lite onödigt att lägga ut pengar på något vi nog inte kommer att använda så mycket. (Så mycket springer jag ju inte, i ärlighetens namn)
Jag har sprungit till bussen några gånger med J på ryggen. Först har det varit roligt då har hon hojtat "mamma spjingej, spjinga meja!" men det har rätt snabbt förbytts till ett trött och lite irriteratt "inte spjinga meja" så nej det skulle inte heller jag rekomendera.
Jag sprang med Loke i selen bara för att vi skulle hänga på pappa när han var ute och tränade. (några meter för att spinga ikapp, LOke och jag promenerade med hundarna) Det blev en stil som jag kna tänka mig liknar islandshästar, tölt :Hahaa: för att Loke inte skulle skumpa omkring. Långa hasande steg, skitjobbigt och inte varken effektivt eller bekvämt. Nej satsa på en joggingvagn eller barnvakt så slipper bäbisen få milkshake i magen. :D
Av ädl
Om du tänker springa även när barnet är större finns det en löpvagn som klarar 34 kg tror jag det är (babyjogger F.I.T). De flesta andra jag kollade på klarade bara 18 kg.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?