- mån apr 23, 2012 21:12
vågar mig nog inte på att ändra skedbredden nu, för jag orkar inte med att det håller på och går av nu när det är tidspress. Men kanske på den bit som blir över sen
melon skrev:ja, jag menar väskbreddenkvarnkvik skrev:Du menar väskbredden då och inte skeden va? Men säg till om du provar och det funkar jag har också velat byta sked efter pådaragning men inte vågatmelon skrev:Det låter ju brakvarnkvik skrev:Vi väver kassar nu i skolan i en trasväv och på 35 centimeters breddkvarnkvik skrev:Jag tänker att jag skulle kunna sätta den i en 40-sked istället så blir det bredare, fast jag måste räkna lite på det...melon skrev:Vilken skrämselhicka50 tog jag, fast jag börjar bli nojig att jag har tänkt för smalt. Jag har varpat för att det ska bli 35cm brett och tänkte göra mig en kasse och nu tänker jag att det kanske är lite snålt tilltagetTur att du fick sån bra hjälp, och kul att du är igång! Vad blev det för sked?
Det tuckte vi var lagom till en väska för a4, hoppas det blir lagom till dig också.
Byta sked bör man göra före pådragningen för annars kommer ju yttertrådarna att bli mer spända när du dragit på i en annan vävbredd.