Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Thymus
Är det någon som sytt kjolar av runda gamla dukar? Det finns så många roliga retrodukar på lokala loppisen och jag känner att det måste gå att göra något kul med dem!
Användarens profilbild
Av tweed
kolmask skrev:Är det någon som sytt kjolar av runda gamla dukar? Det finns så många roliga retrodukar på lokala loppisen och jag känner att det måste gå att göra något kul med dem!
Jag har sytt en som jag gillar jättemycket. Klippte bara ett hål, stort nog för att den skulle gå över höfterna och sydde i en mudd :D :tumup:
Användarens profilbild
Av Thymus
kvarnkvik skrev:
kolmask skrev:Är det någon som sytt kjolar av runda gamla dukar? Det finns så många roliga retrodukar på lokala loppisen och jag känner att det måste gå att göra något kul med dem!
Jag har sytt en som jag gillar jättemycket. Klippte bara ett hål, stort nog för att den skulle gå över höfterna och sydde i en mudd :D :tumup:
Låter bra :tumup: Då ska jag iväg och fynda dukar! Du råkar inte ha en bild på din kjol?
Användarens profilbild
Av melon
Jag har sytt en kjol av överdelen på ett par gamla jeans och valda delar av rund duk. Det var ju lite annan modell än du tänker dig. Jättemånga fina dukar finns det!
Användarens profilbild
Av Thymus
melon skrev:
Jag har sytt en kjol av överdelen på ett par gamla jeans och valda delar av rund duk. Det var ju lite annan modell än du tänker dig. Jättemånga fina dukar finns det!
Kul idé!
Många dukar, och nästan inget kostar de :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
kolmask skrev:
melon skrev:
Kul idé!
Många dukar, och nästan inget kostar de :vågen:
Ja nu har jag kvar favoritjeansen länge till! Kjolen är nog ändå två-tre år gammal. :tumup:
Av mly
glis skrev:Jag kan intyga att Melons kjol är underbar! Jag får nog ta och masa mig iväg på loppis någon gång. Det blir ju inte lättare just nu när jag inte har bil :(
Hur går det med bilen? Du har två meter fint tyg som ligger här å väntar på dig!
Användarens profilbild
Av Thymus
kvarnkvik skrev:
Använde du vanligt muddtyg till mudden? Jag har itne sytt så mycket kläder tidigare, men det känns ju inte som att det vore supersvårt.
Användarens profilbild
Av glis
emmy_ackevik skrev:
glis skrev:Jag kan intyga att Melons kjol är underbar! Jag får nog ta och masa mig iväg på loppis någon gång. Det blir ju inte lättare just nu när jag inte har bil :(
Hur går det med bilen? Du har två meter fint tyg som ligger här å väntar på dig!
Vet inte än. Det är dyrt fel men maken tänker pröva laga själv. Han får mycket jobb med det också, men om det kniper finns här bilar att låna så jag kan hämta men jag väntar till jag har två meter att leverera också :)
Av mly
glis skrev:
emmy_ackevik skrev:
Vet inte än. Det är dyrt fel men maken tänker pröva laga själv. Han får mycket jobb med det också, men om det kniper finns här bilar att låna så jag kan hämta men jag väntar till jag har två meter att leverera också :)
Tyget ligger ju stilla här, men det kan inte vara roligt ute i skogen utan bil, hoppas han klarar av att laga den iaf.
Användarens profilbild
Av tweed
kolmask skrev:
kvarnkvik skrev:
Använde du vanligt muddtyg till mudden? Jag har itne sytt så mycket kläder tidigare, men det känns ju inte som att det vore supersvårt.
Vanlig mudd, man tar en bit som är lite kortare än midjan och syr ihop till en ring, sedan viker man den på mitten, så man får en hälften så hög ring. Sen sträcker man ut den och nålar fast i hålet och syr fast i utdraget läge med en elastisk söm. Min mudd är ca15cm hög färdig, så ca 30cm från början.
Användarens profilbild
Av Thymus
[quote="kasebana"]Jag har sett att endel köper så fina tyger från facebook. Hur hittar man grupper där det säljs tyg, och hur går man med?[/oquote]

Försökte länka men det funka inte från mobilen. Man ansöker om medlemskp, är aldrig något problem. Du kan söka på grupper, den jag är med i heter typ vi som köper och säljer kläder och tyger från 60- 70- och 80-talet
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?