Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
CrazyMagpie skrev:
emmy_ackevik skrev:Men det skulle ju också vara skoj att bli klar med något nån gång...
Man lovar att sticka ngt till ngn annan - det dåliga samvetet kan funka som rätt bra motivator att få fart på stickorna... :wink:
Brukar sticka en hel del på beställning, men jag har dragit ner på det, hinner inte med allt jag vill ändå. Men nu har jag snart stickat färdigt ett par restgarnsstrumpor till.. Bloggen kan vara rätt bra motivation också...
CrazyMagpie skrev:
zmurfan skrev:Vänta nu här, var det inte jag som senast idag sa till mig själv att jag skulle avsluta minst en av mina stickningar innan jag började på en ny?
Jag har en Moebius, cancan-sjal och en rund halsduk som alla 3 är typ halvfärdiga.
Och lika väl så lägger jag upp och börjar sticka in mitt headset?
Varför? Hade inte jag tillräckligt att göra redan?
Den runda halsduken har bara 5 varv kvar så är den klar med.
De andra två har lite längre kvar innan de är klara. Men ändå.
Om det är ngn tröst så är du inte ensam... ;)

Jag tycker nog ändå att det är helt ok att starta upp en ny stickning bara för att man känner för det (även om det kan vara bra att se till att prioritera present- och beställningsstickningar) för stickning ska trots allt vara SKOJ i första hand! :tumup:
Men inget är present eller beställningsstickningar heller utan bara Jag-måste-testa-om-jag-kan-stickningar.
Men med lite tur så är jag klar med headsetet nu ikväll. Jag behöver bara ca 15 minuter till på den.
Så får jag beta av den runda halsduken sen för den är det också bara 15 minuter kvar på max.
De andra två har jag längre tid kvar på. Moebiusen har jag ingen stopptid på i vilket fall. Den har jag hållit på med längst. Lite över ett år.
Användarens profilbild
Av melon
Dante har önskat sig en stickad Alvin-tröja, från filmen Alvin och gänget som handlar om sjungande ekorrar. Han säger att jag måste fixa ekorrpäls också, och det ska tydligen finnas i ekorraffären i Japan. Eller Kina. Han minns inte riktigt var det låg. :Hahaa:
Av Ponyo
melon skrev:Dante har önskat sig en stickad Alvin-tröja, från filmen Alvin och gänget som handlar om sjungande ekorrar. Han säger att jag måste fixa ekorrpäls också, och det ska tydligen finnas i ekorraffären i Japan. Eller Kina. Han minns inte riktigt var det låg. :Hahaa:
Underbart! :lol:
Tack vare era råd här så vågade jag mej på en 5 timmars kofta med modifikation :) Själva kroppen (men gud vad heter det :hmm: ) blev nog ganska bra. Knapphålen sitter lite si och så och inte jämt alls, glömde bort dom så där i mellan åt :lol: men ärmarna får jag nog repa upp lite och sticka länge för de ser helt hysteriskt korta ut. Innan jag jag börjar på det så ska jag ner i källaren och hämta upp en tröja i 56-62 nånting för att jämföra med.

Då kan ni få se en bild för jag inbillar mej att det kommer se lite roligt ut när man ser hur det "borde" se ut :)
Bilder på vad jag gjort de senaste dagarna.
I förrgår började jag att sticka in mitt headset till telefonen.
Så här blev det.
Bild

Idag kom en kompis på besök för att ge sig ut och åka lite skoter (hans skoter står på vår gård) och han berättade att hans tjej fyller år i morgon så medan han var ute och körde så virkade jag en liten förvaringspåse till ett stansat halsband.
Bild

Jag gjorde 2 likadana halsband (bara stansningen av namnen är olika) till dels kompisens tjej och en kompis som fyller på lördag.
Halsbanden ser ut så här
Bild

Kompisen som fyller på lördag behövde ju också få en förvaringspåse till halsbandet.
Bild

Hon får även en cancan-halsduk som jag stickade absolut sista maskorna på igår kväll.
Bild

Nästa projekt att avsluta måste bli min runda halsduk som jag inte har så mycket kvar på.
Bild
Användarens profilbild
Av Moson
Sjalette skrev:Nu är jag snart klar med min kofta.. nu vill jag göra en hjälmmössa! Något tips på mönster? Gärna en lite toppig en med öronlappar, har en bild klar i huvudet men jag vet inte var jag sett den!
Toppig med öronlappar ;)
http://verasunshyne.blogspot.se/2010/10 ... t.html?m=1
Moson skrev:
Sjalette skrev:Nu är jag snart klar med min kofta.. nu vill jag göra en hjälmmössa! Något tips på mönster? Gärna en lite toppig en med öronlappar, har en bild klar i huvudet men jag vet inte var jag sett den!
Toppig med öronlappar ;)
:Hahaa:
Nu är jag klar med min runda halsduk OCH en liten liten trekantssjal av restgarnsull från solängel.

Nu ska det blockas och sen ska det bli bilder till er.
Sjalette skrev:
kvarnkvik skrev:
solängel skrev:
Moson skrev:
Toppig med öronlappar ;)
:Hahaa:
Bild
Den har både öronlappar och toppighet och är jätte tjusig men, är det verkligen smidigt att behöva gå på snedden in genom dörrar? Och om det blåser när man är ute.. då gäller det att ha knutit fast ungen hårt. :siishah:
:rofl:
  • 1
  • 255
  • 256
  • 257
  • 258
  • 259
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?