Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av november
vi har flera par jeans som är fina förutom att det är hål på knäna. jag har funderat på att göra ett par av dem till shorts och använda de avklippta bitarna att laga resterande hål med. men hur gör man? jag är kass på att sy, fast en symaskin har jag. sicksacka kanterna på lapparna, men hur får jag dit dem? en barnbyxa är ju så smal att det inte funkar att sy? :hmm: min bror föreslog att jag kunde sprätta ena sidan på jeansen för att komma åt att sy men det verkar ju jättemeckigt. finns det nåt smart knep? eller kan limma med textillim och sy för hand? :help:
Användarens profilbild
Av Elin G
Kan du inte komma år och sy med maskin skulle jag limma lappen med textillim och sen kasta runt för hand. Limmet håller ganska bra, men stygnen runt behövs för att lappen inte ska släppa i tvätten.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Det är helt enkelt knöligt. Att sprätta upp benet är inte alls någon dum idé, men jag har en mamma som är sömmerska, så jag brukar använda textillim 8) Ännu smidigare är det att köpa laglappar som man stryker på :wink: Det gör jag ibland, annars använder jag lappar som jag sick-sackar.
Användarens profilbild
Av november
färdiga laga-lappar alltså? det låter ju ännu bättre! ska nog köpa textillim och sen sy för hand, det är det jag känner minst obekväm med. :lol: var köper man textillim förresten? ica eller måste jag till en syaffär?
Användarens profilbild
Av Elin G
november skrev:färdiga laga-lappar alltså? det låter ju ännu bättre! ska nog köpa textillim och sen sy för hand, det är det jag känner minst obekväm med. :lol: var köper man textillim förresten? ica eller måste jag till en syaffär?
Det brukar finnas på typ ica.
Användarens profilbild
Av november
Anna skrev:jag stryker på färdiga lappar, annars lagar jag inte.

behöver man sy i kanterna eller det räcker att stryka?
Användarens profilbild
Av Elin G
november skrev:
Anna skrev:jag stryker på färdiga lappar, annars lagar jag inte.

behöver man sy i kanterna eller det räcker att stryka?
Det beror på lappen, men de flesta ramlar av efter ett tag om man inte syr ett par stygn runt, är min erfarenhet.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Jag har hål på knät på mina favoritjeans, jag vill gärna laga dem, men jag vill ju att det ska bli snyggt. Textillim har jag, symaskin har jag men hur får jag set snyggt?
Användarens profilbild
Av Elin G
Mary_Cherry skrev:Jag har hål på knät på mina favoritjeans, jag vill gärna laga dem, men jag vill ju att det ska bli snyggt. Textillim har jag, symaskin har jag men hur får jag set snyggt?
På favoritjeans lagar jag på följande sätt: Limma fast en lapp på insidan, kasta runt för hand med små stygn och tråd i jeansens färg. Avsluta med att zick-zacka med ganska breda stygn över det som syns av hålet med maskin från rätsidan (med tråden i jeansens färg). Det brukar bli supersnyggt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?