Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag pysslade lite igår. Det blev totalt 4 blå med blomma, 1 liten blå pärla, 4 av de rosa, 4 blommor med svart prick i mitten, 4 blommor med röd prick i mitten, 4 silverkulor och 2 blingade silverkulor.
Den ensamma röda stickmarkören är en köpes, resten är gjorda av mig.
Dessa stickmarkörer kommer att flytta till någon sjalbarnare strax.
Bild

en bild till, de röda är köpes
Bild

Ett halsband till en av lärarna på Linedansen
Bild
Till den andra läraren
Bild

Hade en sko över så det blev ett halsband till svärmor med
Bild

Ytterligare en sko över blev ett halsband till mig (eller Linnea kanske, hon sa hon ville ha ett halsband med)
Bild
Användarens profilbild
Av mymlan
mymlan skrev:
Safireee skrev:Här kommer senaste smycket med berlocker.

Bild
Så fint! :D
Måste skriva igen. Jag blev såååå inspirarad av detta fina armbandet i min favoritfärg och var på Panduros Outlet här i Malmö häromdagen. Halva outlet-priset dvs 25% av ursprungliga priset :vågen: . Köpte olika fina turkos och aquafärgade pärlor och lite i silverfärg. Nu undrar jag - vad ska jag trä på? Nylontråd, vanlig tjock tråd eller gummibandstråd?? Och om jag tar ngt oelastiskt - Hur fäster jag spännena?? Hjälp en nybörjarpärlare! :help:

Jag tror att jag måste dit och handla lite mer i helgen. :oops:
Användarens profilbild
Av Safireee
mymlan skrev:
mymlan skrev:
Safireee skrev:Här kommer senaste smycket med berlocker.

Bild
Så fint! :D
Måste skriva igen. Jag blev såååå inspirarad av detta fina armbandet i min favoritfärg och var på Panduros Outlet här i Malmö häromdagen. Halva outlet-priset dvs 25% av ursprungliga priset :vågen: . Köpte olika fina turkos och aquafärgade pärlor och lite i silverfärg. Nu undrar jag - vad ska jag trä på? Nylontråd, vanlig tjock tråd eller gummibandstråd?? Och om jag tar ngt oelastiskt - Hur fäster jag spännena?? Hjälp en nybörjarpärlare! :help:

Jag tror att jag måste dit och handla lite mer i helgen. :oops:
Wow, det var inte dåligt reapris! :tumup:
Jag brukar göra på stark nylontråd (tror jag? :hmm:) och fäster låsen med hjälp av klämpärlor. Sen finns det även snygga knutgömmor som man kan trä över klämpärlorna för att dölja. Det går ju även att göra på elastisk tråd, men mina är ofta så tunga att det finns risk att de går sönder.

zmurfan: Vilka fina stickmarkörer du gjort! :love:

Råkade visst shoppa loss på en utförsäljning som en Sjalbarnare tipsade om (http://www.evasparlorochpyssel.se/). Hoppas att de har grejerna kvar som jag beställde.
Min dotter har börjat bli väldigt intresserad av att pärla med riktiga grejer nu. Hon blir sur när jag tar de snygga berlockerna, så snart får jag väl beställa dubbelt av allt. Har också börjat plocka på mig lite lila grejer, hennes favvofärg. Men hon är väl ingen storanvändare av smycken, hon hänger dem helst på sin krok... :roll:
Användarens profilbild
Av AnKa
Boadicea skrev:
Safireee skrev:Jag byter gärna också pärlor. Ska kolla vad jag har och återkommer. :-)
:app:
Visst kan vi byta pärlor här men annar rekommenderar jag en sida för smyckepysslare av alla slag som heter [img=http://www.natverketinspira.com/]Nätveket Inspira[/img] bästa smyckesiten i Sverige, tycker jag
Där finns förstås en massa trevliga pärlare som delar med sig av kunskap och inspiration och så finns en grupp som heter RAK (står för "random act och kindness") där man byter små pärlpaket med varandra. Vi skulle behöva fler medlemmar. Välkomna.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Skulle jag få smita in med en liten pärl-sökningsfråga?

Är det ngn som vet var man kan köpa bokstavspärlor av glas? Alltså sånna där ganska små runda, vita med svarta bokstäver på? :D

Skulle så gärna vilja pyssla namnarmband och gärna sånna där fina numrerade stickmarkörker som trulsamin pysslat! :app:
Användarens profilbild
Av Safireee
AnKa skrev:
Boadicea skrev:
Safireee skrev:Jag byter gärna också pärlor. Ska kolla vad jag har och återkommer. :-)
Visst kan vi byta pärlor här men annar rekommenderar jag en sida för smyckepysslare av alla slag som heter [img=http://www.natverketinspira.com/]Nätveket Inspira[/img] bästa smyckesiten i Sverige, tycker jag
Där finns förstås en massa trevliga pärlare som delar med sig av kunskap och inspiration och så finns en grupp som heter RAK (står för "random act och kindness") där man byter små pärlpaket med varandra. Vi skulle behöva fler medlemmar. Välkomna.
Tack för tipset! :tumup:
Användarens profilbild
Av Safireee
AnKa skrev:
Boadicea skrev:
Tack för tipset! :tumup:
Användarens profilbild
Av Smyfröken
AnKa skrev:Har pysslat ett riktigt lekhalsband. Enklast tänkbara teknik. Vanliga knutar mellan de stora pärlorna. Har använt dubbla trådar för att göra halsbandet lite stadigare och minska trasselrisken.
Bild
Bild
Åh vad fint!! :vågen:
Användarens profilbild
Av SaraLj
Jag har också virkat. Gjorde dethär i påskhelgen. Nyckelringar och en kedja som jag inte vet vad den kommer från....
Bild
Användarens profilbild
Av linafelicia
CrazyMagpie skrev:Skulle jag få smita in med en liten pärl-sökningsfråga?

Är det ngn som vet var man kan köpa bokstavspärlor av glas? Alltså sånna där ganska små runda, vita med svarta bokstäver på? :D

Skulle så gärna vilja pyssla namnarmband och gärna sånna där fina numrerade stickmarkörker som trulsamin pysslat! :app:
Det finns på pysselpärlan.
http://www.pysselparlan.se/bokstaver/181

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?