Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:Jag kan jag kan :vågen: Och jag älskar det! Nu kan jag börja, öka, minska, binda till en tub, börja på en rund grej typ vante/mössa och till en oval grej typ väskbotten. Vad tycker ni att jag ska lära mig mer?
Tröja som utmaning?! Tar ju sin tid, typ långtidsprojekt
Nico skrev:
melon skrev:Jag kan jag kan :vågen: Och jag älskar det! Nu kan jag börja, öka, minska, binda till en tub, börja på en rund grej typ vante/mössa och till en oval grej typ väskbotten. Vad tycker ni att jag ska lära mig mer?
Tröja som utmaning?! Tar ju sin tid, typ långtidsprojekt
Det vore något det.
Bild
Jag har äntligen tränat mig förbi provlappsstadiet och nu är jag på projektstadiet :vågen: Nålen har jag täljt i en.

Nu vill jag se bilder på det ni gjort. Jag är lite inne på att nålbinda en tröja även om jag egentligen inte har tid, och det vore kul att se vad ni nålbundit!
Juliusdotter skrev:
melon skrev:Jag hittade en mycket intressant sida: https://sites.google.com/site/neulakinnas/
vilken bra sida, nu äntligen har jag sett youtube klipp med nålbindning så som jag gör. Jag nålbinder på finskt sätt :vågen:
Nu har jag kollat på filmen, och jag vill också prova nålbinda på finskt sätt :D Jag har lärt mig att bara ha en ögla på tummen.
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
melon skrev:Jag hittade en mycket intressant sida: https://sites.google.com/site/neulakinnas/
vilken bra sida, nu äntligen har jag sett youtube klipp med nålbindning så som jag gör. Jag nålbinder på finskt sätt :vågen:
Nu har jag kollat på filmen, och jag vill också prova nålbinda på finskt sätt :D Jag har lärt mig att bara ha en ögla på tummen.
Beroende på garnets grovlek och vad jag skall göra har jag ibland tre öglor på tummen, oftast har jag två (tycker det känns så naket med bara en). Sedan för att variera elastisiteten, strukturen och tätheten vrider och eller plockar jag upp maskor bakom olika. Sedan kan man när man binder fast i tidigare varv ta i olika öglor från det varvet, det går att utveckla bindandet långt :)
Juliusdotter skrev:
melon skrev:
Juliusdotter skrev:
Beroende på garnets grovlek och vad jag skall göra har jag ibland tre öglor på tummen, oftast har jag två (tycker det känns så naket med bara en). Sedan för att variera elastisiteten, strukturen och tätheten vrider och eller plockar jag upp maskor bakom olika. Sedan kan man när man binder fast i tidigare varv ta i olika öglor från det varvet, det går att utveckla bindandet långt :)
Ja, att man kan ta olika maskor före och bakom tummen hade jag lärt mig, men inte att man kan vrida dem och ha olika många på tummen.

Du har inga bilder på hur det ser ut med olika vridningar?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?