Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fryle skrev:
Nico skrev:Några nålbindare som ska till Visby?! Då kan det bli både sjal- och nålbindare-träff :D Vore roligt att sitta ihop någon gång och visa/hjälpa varandra. På Kapitelhusgården finns det ju dessutom en kunnig tjej som säkert kan hjälpa till hon med, reklam för hennes stånd :wink:
Nej, inte till Visby, men jag ska på Amningshjälpens riksträff, om någon vill nålbinda där. :tumup: <- det är tummen man jobbar med...
Jag köpte nål på symässan i helgen och ska till riksträffen så jag tar gärna emot lite hjälp att komma igång :tumup:
Av Nico
Juliusdotter skrev:Jag börjar mina uppifrån toppen. Börjar med en mycket kort start, går sedan runt den och ökar allt eftersom på varven (första mössan jag gjorde ökade jag för mycket än tänkt så den fick bli en basker). Man kan göra dem toppiga Bild andra mer platta Bild
Just ökningen får jag inte riktig till. Ökar man endast på sidorna några eller var femte hela varvat runt, blir det varje varv eller var tredje? Föredrar den platta modellen. Trodde en mössa är enklare än vantar, men alla mina försök ledde till vantar :hmm:
Trulsamin skrev:
Fryle skrev:
Nico skrev:Några nålbindare som ska till Visby?! Då kan det bli både sjal- och nålbindare-träff :D Vore roligt att sitta ihop någon gång och visa/hjälpa varandra. På Kapitelhusgården finns det ju dessutom en kunnig tjej som säkert kan hjälpa till hon med, reklam för hennes stånd :wink:
Nej, inte till Visby, men jag ska på Amningshjälpens riksträff, om någon vill nålbinda där. :tumup: <- det är tummen man jobbar med...
Jag köpte nål på symässan i helgen och ska till riksträffen så jag tar gärna emot lite hjälp att komma igång :tumup:
Bara påminn mig (eller någon annan i denna tråden) så ska du få hjälp!
Nico skrev:
Juliusdotter skrev:Jag börjar mina uppifrån toppen. Börjar med en mycket kort start, går sedan runt den och ökar allt eftersom på varven (första mössan jag gjorde ökade jag för mycket än tänkt så den fick bli en basker). Man kan göra dem toppiga Bild andra mer platta Bild
Just ökningen får jag inte riktig till. Ökar man endast på sidorna några eller var femte hela varvat runt, blir det varje varv eller var tredje? Föredrar den platta modellen. Trodde en mössa är enklare än vantar, men alla mina försök ledde till vantar :hmm:
Ökar ganska jämt runt om, allt eftersom får man glesa ut både bland ökningarna och varven. Om det bara blir vantar av dina låter det som att du ökar för mycket på samma ställen och inte jämt fördelat över hela varvet. Ett sätt är att prova att göra mössan från kanten och uppåt, gör då ett band som är lagom långt, fäst som en cirkel och arbeta dig uppåt samtidigt som du då minskar jämt färdelat.
Här står det still! Varje gång när jag vill börjar, då tycker A att jag borde ta hand om honom. Så lite här och där hinner jag med några maskor, men inte mera. Med min mössa sätter jag säkert inte igång innan vi drar till Visby. Juliusdotter, du ska vara där om jag kommer ihåg rätt. Vore roligt att få hjälp just med början. Kanske har jag hela kittet klart till nästa vinter :wink:
Nico skrev:Här står det still! Varje gång när jag vill börjar, då tycker A att jag borde ta hand om honom. Så lite här och där hinner jag med några maskor, men inte mera. Med min mössa sätter jag säkert inte igång innan vi drar till Visby. Juliusdotter, du ska vara där om jag kommer ihåg rätt. Vore roligt att få hjälp just med början. Kanske har jag hela kittet klart till nästa vinter :wink:
Japp planerna är så, nu tror maken att han kanske måste jobba, men hoppas han kan avvara halva veckan i alla fall. Kommer vi hjälper jag dig gärna.
Jag har provat två gånger. Första gången blev det en knut. Andra gången blev det en remsa dom mest ser ut som virkade luftmaskor med någon extra ögla så liteför tunt gör att vara rätt.

Veckan efter nästa ska jag starta nålbindning som individuellt projekt inom ramen för min slöjdutbildning (och min handledare kan nålbinda :tumup: ). Två veckor på heltid, då skakat väl hinna greppa tekniken någorlunda?
glis skrev:
melon skrev:
glis skrev:Och då har vi sommarens projekt räddat! :notes: nålbinda med Melon...
Jaaa :vågen: Kan du?
I sommar? Säkert! Jag har nålbundit minst 7 äggvärmare och ett par vantar. Vantarna är ganska smala...
Ja just, det visste jag ju egentligen, att du kan nålbinda alltså :lol: Skoj!
melon skrev:Jag har provat två gånger. Första gången blev det en knut. Andra gången blev det en remsa dom mest ser ut som virkade luftmaskor med någon extra ögla så liteför tunt gör att vara rätt.

Veckan efter nästa ska jag starta nålbindning som individuellt projekt inom ramen för min slöjdutbildning (och min handledare kan nålbinda :tumup: ). Två veckor på heltid, då skakat väl hinna greppa tekniken någorlunda?
Två veckor, vilken dröm! Där sitter säkert inte bara grunden utan många små knep, gud vad roligt!!!
melon skrev:Jag har provat två gånger. Första gången blev det en knut. Andra gången blev det en remsa dom mest ser ut som virkade luftmaskor med någon extra ögla så liteför tunt gör att vara rätt.

Vad härligt :vågen: , på två veckor med personlig handledare kommer du ju bli värsta proffset.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?