Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jättefin tröja Ponyo!

Någon som stickat skiraste sjalen? Hur stor ska man göra den? Jag håller på med en men jag tycker att det är så svårt att få ett hum om storleken när den är hopkorvad på Stickan. Jag har gjort 20 rapporter, tror ni det räcker? Den får inte bli för stor, den kommer nog mest att användas som halsduk men jag vill att man ska kunna ha den över axlarna också.
Användarens profilbild
Av Moson
Andelle skrev:
husmodern skrev:Är det förresten någon som beställt från pickles.no?
Jupp
Me too :)
Knyttet & K skrev:Jättefin tröja Ponyo!

Någon som stickat skiraste sjalen? Hur stor ska man göra den? Jag håller på med en men jag tycker att det är så svårt att få ett hum om storleken när den är hopkorvad på Stickan. Jag har gjort 20 rapporter, tror ni det räcker? Den får inte bli för stor, den kommer nog mest att användas som halsduk men jag vill att man ska kunna ha den över axlarna också.
Jag har gjort en i Drops Vivaldi. Jag började uppifrån då, och är rätt säker på att jag lade upp 300 (eller möjligen 290) maskor. Det är en stor sjal, men eftersom garnet är så tunt skulle den möjligen funka som halsduk.

Stickar du på en sticka med lösa spetsar? Dra i en längre vajer (eller för den delen sätt över maskorna på en bit mattvarp eller så) och titta hur stor den blivit? Tänk också på att den växer en del när man blockar.
Kaffemoster skrev:
Knyttet & K skrev:Jättefin tröja Ponyo!

Jag har gjort en i Drops Vivaldi. Jag började uppifrån då, och är rätt säker på att jag lade upp 300 (eller möjligen 290) maskor. Det är en stor sjal, men eftersom garnet är så tunt skulle den möjligen funka som halsduk.

Stickar du på en sticka med lösa spetsar? Dra i en längre vajer (eller för den delen sätt över maskorna på en bit mattvarp eller så) och titta hur stor den blivit? Tänk också på att den växer en del när man blockar.
Tack! Jag ska se hur många maskor jag har. Eller dra i en längre vajer, ibland tänker man inte längre än näsan räcker :duh:
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:En blockningsfråga - ni som blockar på sängen, lägger ni på bäddmadrassen efteråt och låter det hela pressa/torka under den?
Jag låter den torka meduppvikt bäddmadrass men om det inte torkar på kvällen viker jag ner så vi kan ligga i sängen. Men spetssjalar brukar torka på en dag.
melon skrev:
Knyttet & K skrev:En blockningsfråga - ni som blockar på sängen, lägger ni på bäddmadrassen efteråt och låter det hela pressa/torka under den?
Jag låter den torka meduppvikt bäddmadrass men om det inte torkar på kvällen viker jag ner så vi kan ligga i sängen. Men spetssjalar brukar torka på en dag.
Problemet är ju bara att barnen kommer dra ut nålarna och leka med den om de ser den. Men vi borde kanske ha en nyckel någonstans så jag kan låsa in den.
Moson skrev:
Andelle skrev:
Jupp

Berätta mer! Vad beställde ni, är ni nöjda osv. ALLT vill jag veta! :D
Användarens profilbild
Av melon
Knyttet & K skrev:
melon skrev:
Problemet är ju bara att barnen kommer dra ut nålarna och leka med den om de ser den. Men vi borde kanske ha en nyckel någonstans så jag kan låsa in den.
Om barnen är med och sätter i nålarna och får höra varför det är viktigt kanske de låter dem vara i fred? Mina barn älskar att blocka :loving:
Av Ponyo
melon skrev:
Knyttet & K skrev:
melon skrev:
Om barnen är med och sätter i nålarna och får höra varför det är viktigt kanske de låter dem vara i fred? Mina barn älskar att blocka :loving:
:iagree:
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Knyttet & K skrev:
melon skrev:
Jag tycker det torkar bra om man lägger en tjock frottéhanduk på, den går att byta till en torr med jämna mellanrum. Om du vill ha madrassen nere och är rädd att de pillar.
Användarens profilbild
Av Moson
husmodern skrev:
Moson skrev:
Andelle skrev:
Jupp

Berätta mer! Vad beställde ni, är ni nöjda osv. ALLT vill jag veta! :D
Jag köpte angora och pure thin alpaca. Stickar Jackie o tee nu och tänkte göra en bråkmakergenser till E sen. Angoran är nog något av det mjukaste jag känt på om än aningen stumt att sticka med. Alpackan verkar bra den med. Jag gillar verkligen deras mönster och passade på att köpa ett gäng när jag ändå beställde garn, de är ju inte särskilt dyra vid garnköp. Köpte även boken. Mycket möjligt att jag handlar därifrån igen :)
Jag lägger ner bäddmadrassen ovanpå stickningen, men för det mesta lägger jag en handduk under och en över så att madrassen inte ska bli så blöt.
  • 1
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • 291

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?