Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tofka
Jag vill sticka en sån där Pippitröja/fiskartröja (vit med röda och blå ränder) till U. Är det nån som vet gratismönster på en sån? Antar att man bara kan ta vilket tröjmönster som helst iofs och sticka såna där ränder. Men vilket garn skulle passa bäst? Vill helst ha i ull för stickor 3,5-4 storlek 1 år ca. Nån som har stickat en sån och vill ge mig lite tips? :)
Av mly
Gå in på järbos hemsida jarbo.se och så kan du söka i en ruta en bit ner till höger, skriv pippi så får du upp ett gäng olika allternativ, jag har gjort flera så är det något du undrar över hjälper jag gärna..
Användarens profilbild
Av Fjärilen
Mitt tips är att sticka på rundstickor.. Det är väldigt jobbigt att sticka aviga på st3,5 så läääänge..
Hmm det är ett av mina UFOn så jag tassar la och hoppas på nått tips som får mej att vilja göra klart den.. :lol:
Av Dalkulla
Jag hade stickat i karisma och gått till STRIKK för att hitta bra basmönster. Jag har för mig de har mönster till en pippi-tröja för barn.

STRIKK är en grymt bra affär där man kan få massor med hjälp. Smiter in så fort jag är i gbg.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
tofka skrev:
CrazyMagpie skrev:Om jag ska följa ettt mönster nästa gång jag ska sticka en pippitröja så blir det nog detta, med raglanärmar, stickad uppifrån och ned! :tumup:

http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =3&lang=se
Den verkar bra, men jag vet inte om jag lyckas göra om storleken så att allt stämmer :hmm: Ska ju ha str 1 år...
Tunnare garn, smalare stickor och chansa!? :roll:

Håller med emmy ang. jarbo.se - där vet jag att jag sett tröjor i bäbisstorlekar också! :tumup:
Användarens profilbild
Av tofka
Nu är jag igång :D Garnet blev Peer Gynt och mönster... eh, frihand? Jag har ett tröjmönster från DROPS att utgå ifrån, men jag går ifrån det mer och mer. Får se var det slutar... Den som orkar får gärna lägga in en bild på sin barnpippitröja så jag får lite mer inspiration :) .
Användarens profilbild
Av Smilla103
tass :)

Ska oxå sticka pippitröja eller pippiklänning. Rundstickor verkar smart :wink:
Användarens profilbild
Av tofka
mly skrev:Hur går det för dig?
Tack, det går bra :D Jag stickade klart sista ärmen idag, och den första har jag redan monterat på. Verkar bli ganska stor, men jag vill ju att hon ska kunna ha den länge så det är nog bara bra. Nackdelen med "frihandsstickning" är att det blir en massa experimenterande och uppdragningar :roll: så det tar onödigt lång tid... Men förhoppningsvis blir den klar i helgen :vågen:
Av mly
tofka skrev:
mly skrev:Hur går det för dig?
Tack, det går bra :D Jag stickade klart sista ärmen idag, och den första har jag redan monterat på. Verkar bli ganska stor, men jag vill ju att hon ska kunna ha den länge så det är nog bara bra. Nackdelen med "frihandsstickning" är att det blir en massa experimenterande och uppdragningar :roll: så det tar onödigt lång tid... Men förhoppningsvis blir den klar i helgen :vågen:
Grattis, vad roligt får vi se bilder?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?