Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av karinmaria
Jag har nyligen sytt en testbärpåse i Lendatyg och trots lite osäkerhet kring storleken då magen är enorm (v. 40) så känns det som ett jättebra bärverktyg den första tiden. Tyvärr känns ju inte tyget särkilt mysigt och jag skulle vilja göra en i fleecetyg. Jag undrar:

1. Finns det fleecetyg med olika mycket stretch? Vill förstås ha med så lite som möjligt. Har de isf olika namn?

2. Om jag syr en bärpåse i fleece, ska det stretcha på längden eller bredden när jag klipper till? Bredden = 50 cm. Längden = ca 130 cm. Detta blir jag inte riktigt klok på när jag funderar. Jag tänker att det bästa vore att det stretchar på bredden om det måste stretcha någonstans.

3. Kan ni rekommendera någon annan sorts tyg istället för fleece som inte är alltför dyrt? Nu när jag skriver slog det mig att flanell kanske skulle vara lite mysigt.

4. Vad är det för sorts tyg som går under beteckningen bomullstwill? Är det alltid stretchigt på diagonalen?

Jättesnällt om någon vill och kan svara.
Användarens profilbild
Av Anna
ska du använda fleece så måste man köpa en lång bit. Tarman bara 50cm och gör åt det hållet så stretshar det ut så bärpåsen hamnar typ vid knäna om barnet väger mer än typ två kilo, och det kan vi ju hoppas. Flanell är också mysigt, men allra mysigast för den första tiden är ändå en lång trikåsjal.
Användarens profilbild
Av karinmaria
Anna skrev:ska du använda fleece så måste man köpa en lång bit. Tarman bara 50cm och gör åt det hållet så stretshar det ut så bärpåsen hamnar typ vid knäna om barnet väger mer än typ två kilo, och det kan vi ju hoppas. Flanell är också mysigt, men allra mysigast för den första tiden är ändå en lång trikåsjal.
Jag har en trikåsjal också, men jag tycker bärpåse verkar smidigt som komplement. Vilket håll stretchar fleece på då? Längden eller bredden? Jag blir bara inte riktigt klok på det. Eller måste man klippa tyget på diagonalen? Det verkar ju faktiskt lite bökigt.
Användarens profilbild
Av Anna
Fleece stretchar på bredden, så om du köper typ 130cm så för du ut ett par stycken brevid varandra. Jag får erkänna att jag har en tillklippt fin bit (eller två) som skulle bli bärpåsen, men det har inte blivit av ännu.
Användarens profilbild
Av karinmaria
Tack!

Jag tänkte att det var så men ibland så bara fastnar tanken.... :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
Hej!

Spännande att förbereda för bebis! Bomullstwill är bomull vävt med vävtekniken kypert. Det är inte alltid stretchigt på diagonalen, man får känna på det helt enkelt..

Vanlig "polarfleece" funkar rätt bra till bärpåse. Det blir ganska varmt.
Användarens profilbild
Av karinmaria
tinaw skrev:Vanlig "polarfleece" funkar rätt bra till bärpåse. Det blir ganska varmt.
Tack för tipsen. Jag tycker att det verkar bra att det är varmt nu när det blir kallare. Jag får vagga iväg till en tygaffär nu snart om jag orkar....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?