Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:
Kaffemoster skrev:Här har jag suttit hela morgonen och surfat mönster till ett fantastiskt skirt spetsgarn, och äntligen bestämt mig.

Så jag börjar ska nysta upp härvan på 1400m/100g - och så är hela härvan übertrasslig, och dessutom är garnet av på massor med ställen, säkert tio, femton ställen. Så jag gav så småningom upp (mer av att det var så himla trassligt) och kastade alltihop :(
Nä fy så trist! Var det något fint garn?
Jo, det var fint - nu har jag glömt (förträngt?) materialsammansättning -men det var någon silkesblandning. Men jag hade handlat till inköpspris, så 75 kr hade jag givit för härvan. Men det är klart, om det inte var hos mig garnet gått av så mycket (jag har lite djur som äter garn bitvis - men jag trodde det här hade legat tillräckligt förpackat) så var det ju inte billigt iofs.
Nu har jag för första gången handlat hos 3 stickor, för att ersätta garnet som jag blev så besviken på igår. Det är ju kortvecka nästa vecka, och förskottsbetalning - så förmodligen hinner jag väl inte få det innan påsk :(

Eller vad är den allmänna åsikten om deras snabbhet?
(Eller går banköverföring kanske på en dag, så de har pengarna måndag? Då finns ju ett halvt hopp :) )
Hon brukar vara snabb, men det beror kanske lite på hur mycket annat hon har (hon jobbar som textillärare på annan ort och pendlar drygt 20 mil/dag). Håller tummarna för att du får det snabbt! Vad blev det för garn?
solängel skrev:Hon brukar vara snabb, men det beror kanske lite på hur mycket annat hon har (hon jobbar som textillärare på annan ort och pendlar drygt 20 mil/dag). Håller tummarna för att du får det snabbt! Vad blev det för garn?
Tre (!) härvor Teetee elegant, i vad jag hoppas en snygg duvblå nyans. Det är bitvis så himla svårt med färger på skärmen..
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:Hon brukar vara snabb, men det beror kanske lite på hur mycket annat hon har (hon jobbar som textillärare på annan ort och pendlar drygt 20 mil/dag). Håller tummarna för att du får det snabbt! Vad blev det för garn?
Tre (!) härvor Teetee elegant, i vad jag hoppas en snygg duvblå nyans. Det är bitvis så himla svårt med färger på skärmen..
Tjoho!
Ändrad orderstatus till levererad och betald :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:
Tjoho!
Ändrad orderstatus till levererad och betald :vågen:
Tjoho det var snabbt och bra jobbat :vågen: påskstickningen är räddad.
melon skrev: Tjoho det var snabbt och bra jobbat :vågen: påskstickningen är räddad.
Riktigt snabbt!

"Problemet" är bara att jag idag börjat på en 5 cents in Paris till en kollega. Men stickor 5,5 så det rullar ju iofs på ganska fort..
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev: Tjoho det var snabbt och bra jobbat :vågen: påskstickningen är räddad.
Riktigt snabbt!

"Problemet" är bara att jag idag börjat på en 5 cents in Paris till en kollega. Men stickor 5,5 så det rullar ju iofs på ganska fort..
Kärt problem :P
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:
Riktigt snabbt!

Hur ser en 5 cents in Paris ut? *nyfiken*
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
Kaffemoster skrev:
Riktigt snabbt!

Hur ser en 5 cents in Paris ut? *nyfiken*
Har inte du Kaffemoster redan stickat två av dem? Jag minns den som en randig tajt tunika/klänning. Om jag minns rätt stickade mostern den sista på under en vecka. :app:
Av Ponyo
Min evighetshistoria till svartvit tröja har jag fått repa upp igen. Inte hela dock. Jag fattar verkligen inte det enkla mönstret. Suck!
De vill att man ska göra minskningar varannat varv. På tok för mycket för en vuxen raglan. Men jag stickade som de skrev, och bra blev det inte så jag får göra om, på mitt sätt.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Min evighetshistoria till svartvit tröja har jag fått repa upp igen. Inte hela dock. Jag fattar verkligen inte det enkla mönstret. Suck!
De vill att man ska göra minskningar varannat varv. På tok för mycket för en vuxen raglan. Men jag stickade som de skrev, och bra blev det inte så jag får göra om, på mitt sätt.
Fast det gör ag när jag stickar raglan. Vartannat varv, 8m. Vuxen som barn. Trsit att du måste repa upp.
Jag stickar på Hedvigs klänning och det är så tråååkigt. 200 maskor i kjolen, slätstickning, 21 cm. Runt, runt runt. Jag vill börja sticka på en sommartopp till henne istället som jag hittade, men jag får inte börja på den än eftersom klänningen är i en storlek som riskerar att bli för liten om jag inte stickar klart den nu. Phu.
melon skrev: Har inte du Kaffemoster redan stickat två av dem? Jag minns den som en randig tajt tunika/klänning. Om jag minns rätt stickade mostern den sista på under en vecka. :app:
Du minns nästan rätt.. den första stickade jag på 3,5 dagar, och den andra på 3,5 månad :D. Mina är dessutom tröjor, och i kortaste laget - men på ravelry finns många som stickat dem längre.
Appropå barntröjor och raglan förresten, så tycker jag det blivit bra att följa "The incredible custom fit raglan" även till barnens tröjor. Men jag har iofs inte stickat något mindre än till 4-5åringar då kanske ska tilläggas.
  • 1
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?