Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Min i övrigt fantastiska OL Bernina 700D vill inte binda i vänstra nåltråden när jag syr i tjocka lager. Oftast rör det sig om axelsömmar där jag kör över dubbla kantband och då går det bra att handmata, men nu försöker jag sy blöjinlägg av gamla vikblöjor och dem vill jag inte handveva mig runt...
glis skrev:Det tror jag. Hur skulle det påverka bindandes annars?
Om de är slöa kan det nog påverka hur tyger beter sig vid tjockare lager tänker jag, det var så min OL betedde sig när knivarna var slöa. Men det är ju inte säkert att de beter sig på samma sätt.
Ett tips om det går på din maskin är att låsa kniven, det och vass kniv. Det verkar med overlocker som att det ofta är saker man inte trodde som är orsaker till problem.
Moson skrev:Ett tips om det går på din maskin är att låsa kniven, det och vass kniv. Det verkar med overlocker som att det ofta är saker man inte trodde som är orsaker till problem.
:hmm: Låsa hurdå? Uppe eller nere eller i vapenskåpet?

Maskinen är inte så hårt testad, jag bytte för ett år sedan för att min förra var jättetjurig när det gällde tjocka lager. Den här klarar dubbla kantband i axelsömmen om man tar det lite lugnt men ett helt blöjinlägg vill jag inte veva runt. Men knivarna är inte slipade så det kan mycket väl ha med dem att göra.
glis skrev:
Moson skrev:Ett tips om det går på din maskin är att låsa kniven, det och vass kniv. Det verkar med overlocker som att det ofta är saker man inte trodde som är orsaker till problem.
:hmm: Låsa hurdå? Uppe eller nere eller i vapenskåpet?

Maskinen är inte så hårt testad, jag bytte för ett år sedan för att min förra var jättetjurig när det gällde tjocka lager. Den här klarar dubbla kantband i axelsömmen om man tar det lite lugnt men ett helt blöjinlägg vill jag inte veva runt. Men knivarna är inte slipade så det kan mycket väl ha med dem att göra.
Någonstans nere om jag inte minns fel, kolla manualen ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?