Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:
glis skrev:Riktigt snyggt med I-cord i kanterna sådär! Undrar hur länge de är bebisar...
Tycker nog att minst en 2,5-åring borde passa i en sådan. :D
Skyndar mig in på Garnkorgen och letar passande garn :wink:
glis skrev:
Ponyo skrev:
glis skrev:Riktigt snyggt med I-cord i kanterna sådär! Undrar hur länge de är bebisar...
Tycker nog att minst en 2,5-åring borde passa i en sådan. :D
Skyndar mig in på Garnkorgen och letar passande garn :wink:
:app:

Kan vi kanske få rapport under arbetets gång, om vi frågar riktigt snällt, så vi andra vet om det är ngt att ge oss i kast med? :D
Ponyo skrev:
Andelle skrev:
binaem skrev: Först tänkte jag mig detta mönster (alltså inte göra handledsvärmare utan samma mönster fast som filt)
Bild
Förlåt för OT men vad är det här för garn? :love:
Det är väl knappat OT här :fnissa:

Inte jätte kanske :lol:
Fjärilen skrev:Har ni några tips på en enkel rundstickad kofta eller tröja till bäbis? Utan sömmar är ju ett stort plus men inget måste får la överleva :lol:
Kolla koftanskofta/tant kofta instruktionerna och sticka koftan/tröjan uppifrån och ned - Till en bäbis skulle jag nog sticka antingen som kofta, eller tröja med knappsprund för att vara lätt att ta av och på! :tumup:

Skillnaden mellan att sticka till barn istället för vuxen tycker jag är att det brukar funka att öka lika mycket på ärmarna som på bak- och framstyckena när jag stickat i barnstorlek. Vi stora tycks ha smalare armar i föhållande till vårt överkroppsomfång jmfrt m barn.
Användarens profilbild
Av melon
CrazyMagpie skrev:
Fjärilen skrev:Har ni några tips på en enkel rundstickad kofta eller tröja till bäbis? Utan sömmar är ju ett stort plus men inget måste får la överleva :lol:
Kolla koftanskofta/tant kofta instruktionerna och sticka koftan/tröjan uppifrån och ned - Till en bäbis skulle jag nog sticka antingen som kofta, eller tröja med knappsprund för att vara lätt att ta av och på! :tumup:

Skillnaden mellan att sticka till barn istället för vuxen tycker jag är att det brukar funka att öka lika mycket på ärmarna som på bak- och framstyckena när jag stickat i barnstorlek. Vi stora tycks ha smalare armar i föhållande till vårt överkroppsomfång jmfrt m barn.
Jag ökar alltid lika mycket på ärmar och kropp fast jag startar med smalare ärmar. :tumup:
melon skrev:
CrazyMagpie skrev:

Jag ökar alltid lika mycket på ärmar och kropp fast jag startar med smalare ärmar. :tumup:
Och nu kommer den natruliga följdfrågan melon: Hur fördelar du maskorna för ärmar/fram- och bakstycken? 8)

Själv har jag brukat fördela dem som 1/6 av maskorna per ärm och 1/3 av maskorna för fram- resp. framstycke (+ maskor för ev. knappslå) och till koftor till mig själv har jag då varit tvungen att öka lite mer på kroppen än på ärmarna. Kke ska fördela dem lite annorlunda nästa gång? :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
CrazyMagpie skrev:
melon skrev:
CrazyMagpie skrev:

Och nu kommer den natruliga följdfrågan melon: Hur fördelar du maskorna för ärmar/fram- och bakstycken? 8)

Själv har jag brukat fördela dem som 1/6 av maskorna per ärm och 1/3 av maskorna för fram- resp. framstycke (+ maskor för ev. knappslå) och till koftor till mig själv har jag då varit tvungen att öka lite mer på kroppen än på ärmarna. Kke ska fördela dem lite annorlunda nästa gång? :hmm:
Ja jag börjar också så, och sen flyttar jag några maskor från ärmarna till fram- och bakstycken tills det ser bra ut. På koftan jag stickar nu la jag upp 20 m på vardera ärm och 48 m på bakstycket.
  • 1
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?