Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Fryle skrev:Ni som har boken: Hur stora storlekar finns det? Jag skulle behöva 42/44, men min erfarenhet av asiatiska storlekar är att deras XL motsvarar vår M eller så. :roll:
XS till L, där L räknas som
byst: 93cm
Midja: 74cm
Höft: 98
(med reservation för att jag tolkat finskan rätt :lol: )

(Och ngt som heter "pituus" som är 160cm?! :hmm: )

Tycker dock att modellerna är rätt rymliga tack vare snittet som ev. att L kan passa?

Drar väl själv nån stans kring 38 upptill och 40 på nederkropp och min tunika i L känns inte så piffigt tunika-aktig utan mer som en fluftig och rymlig nattskjorta (sydde iofs av gammalr påslakan vilket nog påverkade känslan ;) ) så jag ska nog gå ned en storlek till nästa sömnad projekt, om det ger en fingervisning?
Av Smultronbarn
Jag tänkte också att asiatiska mönster brukar vara små, så jag ritade av i största storleken. Har bara ritat av en tunika än så länge (lånade boken på bibblan) men har inte hunnit sy ännu.

Tänkte att man kanske kan laborera med sömsmånen om den blir för stor eller för liten. Men jag tyckte det var lite svårt att rita av, linjer överallt i samma färg typ... :siishah: Kanske blir det faktiskt lättare om man förstår språket som mönstren är skrivna på. :fnissa:
Användarens profilbild
Av husmodern
tass
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Smultronbarn skrev:Jag tänkte också att asiatiska mönster brukar vara små, så jag ritade av i största storleken. Har bara ritat av en tunika än så länge (lånade boken på bibblan) men har inte hunnit sy ännu.

Tänkte att man kanske kan laborera med sömsmånen om den blir för stor eller för liten. Men jag tyckte det var lite svårt att rita av, linjer överallt i samma färg typ... :siishah: Kanske blir det faktiskt lättare om man förstår språket som mönstren är skrivna på. :fnissa:
Ja, det var inte för inte som jag valde att rita av mönstret när bäbisen sov och de stora barnen var på skola/fsk och det var lugnt här hemma för en stund. :lol:

Tror att min sambo till en början tyckte att jag överdrev när jag sa att jag hade behövt vara själv när jag gjorde det, men sen fick han se mönsterarket och utbrast "Oj, det där är ju värre än ett elkopplingsschema!" :fnissa:
Användarens profilbild
Av puppan
Åh vad avundsjuk jag blir att du har lånat den på bibblan smultronbarn.
JAg gick in och kollade på bibliotek.se och den finns inte någonstans i närheten av mig tyvärr.
Av Smultronbarn
CrazyMagpie skrev:
Smultronbarn skrev:Jag tänkte också att asiatiska mönster brukar vara små, så jag ritade av i största storleken. Har bara ritat av en tunika än så länge (lånade boken på bibblan) men har inte hunnit sy ännu.

Ja, det var inte för inte som jag valde att rita av mönstret när bäbisen sov och de stora barnen var på skola/fsk och det var lugnt här hemma för en stund. :lol:

Tror att min sambo till en början tyckte att jag överdrev när jag sa att jag hade behövt vara själv när jag gjorde det, men sen fick han se mönsterarket och utbrast "Oj, det där är ju värre än ett elkopplingsschema!" :fnissa:
:iagree: Jag bad maken hjälpa mig klura hur det skulle vara, och vi blev nästan osams på kuppen, men till slut lyckades vi med ett mönster - sen orkade vi inte mer! :?

Men makens generella kommentar var: "jag tror inte japanerna är så snåla att de bara trycker upp ett mönsterark till en sån här bok" (och tror alltså att knepighten har smygit sig in via översättning och omtryckning av det nya förlaget).
puppan skrev:Åh vad avundsjuk jag blir att du har lånat den på bibblan smultronbarn.
JAg gick in och kollade på bibliotek.se och den finns inte någonstans i närheten av mig tyvärr.
Jag letade och letad i "finska hyllan" på bibblan men hittade den inte, trots att det stod att den fanns. Så till slut gav jag upp och beställde boken istället, och hämtade den i "självhjälpshyllan". :roll: :lol:

När boken skulle vara tillbaka, träffade min man på en sykunnig bekant på väg till bibblan - och hon knep boken och lånade den direkt efter oss! :tumup: Kanske kan du fjärrlåna den från ditt bibliotek puppan? :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?