- fre nov 11, 2005 19:12
Jag har två såna här selar, men gamla i manchester, har fått den ena och hittat den andra på myrorna. Men mina heter Snuggli, fast när jag kollar dagens snuggliselar finns absolut ingen likhet. Dom är exakt som dagens weego bortsett från tygslaget alltså.
Ur bebissynvinkel ger jag den en femma, bebisen sitter "rätt" och får bra stöd genom att man först sätter fast rumpan i en slags "trosa" och sen drar runt en slags säck med huvudstöd runt hela paketet. Den skyddar också bra mot väder och vind.
Att bära på magen med den tycker jag inget vidare om, får ont i axlarna ganska snabbt, och efter en stund även i ryggen. Men den funkar en stund om man typ bara ska in i mataffären. Att ha den på ryggen däremot är helt okej! Axelbanden är ordentligt stoppade och man kan ha dom i kors om man vill.
Selarna tycks hålla för i princip hur många barn som helst! Enda skavanken jag hittat är att en tryckknapp lossnat från den ena, lätt att åtgärda.
Nypriset är ju ganska högt men kolla efter gamla snugglisar på begagnataffärer går ju lika bra! De i manchester är riktigt snygga tycker jag. (har en ljusblå och en mörkblå)
Med tre små barn varav de två små gärna blir burna i saaalen