Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av theos
Hej!
Är ny här på forumet! :)

Bär just nu min 3-månaders i en Aldoria bambu soft och har hittills varit supernöjd med den! Sonen börjar dock bli för stor/tung för den så jag tittar runt efter en ny sjal. Jag är inne på en vävd sjal men skulle vara väldigt tacksam för råd och tips från er vana sjalbärare (detta är mitt första barn, samt första sjal)!

Berättar lite info som kan vara till hjälp:
*Dagtid sover han endast i sjalen så jag vill kunna bära länge (både inne när man gör hushållssysslor och ute på promenad typ). Just nu brukar jag bära 2h åt gången.
*Vill kunna använda samma sjal länge, alltså inte behöva köpa en ny igen längre fram pga att han växer.
*Gärna att den ska vara någorlunda sval att ha på sommaren.
*Så bra avlastning som möjligt, jag har ryggproblem sedan tidigare så det känns viktigt.
*Just nu bär jag honom bara vänd mot mig i omslutet kors(?) och trivs jättebra med det, kan även tänka mig att bära han på ryggen eller höften längre fram men behöver inte ha en sjal för att kunna göra ALLA möjliga knytningar.

Kommer inte på mer just nu.. jag kanske har helt knasiga kriterier men jag är som sagt ny på det här med sjalar! Har endast burit i sjal i ca 2 månader men är redan fast! :D

Tacksam för svar! :)
Användarens profilbild
Av theos
thowida skrev:Du bor inte i närheten av någon annan som sjalar eller någon återförsäljare så du kan prova?

De flesta vävda sjalar är likvärdiga :tumup: så välj den du tycker är snyggast och i detta fallet är begagnat bäst. En 4,7 m brukar vara lagom om är "normal" längd/vikt.
Jo, det gör jag faktiskt:) Har tänkt att jag ska gå dit och titta när jag får möjlighet.
Varför är begagnad bättre?
Tack för svaret!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
theos skrev:Har kikat lite på Girasol Exklusive 4,6 m. Någon som kan säga något om den?:)
Tycker att Girasolerna verkar höra till de sjalar som är rätt gosiga och mjuka redan från start. Några cm bredare än ex. didymos (själv tycker jag iofs inte att de där centimetrarna gör varken till eller från)
Användarens profilbild
Av theos
thowida skrev:
theos skrev:Har kikat lite på Girasol Exklusive 4,6 m. Någon som kan säga något om den?:)
fina :loving: mjuka och lite flanelliga i känslan, inte jättetunna.
Flanelliga? Då kanske den är varmare än andra sjalar på sommaren eller?
Användarens profilbild
Av theos
CrazyMagpie skrev:
Tycker att Girasolerna verkar höra till de sjalar som är rätt gosiga och mjuka redan från start. Några cm bredare än ex. didymos (själv tycker jag iofs inte att de där centimetrarna gör varken till eller från)
Ok! Hittade en som jag tycker är väldigt fin så det blir nog en sådan:)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
theos skrev:
thowida skrev:
Jag upplever inte Girasolerna som varmare än andra vävda, medeltjocka sjalar (fast då är jag iofs inte så varm av mig själv, och den svenska sommaren brukar ju inte heller vara överdrivet gassande, mer än kortare perioder :wink: ) Att de beskrivs som flanelliga tror jag mer beror på att trådarna i väven är lite mer luddiga och inte lika blanka och släta som de är i många andra sjalar + att jag kan uppleva dem som lite mjukare, eller ja, inte lika hårt vävda? :hmm:
Användarens profilbild
Av theos
CrazyMagpie skrev:
theos skrev:
thowida skrev:
Jag upplever inte Girasolerna som varmare än andra vävda, medeltjocka sjalar (fast då är jag iofs inte så varm av mig själv, och den svenska sommaren brukar ju inte heller vara överdrivet gassande, mer än kortare perioder :wink: ) Att de beskrivs som flanelliga tror jag mer beror på att trådarna i väven är lite mer luddiga och inte lika blanka och släta som de är i många andra sjalar + att jag kan uppleva dem som lite mjukare, eller ja, inte lika hårt vävda? :hmm:
Ok, det låter bra! Det blir nog en sådan:) Tack så mycket för dina svar! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?