Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Jag har burit en hel del i min beco butterfly 2 det senaste (så mycket att jag igår inte mindes hur jag skulle knyta sjalen när jag va lite småstressad utanför affären :lol: )
Jag gillar verkligen selen, snabt smidigt och det går sitta ner med henne på magen, det får jag inte till i sjalen. Men när jag har becon och har fått till det bekvämt så glider axelbanden ner, skitjobbigt. Är det jag som gör något fel eller passar den helt enkelt inte mig, jag är 173cm lång och väger 52kg. Det är så illa att jag har börjat titta efter en annan sele men vet inte vad jag ska leta efter... Snälla hjälp mig, jag är nog mer en sele typ än sjaltyp och jag orkar inte släpa runt på dubbelvagnen jämt...
Användarens profilbild
Av Helma
Becon passade inte mig heller. Axelbanden åkte inte ner men jag fick den aldrig att sitta ordentligt så att den avlastade bra. Jag är mer en Ergotyp :D Jag har lång överkropp, så det kan ha med det att göra.
Användarens profilbild
Av Ellasario
emmy_ackevik skrev:Jag har burit en hel del i min beco butterfly 2 det senaste (så mycket att jag igår inte mindes hur jag skulle knyta sjalen när jag va lite småstressad utanför affären :lol: )
Jag gillar verkligen selen, snabt smidigt och det går sitta ner med henne på magen, det får jag inte till i sjalen. Men när jag har becon och har fått till det bekvämt så glider axelbanden ner, skitjobbigt. Är det jag som gör något fel eller passar den helt enkelt inte mig, jag är 173cm lång och väger 52kg. Det är så illa att jag har börjat titta efter en annan sele men vet inte vad jag ska leta efter... Snälla hjälp mig, jag är nog mer en sele typ än sjaltyp och jag orkar inte släpa runt på dubbelvagnen jämt...
Har du verkligen dragit åt den ordentligt?
När min beco sitter bra så rubbas den inte... :P
Av mly
Jag har hyfsat lång överkropp med, har problem med linnen och sådan som inte går att justera axelbanden på... Kanske är det som är fel...

Ellasario, vad är det som skulle behövas dra åt mer? Mellan axlarna? Jag får ha den remmen så långt ner för att axelremmarna inte ska skära in i ärmhålorna...
Användarens profilbild
Av Marina
hmm, du har alltså långt avstånd mellan överdelen på axeln och armhålan? Du kan väl flytta bröstspännet på becon så det sitter högre upp?

Och annars kanske du kan prova en sele där man korsar axelbanden
Användarens profilbild
Av Ellasario
emmy_ackevik skrev:Jag har hyfsat lång överkropp med, har problem med linnen och sådan som inte går att justera axelbanden på... Kanske är det som är fel...

Ellasario, vad är det som skulle behövas dra åt mer? Mellan axlarna? Jag får ha den remmen så långt ner för att axelremmarna inte ska skära in i ärmhålorna...
Jag tänker om du har dragit åt remmarna som går över axlarna ordentligt? Eller om du drar åt dem för hårt? Det är lite svårt att veta vad som kan vara fel bara sådär, du kan ju prova att ta kort kanske?
Användarens profilbild
Av Sanna81
Jag tyckte också att det var hopplöst med nedkanande axelband när jag bar i beco. Nu bär vi bara i mei-tai, och där korsas ju axelbanden så man slipper det. Samma sak med manduca, där kan man också välja att ha axelbanden korsade (när man bär på mage i alla fall)
Av mly
Jag vet att det ser hemskt konstigt ut om jag har linnen utan axelband, så jag är nog lång från bröstvårtan och upp typ :hmm:
Sätter jag bröstspännet längre upp trycker det i ärmhålan, vet inte hur jag ska beskriva det riktigt.
Hade gärna velat korsa axelremmarna, är det manduca som gäller då?
Användarens profilbild
Av Ellasario
emmy_ackevik skrev:Jag vet att det ser hemskt konstigt ut om jag har linnen utan axelband, så jag är nog lång från bröstvårtan och upp typ :hmm:
Sätter jag bröstspännet längre upp trycker det i ärmhålan, vet inte hur jag ska beskriva det riktigt.
Det låter lite som att bröstspännet är för långt ner och för hårt åtdraget, tycker jag....
på mig sätter jag det strax under nyckelbenen<<
Användarens profilbild
Av Marina
emmy_ackevik skrev:Jag vet att det ser hemskt konstigt ut om jag har linnen utan axelband, så jag är nog lång från bröstvårtan och upp typ :hmm:
manduca kan vara svår för smala personer, vadderingen är för lång då så det går inte att spänna tillräckligt, så prova innan köp!

men jag fattar inte hur bröstspännet kan trycka i ärmhålan :hmm: det sitter ju mellan axelbanden och är inte relaterat till spännet som du har under armen :hmm:
Av Madde O
Men bröstspännet är väl neddraget för att axelbanden inte ska skava i armhålan? Då dras ju axelbanden in lite mot ryggen.

Jag har lite samma problem med min boba. Plus att det gör ont på axlarna ganska snabbt... Och mellan skulderbladen. :?

Det låter iaf, tycker jag, som om att den är för stor till dig. Men jag är långt ifrån någon selexpert.
Användarens profilbild
Av Marina
En ide kan ju kanske vara att lägga till ett spänne på ryggen så du har ett högre upp för att hålla ihop och ett längre ner då, för att hålla remmarna från armhålan? Prova med en scarf och se om det blir bättre.
Användarens profilbild
Av Marina
emmy_ackevik skrev:Det är inte bröstspännet som trycker i ärmhålen utan axelbanden, har jag bröstspännet högt så drar det liksom inte in det på ryggen. Precis som MaddeO skrev...
men prova då med ett "låtsas"-spänne lite längre upp också så kanske du kan få dem att stanna kvar bättre.
Av mly
Marina skrev:
emmy_ackevik skrev:Det är inte bröstspännet som trycker i ärmhålen utan axelbanden, har jag bröstspännet högt så drar det liksom inte in det på ryggen. Precis som MaddeO skrev...
men prova då med ett "låtsas"-spänne lite längre upp också så kanske du kan få dem att stanna kvar bättre.
Ja det verkade som en bra ide, får testa det..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?