Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av carro83
imsel skrev:
kvarnvik skrev:
imsel skrev:carro83: :love: :app:
Har du mönster till mössan?

En sån skulle verkligen behövas här!
Finns en tut här: http://hippii-syr.blogspot.se/
Ska också försöka mig på en någon dag, om jag bara får tid :roll:
Oj...Jag får nog antingen be någon annan sy, eller helt enkelt strunta i en sån :roll: :lol:
Jag gjorde efter den tuten och det var verkligen enkelt! Jag tror absolut att du klarar det!
Användarens profilbild
Av imsel
carro83 skrev:
imsel skrev:
kvarnvik skrev:
imsel skrev:carro83: :love: :app:
Har du mönster till mössan?

En sån skulle verkligen behövas här!
Finns en tut här: http://hippii-syr.blogspot.se/
Ska också försöka mig på en någon dag, om jag bara får tid :roll:
Oj...Jag får nog antingen be någon annan sy, eller helt enkelt strunta i en sån :roll: :lol:
Jag gjorde efter den tuten och det var verkligen enkelt! Jag tror absolut att du klarar det!
Jag har inte ens sytt en mössa för att jag inte förstått (okej orkat fatta :roll: ) hur man ska göra :lol: :oops:
Användarens profilbild
Av imsel
Nån som känner sig sugen på att sy en sån mössa till Noa? 8)

Det börjar bli perfekt väder för en sån här snart ju..
Och han helt plötsligt blivit sjukt ljuskänslig :hmm: och vill bara ha sin fula kepamössa (en såndär fodrad varm mörkblå.. Som dessutom är på gränsen till för liten) plus solglasögon..
Användarens profilbild
Av carro83
glis skrev:carro83: Den randiga tröjan är ju superfin! Jag gillar hur du har låtit ränderna gå åt olika håll.
Tack! :D Jag har en till liggandes som jag ska sy om fast i annan färg! Får nog se till att göra det snart kanske! :)
Av gurkan
Jag vill börja sy kläder till barnen, och till mig själv. Jag tänker tröjor och byxor. Mycket enkla grejer, jag är inte så avancerad.

Vad behöver jag? Trikåtyg, velourtyg, muddväv? Men runt halsen, vad har man där? Jag har ingen overlock, utan en vanlig symaskin, men den har lite olika trikåsömmar.

Och mönster, ska jag köpa Ottobre, är de bäst? Eller ska jag köpa mönster nån annanstans? Klippa i kläder och rita egna, nej där är jag inte än.

:help:
Användarens profilbild
Av tweed
gurkan76 skrev:Jag vill börja sy kläder till barnen, och till mig själv. Jag tänker tröjor och byxor. Mycket enkla grejer, jag är inte så avancerad.

Vad behöver jag? Trikåtyg, velourtyg, muddväv? Men runt halsen, vad har man där? Jag har ingen overlock, utan en vanlig symaskin, men den har lite olika trikåsömmar.

Och mönster, ska jag köpa Ottobre, är de bäst? Eller ska jag köpa mönster nån annanstans? Klippa i kläder och rita egna, nej där är jag inte än.

:help:
ottobre är bra, jag upplever att de har blivit bättre i storlekarna de senaste åren också, innan var allt kort och brett.
Runt halskanter och liknande kan du sy på kantband i mudd eller jersey. en bra tut på hur man gör finns här: http://kokalal.blogspot.se/2008/09/sy-k ... -trik.html
Användarens profilbild
Av puppan
IDag har jag också sytt en mösskeps :tumup:
Lite för hög kulle bara, men 1½ åringen ville _inte_ ha den nya mössan.
Däremot ville båda storasyrrorna ha varsin. :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
SCSI skrev:
kvarnvik skrev:Runt halskanter och liknande kan du sy på kantband i mudd eller jersey. en bra tut på hur man gör finns här: http://kokalal.blogspot.se/2008/09/sy-k ... -trik.html
Jag tycker att jersey funkar bäst i halsen, mudd blir för tjockt och konstigt.
Jag kör nästan alltid med mudd, dessutom Stoff & Stils som är rätt kraftig och jag tycker att det blir bra, ffa är det nog lite lättare än krullig jersey om man inte är van.
Av gurkan
kvarnvik: Vad hette företaget som hade svensktillverkat tyg? Jag kan bara inte hitta det. :hmm: :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:
gurkan76 skrev:kvarnvik: Vad hette företaget som hade svensktillverkat tyg? Jag kan bara inte hitta det. :hmm: :hmm:
Andersson och Hjalmarsson? E-slöjd vet jag inte om de också tillverkar här.
Stämmer, http://www.a-h.se/ E-slöjd är också svensktillverkat.
Användarens profilbild
Av tesoj
Jag har också sytt en mösskeps idag. Till sonen och han tyckte den var jättefin och har haft den när vi varit ute idag.
En halvtaskig mobilbild:
Bild
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?