Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jag är återigen inne på att köpa symaskin. budgeten är väldigt väldigt liten nästan så man kan säga att den inte finns.

men jag måste ha en. NU!

mediamarkt säljer denna singer tradition 2259 för 1490kr

http://www.symaskinswebbshoppen.se/Prod ... roductName
http://www.symaskinswebbshoppen.se/Port ... n-2259.jpg

är det ok pris?
jag behöver bara raksom och zickzack. resten måste jag inte använda, även om det skulle vara kul med en proffsig maskin med massa sömmar osv

finns det någon billigare? bättre? är den bra eller as kass?
nu har ajg hittat en på citygross för 699:- funderar på den. billigare än så kommer man inte undan med va?

bara maskinen kan raksöm så är jag nöjd. funkar den i 2år eller mer räcker det för mig.
Jag skulle inte köpa en maskin på citygross. Jag håller med om rådet att köpa en begagnad märkesmaskin istället, gå till din symaskinsaffär och fråga :tumup: Jag har en husqvarna från 50-talet som jag fick när jag tog studenten för tolv år sen och den går fint än!
Fryle skrev:Jag har inte kollat på den du skriver om, men jag vet att det ofta kan vara mer prisvärt att köpa en servad begagnad av bra märke än en billig ny.
:iagree:
Min erfarenhet av billiga maskiner är att de inte är värda pengarna, det är så GRYMT frusterande att sy på en maskin som bara bråkar hela tiden. (sen har jag hört flera som är nöjda med sina, min systerdotter som pluggar mönsterkonstruktion i London och jobbar extra åt en sömmerska sydde länge på en maskin från Lidl utan att vara missnöjd)
melon skrev:Jag skulle inte köpa en maskin på citygross. Jag håller med om rådet att köpa en begagnad märkesmaskin istället, gå till din symaskinsaffär och fråga :tumup: Jag har en husqvarna från 50-talet som jag fick när jag tog studenten för tolv år sen och den går fint än!

det var nog en sådan jag hade med. den var super, men så började den bråka och bråka och sedan gick den inte mer :cry:

men vad kan det kosta att köpa en begagnad reparerad då tro?
verre skrev:
melon skrev:Jag skulle inte köpa en maskin på citygross. Jag håller med om rådet att köpa en begagnad märkesmaskin istället, gå till din symaskinsaffär och fråga :tumup: Jag har en husqvarna från 50-talet som jag fick när jag tog studenten för tolv år sen och den går fint än!

det var nog en sådan jag hade med. den var super, men så började den bråka och bråka och sedan gick den inte mer :cry:

men vad kan det kosta att köpa en begagnad reparerad då tro?
Har du kvar den? Laga!

Min gamla maskin började strula och jag fasade lite för att lämna in den till lagning. Mannen sa att det skulle bli ganska dyrt, och det tyckte han att det blev. Hela 500:- fick jag betala :mrgreen: Det är ju typ vad en halvtimmes klippning kostar.

På min symaskinsdealer kan man köpa servade begagnade maskiner med garanti för 1-2000.
Ja, och ett annat tips, från min egen pinsamma erfarenhet, efter du fått den lagad och rundsmörjd, sätt en vana att ge den lite tid emelleanåt (beroende på hur ofta du syr) och läs i instruktionsboken hur man smörjer och rensar från ludd, trådrester och liknande.

Som sagt, kanske många som gör det, och du kanske är en av dem-då kan du bara hoppa över detta inlägg :lol: men jag har sytt mycket på min och mammas maskin under åren men aldrig varit bra på att smörja och serva den själv, jag trodde det var SVÅRT, lite som att mecka bilen eller nåt. Jag trodde den bara skulle fungera, eller så var den trasig eller fel på nåt.

Först när jag fick overlocken (på avbetalning), som var en dyr maskin och min vänninna sömmerskan, visade mig hur jag enkelt och OFTA skulle droppa olja, ta bort ludd och tala snällt till min maskin-DÅ fattade jag vidden av detta och gör det nu regelbundet.

Vilken skillnad hur bra maskinerna går numera (knock on wood)!!! Innan lämnade jag säkert på 500 kr service två gånger om året bara för att ta bort ludd och smörja... :rodna: Tidvis fick maskinen stå utan service för den funka dåligt och jag nte hade råd till servicen... Hur kul?

och det ska vara rätt ofta detta, det hade jag ingen aning om (du kanske är mycket smartare än jag som sagt, hoppa bara detta inlägg då) jag tyckte bara det var surt när maskinen börja gå trögt och jag skulle hosta upp på service igen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?