Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

emmy_ackevik skrev:
Trulsamin skrev:
emmy_ackevik skrev:
solängel skrev:
emmy_ackevik skrev:
solängel skrev:Den här ska jag hålla på med idag :D
Såfin!
Tack!

Nu funderar jag bara: 3/4-ärm eller hellång? :help:
Hel lång säger jag som hatar för korta ärmar, vad är det för mönster till den?
Måste bara visa vad jag har gjort, men orkar inte med pixbox så kolla bloggen
http://emmystickar.blogspot.se/
Är så nöjd och det va så kul att jag har varit och köpt garn till ett par till idag...
Men har du dem på bloggen måste du ju inte ladda upp på pixbox, då kan du ju bara hämta bildwebadressen på bloggen :tumup:
Hur då?
Högerklicka - kopiera bildwebadress - klistra in inom IMG taggarna. Och det fungerar på i stort sett alla bilder som du kan hitta ute på internet, det är bara ibland man stöter på bilder som är skyddade så att det inte går...
emmy_ackevik skrev:
solängel skrev:
emmy_ackevik skrev:
solängel skrev:Den här ska jag hålla på med idag :D

Bild
Såfin!
Tack!

Nu funderar jag bara: 3/4-ärm eller hellång? :help:
Hel lång säger jag som hatar för korta ärmar, vad är det för mönster till den?
Måste bara visa vad jag har gjort, men orkar inte med pixbox så kolla bloggen
http://emmystickar.blogspot.se/
Är så nöjd och det va så kul att jag har varit och köpt garn till ett par till idag...
Mönstret finns bara i mitt huvud :wink: Jag stickar den uppifrån och ner (Bonniers stora bok om stickning, eller tant kofta), mönstret med tappade maskor finns nog också i Bonniers, eller andra stickuppslagsverk.

Jag såg monsterbrallorna, supersöta! Synd att jag inte har något blöjbarn längre...
Av mly
Nu får jag nog gå upp och hämta min bok för din tröja är super fin. (inte för att jag behöver några nya stickprojekt men ändå)

Dessa byxor är stickade i superwashgarn så de går ju inte att använda som blöjbyxor och mönstret finns upp till 4 år :tumup:
Användarens profilbild
Av glis
Solängel: Snygg tröja, jag är sugen på att göra något med tappade maskor, började på ett par handledsvärmare men jag tappade maskor så tätt att de blev breda nog att bli benvärmare. Skall göra ett nytt försök endera dagen... Ang. ärmlängd verkar det inne med 3/4 ärm, det brukar jag gilla men inte i stickat. Vilket du än väljer kommer det bli jättefint.

Emmy: monsterbrallorna är ju underbara! Och visst är det smidigt att man kan länka till bilder i bloggen? Det blir ju som extra morot att blogga också. (På Wordpress kan man dessutom spara bilderna i biblioteket utan att publicera dem och sedan länka därifrån. Kan vara smidigt.)
Av mly
glis skrev:Solängel: Snygg tröja, jag är sugen på att göra något med tappade maskor, började på ett par handledsvärmare men jag tappade maskor så tätt att de blev breda nog att bli benvärmare. Skall göra ett nytt försök endera dagen... Ang. ärmlängd verkar det inne med 3/4 ärm, det brukar jag gilla men inte i stickat. Vilket du än väljer kommer det bli jättefint.

Emmy: monsterbrallorna är ju underbara! Och visst är det smidigt att man kan länka till bilder i bloggen? Det blir ju som extra morot att blogga också. (På Wordpress kan man dessutom spara bilderna i biblioteket utan att publicera dem och sedan länka därifrån. Kan vara smidigt.)
Hej! Vad jag har saknat dig. Du får inte åka på smester såhär :this:
Kul att du är tillbaks, hoppas ni haft det bra, du får ta och lära mig tappade maskor, har hittat en på ravelry som jag skulle vilja göra...
glis skrev:Solängel: Snygg tröja, jag är sugen på att göra något med tappade maskor, började på ett par handledsvärmare men jag tappade maskor så tätt att de blev breda nog att bli benvärmare. Skall göra ett nytt försök endera dagen... Ang. ärmlängd verkar det inne med 3/4 ärm, det brukar jag gilla men inte i stickat. Vilket du än väljer kommer det bli jättefint.

Fördelen med 3/4 är ju att man slipper dra upp dem, eller att de blir blöta när man gör nåt. Och 3/4 känns också mer praktiskt med tanke på färgen... :roll: Jag tänker inte ha resår i nederkanten heller, så... jag tror faktiskt det blir 3/4, trots att jag egentligen har lite svårt för det. Lustigt egentligen, för jag drar ju alltid upp ärmarna. :lol:

Förresten är det en kofta :tumup:

Tappade maskor är ju snyggt, men lite drygt att sticka tycker jag. Man stickar ju liksom en massa som görs ogjort sen.
Användarens profilbild
Av glis
emmy_ackevik skrev:Hej! Vad jag har saknat dig. Du får inte åka på smester såhär :this:
Kul att du är tillbaks, hoppas ni haft det bra, du får ta och lära mig tappade maskor, har hittat en på ravelry som jag skulle vilja göra...
Tack detsamma, vi har haft det bra, jag har stickat nästan 10 cm på mina tröjärmar så veckan var inte bortkastad.
Jag tror att jag vet hur man gör tappade maskor, men om jag säger att jag skall visa så hittar du bara en länk och sätter igång utan mig :wink:
Av mly
solängel skrev:

Fördelen med 3/4 är ju att man slipper dra upp dem, eller att de blir blöta när man gör nåt. Och 3/4 känns också mer praktiskt med tanke på färgen... :roll: Jag tänker inte ha resår i nederkanten heller, så... jag tror faktiskt det blir 3/4, trots att jag egentligen har lite svårt för det. Lustigt egentligen, för jag drar ju alltid upp ärmarna. :lol:

Förresten är det en kofta :tumup:

Så gör jag också, men hatar 3/4dels ärmar, konstigt...
Tappade maskor är ju snyggt, men lite drygt att sticka tycker jag. Man stickar ju liksom en massa som görs ogjort sen.
Av mly
glis skrev:
emmy_ackevik skrev:Hej! Vad jag har saknat dig. Du får inte åka på smester såhär :this:
Tack detsamma, vi har haft det bra, jag har stickat nästan 10 cm på mina tröjärmar så veckan var inte bortkastad.
Jag tror att jag vet hur man gör tappade maskor, men om jag säger att jag skall visa så hittar du bara en länk och sätter igång utan mig :wink:
Förlåt :oops: Men jag fick inte till det med magic loop, försökte nu på byxbenen och det går inte bra, så du får gärna visa mig det också...
Användarens profilbild
Av glis
emmy_ackevik skrev:
glis skrev:
Förlåt :oops: Men jag fick inte till det med magic loop, försökte nu på byxbenen och det går inte bra, så du får gärna visa mig det också...
:Hahaa: Det gör jag gärna.
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:Hur i h-e bar man sig åt för att få till en jämn i-cord?

Jag behöver grundläggande tips och tricks, för jag KAN inte få till det snyggt. Men jag vill sticka i mitt headset. ..
Visa bilder så det syns vad som inte blir jämnt? Utan att ha sett skulle jag tro att du behöver byta ner dig i stickstorlek. Och dra hårt i tråden efter den första maskan.
melon skrev:
Kaffemoster skrev:Hur i h-e bar man sig åt för att få till en jämn i-cord?

Jag behöver grundläggande tips och tricks, för jag KAN inte få till det snyggt. Men jag vill sticka i mitt headset. ..
Visa bilder så det syns vad som inte blir jämnt? Utan att ha sett skulle jag tro att du behöver byta ner dig i stickstorlek. Och dra hårt i tråden efter den första maskan.
Det blir knaslöst på baksidan, jag tror att det är första och sista maskan som blir alldeles för lösa trots att jag tycker att jag drar för kung och fosterland. Jag har också tänkt "Mindre stickor" men nu experimenterar jag med att gå upp lite i storlek - för de maskor som blir toklösa blir lika toklösa oavsett stickstorlek. Så med lite större stickor blir skillnade mindre :mrgreen:
Sen blev det faktiskt kanske nästan hyfsat, när jag kommit några cm och kunde dra i i-corden. Men jag tror det framgick att jag var en smula frustrerad igår kväll..... ;-)
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?