Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anna/my
håller på att sticka en bärtröja/poncho, den verkar bli bra :D lägger ut en bild och beskrivning när jag är klar.

finns det nån mer som gillar att sticka på era lediga sekunder...?

kanske har ni skoj ideer?
Av Petra
Stickar ibland. Men är inte bra på att göra egna mönster.

Ska bli spännande att se din skapelse. :lol:
Av luxia
Jag stickar lite, men det känns som att jag aldrig blir klar med saker just nu. Och så har jag problem med att jag kommer på kul grejer att göra, men vet inte vem som skulle vilja ha dem ...
Användarens profilbild
Av karinmaria
Jag har börjat sticka lite anspråkslösa saker så här i slutet av graviditeten. Det började med små raggsockor i allpackaull som tipsades om här på sjalbarn. Jag blev lite förjust i garnet och har stickat två stycken hjälmmössor, en mössa till min stora kille och nu håller jag på med en lapptäcksfilt i rätstickning. Jag funderar på om filten blir klar före bebisen kommer.......

En tröja till min stora kille har jag också gjort av inkagarn från garnstudio.com

/Karin v. 39+1
Av luxia
karinmaria skrev:Jag har börjat sticka lite anspråkslösa saker så här i slutet av graviditeten. Det började med små raggsockor i allpackaull som tipsades om här på sjalbarn. Jag blev lite förjust i garnet och har stickat två stycken hjälmmössor, en mössa till min stora kille och nu håller jag på med en lapptäcksfilt i rätstickning. Jag funderar på om filten blir klar före bebisen kommer.......
Här har också blivit hjälmmössa i alpacka. Och en halsduk med tunnel som man drar andra änden igenom. Under graviditeten blev det en tröja i storlek 3 månader, och nu gör jag en i samma modell, fast i andra färger, för 9 månader. Undras om den blir klar innan han växt ur den. ;) Barnkläder, mössor, vantar och sockar orkar jag sticka, men en vuxentröja eller filt skulle kännas som ett väldigt omfattande projekt.
Användarens profilbild
Av karinmaria
luxia skrev:Här har också blivit hjälmmössa i alpacka. Och en halsduk med tunnel som man drar andra änden igenom.
Ah, det är mitt nästa projekt. Jag fattade inte stickbeskrivningen först, men jag fick den förklarad när jag köpte garn till filten (bebisfilt alltså). Så när den är klar blir det en sådan halsduk. Är den användbar?
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag stickar gärna, fast bara mindre saker eftersom jag inte har tålamod till stora projekt. (Och nu är det svårt att hinna sticka, får ofta en liten hjälpreda som försöker stjäla både garn och stickor när jag försöker...)

Mitt paradnummer är annars vantar i norskt mönster, de är roliga att göra med mönsterstickningen och går lagom fort.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Har stickat 2 par raggisar till Emil, med extra långa och lite vidare skaft. Ett par som matchar Inkan och ett par som matchar Ullin. Ska sticka små drapåvantar utan tummar i samma garn tänkte jag.

Just nu håller jag på med en ylletröja i patentstickning. Det är så lagom att sticka barnkläder, man hinner bli färdig innan man ledsnat.... :wink:
Användarens profilbild
Av SoFaD
jag håller på och stickar vantar till william. det är första ggn jag stickar med strumpstickor! pilligt men skojigt :-)
efter vantarna är klara ska jag göra en hjälmmössa. de är så gulliga, så han får en sån fast han är 15 månader.. det går väl?! :oops:
Användarens profilbild
Av wildaa
Jag stickar mycket fast i omgångar, har ju förmånen att äga en fantastiskt fin stickmaskin som jag använder till tröjor och kallingar och sådana lite större projekt :) men utan "vanliga" stickor kan jag inte vara.... projekten nu är raggisar till kommande babyn och en poncho till storasyster. Kan VARMT rekommendera denna site för FANTASTISKT garn! : http://www.colinette.com/sess/utn;jsess ... shopscript
Tyvärr är det sååååålätt att köp :twisted: slår till även här... :oops: jag har mer garn hemma än jag hinner sticka upp på 10 år.....
Nå det blir väl pension förr eller senare.... :wink:
Lena- Stickoman....
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
wildaa skrev:Tyvärr är det sååååålätt att köp :twisted: slår till även här... :oops: jag har mer garn hemma än jag hinner sticka upp på 10 år.....
Nå det blir väl pension förr eller senare.... :wink:
Lena- Stickoman....
Det är väl bra att ha lite till barnbarnen också, du borde ju kunna få några stycken sådana :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
Sticka är skoj och innan Hanna så stickade jag gärna lusekoftor i härliga färger men nu hinner jag inte det. Istället har jag nu börjat att sticka så kallade pulsvärmare/handledsvärmare med instickade glaspärlor och det är superskoj och enkelt.

Tips på en rolig garnaffär i Stockholm -Nysta. Finns även på nätet www.nysta.se
Av luxia
karinmaria skrev:
luxia skrev:Här har också blivit hjälmmössa i alpacka. Och en halsduk med tunnel som man drar andra änden igenom.
Ah, det är mitt nästa projekt. Jag fattade inte stickbeskrivningen först, men jag fick den förklarad när jag köpte garn till filten (bebisfilt alltså). Så när den är klar blir det en sådan halsduk. Är den användbar?
Lätt att ta på och sitter kvar utan knölig knut. Bra i sjalen. :) (Jag hade själv sådan när jag var liten! :D )
Av anna/my
har ett finullsfår! skall skicka iväg och låta göra "eget garn"

det vi klippte i höstas är chokladbrunt lite solblekt, sååå fint

längtar :D

ps hon har sällskap av en gutebagge och fyra ryatackor, då har vi både brunt, grått och vitt garn snart :D
Av Petra
anna/my skrev:har ett finullsfår! skall skicka iväg och låta göra "eget garn"det vi klippte i höstas är chokladbrunt lite solblekt, sååå fint längtar :D
ps hon har sällskap av en gutebagge och fyra ryatackor, då har vi både brunt, grått och vitt garn snart :D
Vad kul. Saknar mammas får. Vi tovade oss tokiga innan. :lol: Jättekul.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?