Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Thymus
Jag gillar att ge bort hemsydda presenter, särskilt till barn vars föräldrar själva inte pysslar så mycket. Vad tror ni om ärtpåsar i ettårspresent? Och vad har ni för mått på era ärtpåsar? Jag förstår att man säkert kan ha vilka mått som helst, men jag orkar inte vara så kreativ så här innan läggdags :lol:
Användarens profilbild
Av Helma
Jag sydde ärtpåsar till mitt brorsbarb nu som fyllde fyra. Mycket uppskattat. Tio stycken blev det i en säck. 10 x 10 cm blev de.
Användarens profilbild
Av Thymus
Helma skrev:Jag sydde ärtpåsar till mitt brorsbarb nu som fyllde fyra. Mycket uppskattat. Tio stycken blev det i en säck. 10 x 10 cm blev de.

Perfekt :tumup: Ska nog sätt igång bums och klippa tyg. Är det vanliga gula ärtor man ska ha?
Användarens profilbild
Av Helma
kolmask skrev:
Helma skrev:Jag sydde ärtpåsar till mitt brorsbarb nu som fyllde fyra. Mycket uppskattat. Tio stycken blev det i en säck. 10 x 10 cm blev de.

Perfekt :tumup: Ska nog sätt igång bums och klippa tyg. Är det vanliga gula ärtor man ska ha?
Ja. Jag hade matvete, men då kanske man inte ska kalla det ärtpåse :lol:
Användarens profilbild
Av puppan
Åh jag älskar ärtpåsar :loving:
Det finns massvis med trådar om du söker.

Jag har gjort mina någon centimeter större, tror 12,5x12,5 ca.
Ett tips är att fylla en med ärtor så det känns bra och sedan väga den så det blir lika mängd i alla. Iaf om du ska sy många.

Vanliga torkade gula ärtor har jag använt, det går även bra med torkade bönor.
Användarens profilbild
Av tesoj
Jag har fyllt mina med fodervete från granngården. Har minst 2 i frysen att ta fram när barnen ramlat och slagit sig.
Användarens profilbild
Av Thymus
Ahh, jag måste vara bra trött. Jag kom hem med en massa ris istället för ärtor :whut: Så här i efterhand kanske det inte gjorde så mycket, ris borde vara mindre känsligt för fukt än vad ärtor och bönor är. Fina påsar blir det i alla fall!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?