Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Okej, jag är oxå med!
solängel skrev:
Fryle skrev:Jag tassar för att se era alster. Själv är jag inte med eftersom jag bara använder en garnände som markör... :lol:
Det är ju då du ska vara med! :D

Bild
Men tror du verkligen att någon vill få garnändar i bytet? :hmm:

:fnissa:
Fryle skrev:
solängel skrev:
Fryle skrev:Jag tassar för att se era alster. Själv är jag inte med eftersom jag bara använder en garnände som markör... :lol:

Bild

:Hahaa:
Fryle skrev:
solängel skrev:

Bild

Jag använder också garnändar/stumpar (så lätt att klippa bort om man skulle råka sticka in dem). Vi får het enkelt byta med varandra :Hahaa: . Kan ju bli hur spännande som helst, gröna mot röda kanske?
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:
solängel skrev:

Bild

Jag använder också garnändar/stumpar (så lätt att klippa bort om man skulle råka sticka in dem). Vi får het enkelt byta med varandra :Hahaa: . Kan ju bli hur spännande som helst, gröna mot röda kanske?
:tumup:
puh skrev:Åh, tänkte anmäla mig, sen kom jag ju på att det är virkmarkörer jag skulle vilja ha. Sticka gör jag ju inte :duh:
Man jag ser gärna resultaten :vågen:
Jag har gjort en variant som fungerar både som stick- och virkmarkörer. Med mjuk ögla och oglamorösa barnpärlor i änden :lol: .
Av puh
Enid skrev:
puh skrev:Åh, tänkte anmäla mig, sen kom jag ju på att det är virkmarkörer jag skulle vilja ha. Sticka gör jag ju inte :duh:
Jag har gjort en variant som fungerar både som stick- och virkmarkörer. Med mjuk ögla och oglamorösa barnpärlor i änden :lol: .
Alltså jag har aldrig ägt en virkmarkör, jag har kört med garn och säkerhetsnålar :D Men måste inte en virkmarkörer vara öppningsbara? :hmm:
Typ 5 kom vi nog fram till, beroende på hur arbetade de var. ;)
men asså nu blev jag lite nervös här. vad är det som skiljer sej mellan virk och stick markörar? och hur ska då en stickmarkör vara i ändan?

vill ju inte skicka nått som inte funkar till det det är tänkt och jag har inga stickmarkörar här hemma att jämnföra med :-S
alltså de med mjuk ände fäster man väl genom att loopa den i sig själv.. så att den går at använda både till stickning och virkning.. precis som öppningsbara... eller har jag fattat fel? :hmm:
Av Enid
puh skrev:
Enid skrev:
Alltså jag har aldrig ägt en virkmarkör, jag har kört med garn och säkerhetsnålar :D Men måste inte en virkmarkörer vara öppningsbara? :hmm:
Jag har gjort av dubbelvikt styvare plastlina, öglan "spjoingar" liksom ut sig så de inte glider ur av sig själv men ändå går de lätt att dra ur när varvet är klart :tumup: .
Jag har bara behövt markörer när jag virkat med fasta maskor och då är ju "hålen" ganska små, gör man stolpar och löpmaskor som man behöver markera funkar ju inte det sättet men då kan man trä över öglan över pärlan så sitter de kvar säkert ändå.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?