Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nicegirl
Får jag vara här inne då? Känner mig lite vilsen har aldrig varit här inne tidigare,visste nog inte helt att det fanns så många som sydde osv... :wink:

Jag har köpt en Didy Julian som jag vill färga, kan jag få lite ideer tack? Jag ärurdåligpå färger, vad somblir vad och vad sompasdsar ihop...
Av Hell Cat
Är den grå i olika toner? Jag hade nog valt någon snygg råååsa :loving:
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Det ser ut att vara en perfekt sjal att färga! Iom att den bara är olika nyanser av grått så kommer ju mönstret antagligen synas oavsett vilken färg du väljer (ev undantag för svart?)

Glöm inte att posta bild efter! :app:
Användarens profilbild
Av nicegirl
Emma_oh skrev:Det ser ut att vara en perfekt sjal att färga! Iom att den bara är olika nyanser av grått så kommer ju mönstret antagligen synas oavsett vilken färg du väljer (ev undantag för svart?)

Glöm inte att posta bild efter! :app:
Ja,jag hoppas mönstret kommer synas igenom färgen, känns lite nervöst.

Inte rååsa :wink: , men jag älskar lila, eller orangeeller tillochmed bruna nyanser...
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Om jag vore du, dvs orolig för mönstret skulle jag färga den på lite lägre temperatur först och om du vill ha den mörkare färga den en gång till.
Vad tror ni andra om det?

Jag ska precis färga en omönstrad grå sjal lila. jag kan färga först och se hur mörk min blir :tumup:
Användarens profilbild
Av SCSI
De flesta färger har avfärgning, så det går alltid att ångra om man inte blir nöjd.

Orange är fint:
Bild
(en naturell amazonas färgad med nitors mandarin + lite rött)
Användarens profilbild
Av nicegirl
SCSI skrev:De flesta färger har avfärgning, så det går alltid att ångra om man inte blir nöjd.

Orange är fint:
Bild
:tumup:
Användarens profilbild
Av nicegirl
Emma_oh skrev:Om jag vore du, dvs orolig för mönstret skulle jag färga den på lite lägre temperatur först och om du vill ha den mörkare färga den en gång till.
Vad tror ni andra om det?

Jag ska precis färga en omönstrad grå sjal lila. jag kan färga först och se hur mörk min blir :tumup:
Jasså, kan man göra så? Intressant... Ja, absolut,säg till hur din blir. :tumup:
Användarens profilbild
Av Cyclotella
Mitt tips är: när den är färgad och du bara ska tvätta ur överskottsfärgen, motstå då frestelsen att slänga in ett rött sängöverkast som aldrig förut tvättats också... :oops: :nono: :cry:
Användarens profilbild
Av nicegirl
Cyclotella skrev:Mitt tips är: när den är färgad och du bara ska tvätta ur överskottsfärgen, motstå då frestelsen att slänga in ett rött sängöverkast som aldrig förut tvättats också... :oops: :nono: :cry:
:lol: Ja, jag ska motsta...
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Det var jättesvårt att fota så att färgerna blev rätt :? Den ser nästan lite lila ut redan innan men så upplevde jag den inte irl. Och den blev mer lila än på efterbilden :hmm:

före:
Bild

efter:
Bild
Användarens profilbild
Av nicegirl
Tack emma_oh den ser fin ut.

Jag färgade min idag också i Dylon Rosewood Red, jag använde nästan 2/3 av pulvret för jag var sn orolig att mönstret inte skulle synas igenom och den blev hur fin som helst. :tumup:
Har tagit foton med mobilen men den är ny och jag vet inte hur jag sickar till photobucket :oops: , så återkommer med bilder.
Användarens profilbild
Av nicegirl
Såhär ser den ut. Blixten gjorde den lite mer rosa, men ganska likt är det...

Bild
Användarens profilbild
Av MiaMaria
nicegirl skrev:
SCSI skrev:De flesta färger har avfärgning, så det går alltid att ångra om man inte blir nöjd.

Orange är fint:
Bild
:tumup:
Sorry att jag trådkapar lite men vilken fin sjal :loving: (söt unge också :heart: Står i valet och kvalet i vilken färg jag ska färga min skrynkel sjal (Mimmis) och mandarin är ju ursnyggt. Har tyg också som jag skulle behöva färga och sy en mei tai av men vet inte om jag ska färga sjalen i orange och tyget i lila eller rosa eller göra tvärt om........
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?