Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Sitter o funderar på vilka detaljer som är bra på en sele, skålad sits, ficka, huvudstöd och så...
Så jag undrar, vad är det bästa med de selar ni har?
Och, finns det något som är dåligt, som borde ändras?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag gillar fickan på Ergon! Smidigt med lite pack-möjligheter utan att behöva ta med en extra väska! :D
Användarens profilbild
Av ernamalin
Visserligen en hemsydd historia men det kanske inte spelar någon roll? :roll:

Den har en liten ficka på midjebältet, lagom stor för VISAkort och liknande och lite pengar, eller snytpapper :wink:

Bild
Användarens profilbild
Av annalys
Patapumen är väldigt slät och liksom enkel, vilket framför allt maken gillar. Den tar också liten plats.

Ergon har i gengäld mer skålad sits, vilket gör att jag tycker större barn lättare får plats, framför allt med utekläder. Den är också mer stoppad, vilket jag tycker är skönt. Fickan är nog bra, fast jag har aldrig använt den. Jag föredrar nog Ergon (färgen denim, vår Patapum är gråblå). Vi använder mycket sällan huvudstöd, så Patapumens lämnar vi hemma, det är ju bra att man kan ha med Ergons ihoprullad utan att det är särskilt i vägen.

Vår Patapum är då en vanlig, det är möjligt att en Toddler är större.
Användarens profilbild
Av bellisbella
ernamalin skrev:Visserligen en hemsydd historia men det kanske inte spelar någon roll? :roll:

Den har en liten ficka på midjebältet, lagom stor för VISAkort och liknande och lite pengar, eller snytpapper :wink:

Bild
smart! :lol:
Användarens profilbild
Av Scilla
ernamalin skrev:Visserligen en hemsydd historia men det kanske inte spelar någon roll? :roll:

Det hade vår gamla (OG) Ergo, har inte de nya det?
Användarens profilbild
Av Scilla
Jag gillar Becons lilla vaddering längst ner längst ut på sittytan, dvs där barnets knäveck hamnar.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Scilla skrev:

Det hade vår gamla (OG) Ergo, har inte de nya det?
Tja, vår denim har liksom ett lite fack mellan bält-bandet o den vadderade delen (solkart förklarat eller hur?! :wink: ) men det har ingen dragkedja på så jag har inte riktigt vågat ha nycklar och annat viktigt där, men däremot har jag haft en liten fickspegel nedstoppad där när L var mindre iom att jag då kunde komma åt den när han satt på ryggen (och jag behövde spegeln) vilket jag inte kunde om den låg i stora fickan... :blahblah:
Användarens profilbild
Av The_Fairy
CrazyMagpie skrev:Jag gillar fickan på Ergon! Smidigt med lite pack-möjligheter utan att behöva ta med en extra väska! :D
Hallå, hallå! :hello: jag håller med! :eld:
Den rymmer massor! Jag brukar ha 3-4 engångsblöjor, ett resepack med ansiktsservetter (istället för de stora "rumpservett"förpackningarna), plånbok, mobil, nycklar & pluttens mössa!
Behöver inte ha nån skötväska med när man har Ergon! :app:
Användarens profilbild
Av bellisbella
The_Fairy skrev:
CrazyMagpie skrev:Jag gillar fickan på Ergon! Smidigt med lite pack-möjligheter utan att behöva ta med en extra väska! :D
Hallå, hallå! :hello: jag håller med! :eld:
Den rymmer massor! Jag brukar ha 3-4 engångsblöjor, ett resepack med ansiktsservetter (istället för de stora "rumpservett"förpackningarna), plånbok, mobil, nycklar & pluttens mössa!
Behöver inte ha nån skötväska med när man har Ergon! :app:
Ja, fickan var ju bra på ergon förståss... becons rymmer knappast särkilt mycket va??
Användarens profilbild
Av Scilla
Apelsin skrev:
Scilla skrev:Jag gillar Becons lilla vaddering längst ner längst ut på sittytan, dvs där barnets knäveck hamnar.
Men edt har väl ergon också?

Jag gillar att de är renare som patapum och beco.
Gillar inte riktigt huvudstödet på becon eftersom man inte får upp det när man bär på ryggen och det ligger ihopvirat i fickan.
Vi har bara provat den "gamlaste" Ergon, så ja vet inte, den nya kanske har det! Bra är det i alla fall.

Vi har hittills aldrig haft något behov av Becons huvudstöd eftersom selen är så hög i ryggen att det blir inbyggt huvudstöd till lillasyster iaf :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?