Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Becci
Vi behöver en sjal/sele för en cykelresa som ska vara lätt, liten att packa ner och helst torka snabbt. Tjejen är då snart två år och väger runt 12 kilo. Det kommer förmodligen inte bli långa bärstunder. Hon kan ju gå också :wink: Men man vet aldrig. Paja cykeln mitt i ingenstans kanske det blir akut ändå.

Så hjälp mig att hitta rätt! Vattenlångsjal? MaiTai sydd av vattensjal? Andra idéer?
Senast redigerad av Becci den sön mar 18, 2012 22:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Om det bara är tänkt som nödbärdon eller för korta stunder skulle jag nog tagit med en kortsjal, gärna i så pass längd att det vid behov går att knyta ryggsäcksknyt med knuten direkt under rumpan och sen låta den sjalen även agera filt/solskydd/nödhandduk osv. :D
Av Becci
Jag har också tänkt på kortsjal, men det blir ändå för tungt och stort. Och blir den blöt och det regnar i flera dagar får vi den aldrig att torka i tält heller antar jag. Det var så jag kom på vattensjalstyget.
Användarens profilbild
Av SCSI
Gåsar och liknande torkar snabbt. Jag har en halsduk i sånt tyg som är lång nog att bära i. Väger ingenting och torkar på nolltid om man bara hänger upp den ordentligt (tvivlar på att tricket stoppa--längst-ner-i-sovsäcken skulle funka lika bra på den, det blir ju en del tyg att knyckla ihop. Jag brukar torka sockar och annat smått på det viset).
Av Gerbera
Rebozo är väldigt tunna och snabbtorkande! Eventuellt Ring-Rebozo? Jag bruka(de) bära i ringsjal mitt fram istället för på sidan, då är det inte så tungt om det blir en längre stäcka. Mitt bak borde ju också funka, men det har jag inte provat.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kanske se till att ngn av handdukarna/lakanden ni har med är nog långa för att kunna bära i? Ett reselakan av siden är ju litet och lätt och borde ju gå att knyta torso med iaf? :hmm:
Användarens profilbild
Av Moson
En afrikansk kanga att bära torsoknyt med :)
Min favvo
Av Becci
Tack för alla tipsen, men jag kanske har uttryckt mig dåligt... Vi har säkert inte med handdukar eller lakan. Siden kanske är en möjlighet om det håller, ska prova :tumup:
Allt som är bomull är inte ett alternativ, även om en kortsjal eller kanga är lättare än en långsjal. Den kommer inte att torka om det spöregnar i flera dagar. Och så tar den för mycket plats och vägar för mycket. Vi har fyra cykelväskor till tre personer i tre månader :shock: Så liiiten och lätt är jätte viktigt! Och är den blöt väger den extra mycket. Därför kom ja att tänka på vattansjalstyg.

Ingen som har sytt en Mai Tai eller nåt i sånt material?
Jag kom tyvärr aldrig överens med ringsjal heller, men det kanske vi får prova igen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?